dubbeldin inbbouwen in volvo xc90

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
alainb
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2009 08:22

dubbeldin inbbouwen in volvo xc90

Bericht door alainb »

:cry:
Beste lezers..
ik ben echt ten einde raad ik weet het niet meer ik google mij kapot maar ik geraak er niet uit
ik zou graag in mijn volvo xc90 2004 een dubbel din radio/navi inbouwen en mijn orignele radio verwijderen
ik heb het inbouw paneel al :lol: en weet hoe ik de orginele unit moet verwijderen,en weet dat ik het kontakt af moet laten staan tijdens deze handeling anders gaat het lampje van de airbag branden :idea:
maar dan komt het blijkbaar is het niet zomaar een iso stekker gebruiken en klaar
want blijkbaar is de orginele unit ook een soort centrale unit die vanalles stuurd ??
de orginele unit is een zonder navi in het daschboard
hoe moet ik het aanpakken ik weet het niet meer
hoe kan ik het aant werken krijgen zodat niet alle andere functie,s van mijn auto uitliggen
oa de parkeersensoren achter
heeft iemand ervaring hiermee of kan iemand dat
help dank u bij voor

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Specifieke hulp mbt jouw Volvo-perikelen kan ik je niet bieden maar ga er maar van uit dat wat jij wilt uitsluitend mogelijk is als je een speciaal daarvoor bestemde Volvo navigatieunit inbouwt. Elke andere poging om de besturing, indicatie en controle van de apparatuur door een "nieuwe after market unit" te laten overnemen is gedoemd tot mislukken met een hoofdletter M

Verder staat me bij dat het niet alleen een kwestie van uitzetten van het contact is om de airbags te laten zitten. Misschien is losnemen van de accu verstandiger.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alainb
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2009 08:22

Bericht door alainb »

dank voor je antwoord
maar ik vind wel mensen terug die het wel heben gedaan met een afther market systeem met foto,s maar dat zijn dan engelse of amerikanen zonder al teveel uitleg erbij

er moet toch een nederlandse/vlaamse :wink: oplossing zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dan zijn wellicht diegenen die die foto's hebben geplaatst een eerste aanspreekpunt :idea:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Of het bij Volvo ook zó gaat weet ik niet, maar ik herinner me dat bij een Saab 9.5 de Diagnose-stekker ingeprikt, en daarmee het systeem aan de Diagnose-computer van de Saab dealer aangesloten moest zijn als je de radio er uit haalt. Doe je dat niet dan werkt er naderhand niks meer.
Stel je dus goed op de hoogte vooraleer je daar aan begint.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alainb
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2009 08:22

Bericht door alainb »

Ik hoor het al ik ben verschillende functie,s kwijt als ik hier aan begin
jammer dat er geen pasklare oplossing bestaat
toch bedankt voor uw meedenken
indien er toch iets uit de bus komt hoor ik het wel en moest ik iets vinden post ik dit hier dadelijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MRPhone
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:47

Bericht door MRPhone »

JW, je kunt bij Saab de radio er zonder foutmelding uithalen, het afmelden van de radio is alleen nodig indien je die wilt doorverkopen, de diefstalbeveiling dient dan los gekoppeld te zijn, anders kan de nieuwe eigenaar de radio niet laten aanmelden, zonder aanmelden geeft de radio alleen maar LOCKED op het display.

Saab geeft geen enkele foutmelding bij het afnemen van de radio, nog geen airbag lampje. Mooie makkelijke auto's met een zeer vergevingsgezind electronicasysteem, zelfs de meeste fouten in het motormanagment kun je als je weet welke sensor je plaagt omwisselen, de computer ziet dat het probleem weg is en het lampje nokt af. Zelfs het airbaglampje schakelt na 500 km zonder foutmelding uit, dus pak je bij een stuurwielinterface plaatsen met je stomme kop de oranje plug met het gevaren driehoekje los, lost zicht dat vanzelf op.

De XC90 radio in je dashboard is maar een bedieningspaneel, meer niet. De radio zelf zit onder de rechter voorstoel, je kijkt op de zwarte aluminium bovenkant, deze kun je met een doppenset losschroeven van de bodem.

Je hebt hier audio, antenne en voeding, contactspanning kun je van de sigarettenaansteker afnemen. Je mag de boxbedrading wel loshalen uit de kabelboom en op een dubbeldin zetten en spanning aftappen, maar je mag de radio NIET verwijderen, deze maakt onderdeel uit van de bus structuur. De box zelf dient dus incl voeding achter te blijven onder de stoel. Ook het bedieningspaneel dien je achter het dashboardkastje te bevestigen en aangesloten te laten.

Zonder deze units valt de keyles go en de achteruitrijsensoren weg. Tevens krijg je dan bij elk dealerbezoek een probleem dat de garage de auto niet uit kan lezen. De beide units dienen dus echt voeding te houden en aangesloten te blijven op de glasvezelbus.

Het is dus wel mogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat SAAB 9.5 verhaal komt van een ervaring bij de geplande inbouw van een VDO splitter voor de TMC antenne in de SAAB 9.5 van een in Frankrijk wonende goede bekende van me.
De inbouw zou gedaan worden bij een gerenomeerde inbouwer in Asd, zeer welbekend op dit forum, die op het moment van inbouw vertelde dat dit niet zomaar ging. Hij beschikte niet over de mogelijkheid om de auto aan de computer te hangen, en dus ging het op dat moment niet door.
Teruggekomen in Frankrijk heeft hij het alsnog laten doen door zijn garagist.

Dat was het verhaal, voor wat het waard is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

neem even kontakt op met:
http://www.volvotech.nl/
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Bericht door Chrism »

Op Marktplaats staat een set te koop waarmee je origineel navigatie in een XC90 kan bouwen. Identiek aan wat ik laatst heb in gebouwd en werkt perfect. Kun je je radio laten zitten en heb je navigatie Volvostijl!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Dubbeldin Navigatie Hyundai Tucson uit 2006
    door Aadje » 03 mei 2015 11:59 » in Hyundai
    Reacties: 1
    Weergaves: 3741

Terug naar “Volvo”