Dank u allen voor sticky topic!!! Puls Volvo 440 1.8i DL E2

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
krommetje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08

Dank u allen voor sticky topic!!! Puls Volvo 440 1.8i DL E2

Bericht door krommetje »

Hallo allemaal, (geen probleem, alleen opmerking over de waarde van dit forum)

ik kocht via marktplaats een VDO-Dayton MS4100 met Wisselaar en cd-pakket van europa+scandinavie voor Eur. 200,- De wisselaar was bestemd voor de auto van mijn vrouw waarin ook al een ms4100 zit. De Radio-Navig. zou voor mijn eigen auto zijn: een Volvo 440 1.8i DL E2 uit 10-5-1994

Ik ging naar de plaastelijke auto-entertainment-store in Helmond nabij de Engelseweg om te vragen waar de Snelheidspuls zit. Ik kreeg te horen dat die er niet was en dat daar een pulsgever gemonteerd moest worden, dat zou met montage op Eur. 250 uitkomen. Ik besloot hierop niet in te gaan omdat ik een Injectie-motor heb en er dus WEL een puls aanwezig moest zijn. Op dit forum aangekomen, las ik dat de puls zat aan de boordcomputer op een groen/grijze draad aan de pasagierszijde. Na dit nagemeten te hebben met een universeelmeter, sloot ik alles aan en zie daar!!! het werkte!!!

Hierbij allen bedankt voor dit forum.... even zoeken op dit forum heeft me Eur. 250,- bespaard!!:D

overigens: de wisselaar zit in de auto van mijn vrouw en werkt ook perfect!!

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hallo Peter,

We zijn blij dat we je hiermee hebben kunnen helpen! En zo zie je maar dat even rondkijken soms een heleboel geld kan besparen :). Wel slecht trouwens van die zaak dat ze je zeggen dat het 250 euro moet kosten, terwijl er in feite alleen maar een draadje afgetakt hoeft te worden...

Dan nog een ander vraagje: welke softwareversie heb je in je VDO Dayton MS4100 zitten? De meest recente versie is MO4130 en daarin zijn alle bugs verholpen en is het apparaat op zijn snelst. Kijk daarom even bij je configuratie wat je softwareversie is, wellicht kunnen we je dan nog meer helpen.

Groeten en bedankt voor je bericht,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Oei, en IK weet welke zaak dat is (begint met een P) en die stond mij tnt. toch bij als een heel goede zaak!
Hopenlijk heb je enkel de dodo van de week getroffen...

Vwb. dat upgraden: dat kan bij mij in Helmond, dus lekker dichtbij. Zoals ToHo al schrijft: noem even software en hardwarenummer van je set. Vind je in je configuratiemenu.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Leuk om te horen.

Dit was één van de eerste automerken waar we puls informatie voor verzamelden.
Dat werd toendertijd gedaan door onze oud-moderator Joeri (alias Kaaskonijn), die wegens tijdgebrek vertrokken is.

Veel plezier met je navigatie systeem toegewenst.
(en natuurlijk met het leuke gevoel even 250 euro uitgespaard te hebben :D )

Oja, en kijk even welke versie software je nu hebt.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommetje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08

Bericht door krommetje »

Toho_NL schreef:Hallo Peter,
Dan nog een ander vraagje: welke softwareversie heb je in je VDO Dayton MS4100 zitten? De meest recente versie is MO4130 en daarin zijn alle bugs verholpen en is het apparaat op zijn snelst. Kijk daarom even bij je configuratie wat je softwareversie is, wellicht kunnen we je dan nog meer helpen.
Toho_NL.

Als ik op het display kijk als de radio aangaat staat er

Ik heb: MS4100 Version 3.02

mijn vrouw: MS4100 Version 3.01

kan dit kloppen?

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommetje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08

Bericht door krommetje »

Higgy schreef:Oei, en IK weet welke zaak dat is (begint met een P) en die stond mij tnt. toch bij als een heel goede zaak!Hopenlijk heb je enkel de dodo van de week getroffen...
Ja, laten we dat hopen, ik was ook in de veronderstelling dat dat een goede was, maar wat dit geval betreft...
higgy schreef: Vwb. dat upgraden: dat kan bij mij in Helmond, dus lekker dichtbij. Zoals ToHo al schrijft: noem even software en hardwarenummer van je set. Vind je in je configuratiemenu.
Ik ga eens even kijken het weekend...

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommetje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08

Bericht door krommetje »

wmp schreef:Leuk om te horen.Dit was één van de eerste automerken waar we puls informatie voor verzamelden.
Dat werd toendertijd gedaan door onze oud-moderator Joeri (alias Kaaskonijn), die wegens tijdgebrek vertrokken is.
Veel plezier met je navigatie systeem toegewenst. (en natuurlijk met het leuke gevoel even 250 euro uitgespaard te hebben :D ) Oja, en kijk even welke versie software je nu hebt.
Ik ben blij dat ik de gegevens vond, anders had ik voor Eur 250,- nooit zo'n pulsgever in laten bouwen en had ik de radio in de kast laten liggen, mijn vrouw heeft nu de wisselaar in haar Skoda Fabia en is daar ook blij mee...

ik ga even puzelen het weekend en zet alle gegevens dan even in een nieuw bericht in dit topic...

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommetje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08

Bericht door krommetje »

Higgy schreef:Vwb. dat upgraden: dat kan bij mij in Helmond, dus lekker dichtbij. Zoals ToHo al schrijft: noem even software en hardwarenummer van je set. Vind je in je configuratiemenu.
vertel hier eens wat meer over... aangezien zowel ik als mijn vrouw dezelfde hebben, beide een MS4100....

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kijk even bij het menupunt "Systeeminformatie" wat daar precies staat voor HardWare en SoftWare.
Uit je eerdere posting zou kunnen volgen dat je de laatste versie al hebt op beide systemen, maar kijk dit voor alle zekerheid even na.

Voor alle duidelijkheid: we hebben het hier over de besturings-SW, niet over kaart-SW.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommetje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08

Bericht door krommetje »

JW schreef:Kijk even bij het menupunt "Systeeminformatie" wat daar precies staat voor HardWare en SoftWare.
Uit je eerdere posting zou kunnen volgen dat je de laatste versie al hebt op beide systemen, maar kijk dit voor alle zekerheid even na. Voor alle duidelijkheid: we hebben het hier over de besturings-SW, niet over kaart-SW.
JW
Er staat:

Serienr: MS4100
HW: 0130
SW: 0301
Prod.Dat: 25/03

en bij mij:

Serienr: MS4100
HW: 0124
SW: 0302
Prod.Dat: 54/00

Aangezien ik wat dit betreft een newbie ben... laat ik aan jullie over wat dit betekent... Leg wel het e.e.a. uit... dan leer ik er iets van :D

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De bovenste MS4100 is de jongste met z'n productiedatum week 25 van 2003 en is al voorzien van de laatste besturings-SW MO 4130 (SW0301).
De tweede is een vroege MS4100, geproduceerd in 2000.
Echter, die is kennelijk een keer in de fabriek gerepareerd, daarop duidt die productie week 54, die immers niet bestaat en ook de daarop gezette SW 0302. Die wordt namelijk alleen bij revisie gebruikt :idea:

Weet je iets over de geschiedenis van die tweede MS4100?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommetje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08

Bericht door krommetje »

JW schreef:De bovenste MS4100 is de jongste met z'n productiedatum week 25 van 2003 en is al voorzien van de laatste besturings-SW MO 4130 (SW0301). De tweede is een vroege MS4100, geproduceerd in 2000.
Echter, die is kennelijk een keer in de fabriek gerepareerd, daarop duidt die productie week 54, die immers niet bestaat en ook de daarop gezette SW 0302. Die wordt namelijk alleen bij revisie gebruikt :idea:
Weet je iets over de geschiedenis van die tweede MS4100?
JW
die kocht ik via Marktplaats. Het ging me primair om de wisselaar omdat mijn vrouw die al heel lang wilde hebben. Ik heb toen de hele set maar gekocht. Ik moest ofwel 150,- uitgeven voor een wisselaar of 200,- voor de hele set. Ik heb 'm nu al weer een paar weken in mijn volvo zitten, en werkt verder prima.... Ik kreeg er een hele set CD's bij met oa. heel Europa en Scandinavie. Ik heb de originele rekening gezien toe ik 'm kocht dus ik vertrouwde het wel.

overigens heb ik die SW 0302 hier op CD liggen....
Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daar ben je dan mooi aan gekomen, zeker nu alles goed blijkt te werken :Yes:

Die SW 0302, is dat een originele MO4130 die, als hij ingelezen is als SW 0302 in het systeem komt te staan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommetje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08

Bericht door krommetje »

JW schreef:Daar ben je dan mooi aan gekomen, zeker nu alles goed blijkt te werken :Yes:
Ja, dat vind ik ook... een mazzeltje dit keer...
JW schreef:Die SW 0302, is dat een originele MO4130 die, als hij ingelezen is als SW 0302 in het systeem komt te staan?Groet, JW
Ja, die komt in het apparaat als SW0203 te staan... Leg eens uit?? ik wordt nieuwsgierig....

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Anders ik wel, want
Ja, die komt in het apparaat als SW0203 te staan... Leg eens uit?? ik wordt nieuwsgierig....
Echt? Of..... :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommetje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08

Bericht door krommetje »

JW schreef:Anders ik wel, want
Ja, die komt in het apparaat als SW0203 te staan... Leg eens uit?? ik wordt nieuwsgierig....
Echt? Of..... :?:
Groet,
JW
ja, ik ben heel erg nieuwsgierig!!! leg eens uit....

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mijn nieuwsgierigheid gaat nu eerst uit naar het feit dat er 0203 komt te staan, terwijl de MO4130 er als 0302 moet komen te staan.

Dat wil zeggen, eigenlijk als 0301, want ik meende te weten dat de SW die als 0302 in je systeem zichtbaar wordt niet als normale CD in de handel gebracht is, maar alleen bij revisies in de fabriek ingespeeld wordt. En dat die MS 4100 gerevideerd is bleek al eerder.

Maar uit jouw reacties maak ik op dat jij een originele CD hebt waar op gedrukt staat MO4130, en tevens SW 3.02. Klopt dat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommetje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08

Bericht door krommetje »

JW schreef:Mijn nieuwsgierigheid gaat nu eerst uit naar het feit dat er 0203 komt te staan, terwijl de MO4130 er als 0302 moet komen te staan.Dat wil zeggen, eigenlijk als 0301, want ik meende te weten dat de SW die als 0302 in je systeem zichtbaar wordt niet als normale CD in de handel gebracht is, maar alleen bij revisies in de fabriek ingespeeld wordt. En dat die MS 4100 gerevideerd is bleek al eerder.
Maar uit jouw reacties maak ik op dat jij een originele CD hebt waar op gedrukt staat MO4130, en tevens SW 3.02. Klopt dat?
Dat is een kopie van een kennis waarvan ik 'm kocht; die werkt nl. bij VDO-Dayton (zo vertelde hij mij)

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Oftewel, dit zou dus duiden op wat ik eerder schreef. En wel dat de 3.02 geen officiële SW is maar in de fabriek ingespeeld wordt.

Mijn nieuwsgierigheid blijft echter bestaan: waarom meld je keer op keer dat er 0203 staat? Die SW zou toch als 0302 te lezen moeten zijn?
Zie ook je eerdere posting, waarin je het wel had over 0302.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommetje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08

Bericht door krommetje »

JW schreef:Oftewel, dit zou dus duiden op wat ik eerder schreef. En wel dat de 3.02 geen officiële SW is maar in de fabriek ingespeeld wordt.

Mijn nieuwsgierigheid blijft echter bestaan: waarom meld je keer op keer dat er 0203 staat? Die SW zou toch als 0302 te lezen moeten zijn?
Zie ook je eerdere posting, waarin je het wel had over 0302.

Groet,
JW
ja, je hebt gelijk, ik zit niet op te letten.... sorry :( Het is 0302 Ik zal als je dat wilt een foto maken van het scherm en die in een reply linken...

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Volvo”