HU 1205 in V70, maar vertreklokatie is Brussel

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
thomas1
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2005 19:50

HU 1205 in V70, maar vertreklokatie is Brussel

Bericht door thomas1 »

Hoe verander ik in HU 1205 de standaardlokatie? Ik heb GPS ontvangst, ik beschik over een manual maar kom er niet uit. Als ik een nieuwe bestemming invoer, is de vertreklokatie Brussel (de V70 komt blijkbaar uit Belgie).
Ik kan de lokatie Brussel niet verwijderen.
Kan wel nieuwe lokatie toevoegen. Huidige lokatie geeft hij wel aan (in graden westerlengte oosterbreedt en de hele mikmak). Als ik kies voor 'terugreis' geeft systeem aan dat bestemming nabij is. Verder geeft het systeem geen aanwijzingen en 'truus houdt haar mond'. GPS antenne is net geinstalleerd door volvodealer en CD is Benelux.

Wat te doen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

a. Staat het ding in demo-mode?
b. Zo niet: dan verdenk ik toch je GPS-antenne. Als die kapot is kan ik geen calibratie doen en zal ie zich niet 'beseffen' dat ie helemaal niet in brussel staat. Hoeveel satellieten ontvang je?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Kan dit niet ook te maken hebben met een niet goed aangesloten contante en geschakelde plus?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thomas1
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2005 19:50

klein stapje verder, maar werkt niet echt

Bericht door thomas1 »

De 1205 heeft ontvangst, de lokaties zijn invoerbaar, geeft tijdens het rijden ook richting aan, maar alleen door middel van de draaiende peil. Hij laat niet de afslagen zien en spreekt geen instructies uit. Pas aan het eind zegt het systeem dat de bestemming bereikt is.

Verkerk Leidscherijn heeft er naar gekeken en snapt er niets van. De GPS antenne is er ingezet door Svala Haarlem. Kortom, dealers weten het ook niet.

Andere set er in zetten? Wordt er een beetje moedeloos van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ik had je verhaal niet eerder gezien, maar dit zo lezende is ook mijn eerste reactie dat de aansluiting van de constante plus niet goed zit.
Anderzijds, ook al is dat niet het geval dan zou, al rijdende het systeem wel gewoon je positie moeten oppakken en vervolgens goed navigeren.

Daarom de vraag of dit systeem altijd in jouw V70 gezeten heeft, dan wel dat het achteraf ingebouwd is. En weet je iets meer van de auto, heeft de vorige eigenaar ook al problemen gehad?
Vervolgens: heb je nog garantie op deze auto? Zo ja, laat dan de garage zonodig de computer uitwisselen, maar in elk geval zeker stellen dat alles conform de Volvo-voorschriften aangesloten is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ernie138
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2007 21:04

Geen stembegeleiding HU 1205

Bericht door ernie138 »

Hallo Allemaal,
Ik heb hetzselfde als Thomas1, eerst een hele tijd zat ik volgens de HU1205 in Brussel.
Dat is inmiddels opgelost, nu alleen nog stembegeleiding en grafische route op scherm.
Verder zijn de toetsen bij mij niet verlicht, is dit normaal?? Lijkt me toch vreemd
Oplossingen zijn welkom, bedankt alvast.
Auto is S 60 uit 2001
Ernie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

> ernie138 :

Beter per probleem één topic aanmaken ... --> viewtopic.php?t=7944

De antwoorden gaan anders erg versnipperd raken, en op een bepaald moment is iedereen de kwuts klijt.

Ik stel voor één van deze twee topics op slot te zetten, mijn voorstel is dat andere topic. (minder leesvoer voor nieuwe gebruikers met hetzelfde probleem, en probleem is erg gelijkend met wat hier aangehaald is, hoewel de oplossing noch in dit topic danwel in het andere topic vermeld is? (ergo...wat was het in jouw geval?))
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Volvo”