CD's worden niet gelezen

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
jeroenburen
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2007 20:29

CD's worden niet gelezen

Bericht door jeroenburen »

Ik heb een Volvo V70 uit 2001 met een ingebouwd RTI systeem. Ik heb er 3 CD's bij gekregen (Benelux, Duitsland 1 en Duitsland 2) maar het lijkt erop alsof maar 1 van de 3 CD's werkt. En natuurlijk is dat niet de Benelux CD :-(

Soms krijg ik de melding dat er een ongeldige CD is geladen of er wordt helemaal niets herkend en dan krijg ik de melding dat ik er een map CD in moet doen.

Ik heb een kopie van de Benelux CD gemaakt om te kijken of het daar aan lag maar ook die kopie werkt niet. Kan het aan de wisselaar liggen? Als de CD's worden gecontroleerd hoor ik een licht tikkend geluid uit de wisselaar.

Iemand die een idee heeft waar het aan ligt? Of die hetzelfde heeft meegemaakt? Ik wilde nieuwe CD's aanschaffen maar als de wisselaar defect is heb ik daar niets aan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ligt voor 90% aan een vervuilde, versleten laserlens van de wisselaar. ook het mechanisme van dit "onding" kan de oorzaak zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeroenburen
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2007 20:29

Bericht door jeroenburen »

Bedankt voor de tip. Ik had dit ook op andere fora gelezen dus ik ga proberen om de wisselaar uit te bouwen en dan te reinigen. Hopen dat dat werkt en anders maar een nieuwe wisselaar...

In ieder geval bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

en anders maar een nieuwe wisselaar...
En dat kon voor een systeem dat volgens velen absoluut niet voldoet, wel eens een dure en twijfelachtige investering worden :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeroenburen
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2007 20:29

Bericht door jeroenburen »

Ik had begrepen dat een nieuwe wisselaar rond de 240 euro zou kosten. Tsja, daar heb je inderdaad wel een TomTom voor...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En dan te bedenken dat een setje kaarten voor (een beperkt deel van) Europa 18 CD's beslaat en je nog steeds een naar huidige maatstaven onmogelijk traag en beperkt systeem hebt. Ik kan me heel goed voorstellen dat men dan overstapt op een PNA. Voor een update van heel Europa betaal je minder dan voor een BNL CD van een ander merk.
Overigens, als je de nieuwe setjes Europakaarten van Navteq (helaas niet voor Volvo) koopt kun je daar voor iets extra meteen een PND bij krijgen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Volvo”