VDO Dayton MS5200: hij zit erin en werkt!

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu heb ik natuurlijk ook meteen een ander plaatje genomen als opstartscherm.
Het wonderlijke is evenwel dat, net als met de originele VDODayton afbeelding, dit plaatje twee maal verschijnt, meteen bij aanzetten om vervolgens een seconde later op zwart te gaan en dan weer te verschijnen. En de tweede keer is het plaatje duidelijk iets verticaal gecomprimeerd.

Nog een vraag aan de andere bezitters:
In het hoofdmenu bij INFO, staat er links onderin een groenige ster met een aantal puntjes erachter. Wat moet ik me hierbij voorstellen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In het hoofdmenu bij INFO, staat er links onderin een groenige ster met een aantal puntjes erachter
Is inmiddels opgelost: Hier komt de naam van de TMC-zender op het moment dat je een zender met de hand selecteert.

Vandaag de splitter MA 1452/40 FKR ontvangen. :D Dus onmiddellijk geprobeerd. :x
Werkt voor geen meter althans, de TMC is net zo als deze was, ik zou zeggen minimaal met QUAL:7, maar de radio-ontvangst is volledig verdwenen. :cry: Bij meten is er geen verbinding tussen de beide FAKRA-stekkers. Supplier ge emailed maar nog niets gehoord. Iemand anders met een 1410 die me durft te zeggen of er een ohmse verbinding tussen de ingang en uitgang voor de radioantenne bestaat of hoort te bestaan?

Ondertussen lopen de experimenteerkosten aardig op, maar heb ik straks wel een leuk spulletje in de aanbieding voor diegenen die zo aardig van mijn experimenten hebben geleerd. :shock:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's volgens mij correct, geen Ohmse verbinding tussen de ingang en de uitgang. Ik schreef het al eerder, er zit iets van een HF trafo in.

Maar hoe zit het met jouw radio antenne, heeft die een voeding nodig? De "oude 1410" leverde die, als je tenminste de 12V aangesloten had, maar de 1452 heeft zo'n voeding niet. En dus moet je dan je antenne dmv een losse fantoomvoeding van spanning voorzien :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik geloof je direct, maar dan zou de 12 volt uit de radio afkomstig moeten zijn en er staat gemeten, geen spanning op de antenneingang.
Om de kosten nog verder op te drijven kan ik er nog wel een adaptertje bij fietsen. Waar vind ik er een met FAKRA pluggen en wat kost dat?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gentry bedankt!

Maar op 26 en 27 zie ik dat wat ik wil hebben nog niet staan:
Ik moet 1 x FAKRA male en 1 x FAKRA Female + 12 volt hebben
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Bel ze anders ff.

weet niet of je als particulier terecht kunt voor bestellingen, anders kan ik het wel regelen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Ik geloof je direct, maar dan zou de 12 volt uit de radio afkomstig moeten zijn en er staat gemeten, geen spanning op de antenneingang.
Om de kosten nog verder op te drijven kan ik er nog wel een adaptertje bij fietsen. Waar vind ik er een met FAKRA pluggen en wat kost dat?
Merkwaardig....

Dat zou dan betekenen dat je antenne, er van uitgaand dat het een actieve is z'n spanning elders vandaan krijgt.
Maar die 1410 deed het wel goed begrijp ik, en daarbij dan de vraag: had je de 12V daarop aangesloten? Zoja, wat gebeurde er dan met de radio ontvangst als je die 12V loskoppelde?

In elk geval zul je toch eerst wel willen begrijpen wat er aan de hand is, geld uitgeven kan altijd nog :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Misschien is mijn eerdere bijdrage niet zo duidelijk geweest.
Ik heb de originele plakantenne voor de pc5200 de MA6452/40. Deze heb ik aangesloten gehad en getest. Je mag ervan uitgaan dat deze antenne de juiste impedantie voor de tmc ontvanger van de pc5200 levert. Volgens de bijlage bij de antenne levert deze 85 pf +/- 10% vermogen
Ik merk, ten opzichte van mijn autoradioantenne geen enkel verschil in de snelheid van te ontvangen stations en de meldingen. Ook bij de originele antenne is de Q maximaal 7 net zoals bij de autoantenne. Wel is de MA6452/40 meer richtingsgevoelig, maar dat spreekt denk ik voor zich.
Conclusie: ik blijf gewoon de autoradio antenne (gesplitst met de MA1410) gebruiken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW,

Een 1410 heb ik nooit gehad.
Voorheen deed ik het met een aparte plakantenne op de voorruit en daar heb ik als overbrugging een verlengkabel aan geknoopt met SMB stekker. Werkt wel maar niet om te gillen.
Ik dacht dus even een 1452 te kunnen gebruiken en ook dit werkt, maar niet beter of slechter dan mijn oorspronkelijke antenne. Echter, er komt geen radiosignaal door.
Als ik het gedeelte voor de TMC met SMB stekker in de radio stop, knallen de zenders er uit, zowel AM als FM.
Ik heb een actieve antenne in de linker-zijruit-achter zitten. Als de spanning van de radio zou komen, zou het zoals ik beschrijf toch ook niet kunnen werken nietwaar?

Gene
Duidelijk verhaal. Had ik dit eerder geweten dan had ik met iets minder impulsiviteit een ander aardig kerstcadeauthe kunnen kopen.

Blijft de vraag: wat is de max waarde voor Qual?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:JW,

Een 1410 heb ik nooit gehad.
Voorheen deed ik het met een aparte plakantenne op de voorruit en daar heb ik als overbrugging een verlengkabel aan geknoopt met SMB stekker. Werkt wel maar niet om te gillen.
Ik dacht dus even een 1452 te kunnen gebruiken en ook dit werkt, maar niet beter of slechter dan mijn oorspronkelijke antenne. Echter, er komt geen radiosignaal door.
Als ik het gedeelte voor de TMC met SMB stekker in de radio stop, knallen de zenders er uit, zowel AM als FM.
Ik heb een actieve antenne in de linker-zijruit-achter zitten. Als de spanning van de radio zou komen, zou het zoals ik beschrijf toch ook niet kunnen werken nietwaar?

Gene
Duidelijk verhaal. Had ik dit eerder geweten dan had ik met iets minder impulsiviteit een ander aardig kerstcadeautje kunnen kopen.

Blijft de vraag: wat is de max waarde voor Qual?
:oops Ik had jou verward met die andere Ge...., Gentry in dit geval. Hij gebruikt de 1410 in combinatie met de 5200.
Wellicht kan hij hier melden wat hij precies gedaan heeft.

Maar het blijft merkwaardig dat je geen ontvangst doorkrijgt via de splitter.
Toch weer even terug naar de standaard situatie: hoe krijgt die actieve antenne z'n spanning als dat NIET via de centrale geleider vanuit de radio komt? Want je hebt dus geen DC gemeten op de antenne ingang van de radio, begrijp ik...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ben net even bij de VW dealer langs geweest en daar wordt me medegedeeld dat de versterker die links achterin zit, zijn spanning apart krijgt aangeleverd, dus niet via de centrale geleider.

Aangezien het antwoord de overtuiging miste die ik graag zou zien, een schemaatje bijv, zal ik ook even te rade bij onze duitse collegae.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ondertussen is de zaak opgelost!

In de splinternieuwe splitter MA trof ik het volgende aan:

Er hoort continuiteit te zijn tussen ingang en uitgang.
Ik heb het plastic blokje geopend door losdraaien van 2 piepkleine schroefjes en dan komt er een printje te voorschijn waar de 2 RG174 coaxjes op zijn vast gemaakt. Van de radiokant was de kern van de coax afgebroken.
Stukje voorzichtig gestript en na wat suckwerk de coaxkern weer gesoldeerd.
Eureka, een ohmse verbinding tussen in en out.
De HF trafo bestaat uit twee windingen om een ferriet buisje

Ik heb de leverancier op de hoogte gesteld van deze tekortkoming in zo'n veel te duur apparaat.

Na montage en aansluiten op de PC5200 na 2 minuten de volgende resultaten: 6 TMC zenders binnen in de garage.
Let op dat ik daar dus maar 1 satelliet kon ontvangen op dat moment

Overigens is de voeding wel degelijk afkomstig uit de radio. Dat ik bij meting geen spanning kon vaststellen, was omdat ik door onhandigheid even sluiting had veroorzaakt op de antennebus en daardoor een zekeringetje van 1 Amp kaduuk was gegaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

Geweldig Gerrit; de aanhouder wint altijd :D

Het is tegenwoordig bij veel fabrikanten mode geworden om geen eindcontrole meer te doen bij/van hun producten. Dat scheelt weer een paar extra controleurs en dus geld; daarom wordt een slecht/niet functionerend apparaat vaak direct en zonder problemen door de detaillist omgeruild. Ongemak, frustratie en ergernis bij/van de consument wordt gemakshalve dan maar voor lief genomen :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zoals je kunt zien aan het onderschrift van de foto van het scherm, is de Q-waarde bij 4 zenders 7 en bij de anderen 4. Hiervoor had ik met pijn en moeite 1 of 2 zenders waarbij Qmusic to Q=7 kwam en R1 tot Q=4
De ontvangst is dusdanig verbeterd dat ik bijv vanmiddad op de N261 thv waalwijk tot 8 zenders gelijktijdig ontving.

Doordat Gene iets aan het editen is lijkt het erop dat ik antwoorden geef op niet bestaande vragen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Leuk dat langs elkaar heen editen en antwoord geven op verdwenen vragen... :wink: :wink: :wink: . Maar je verhaal is duidelijk. Ik had dus duidelijk gemist dat bepaalde gegevens boven de foto's stonden. :bonk:
Ik heb trouwens gisteren ook eens op mijn werk de TMC uitgetest in onze inpandige garage. Op -1 level (1 etage beneden straatnivo) is de Q nog 5-6 op de sterkste zender. Er zijn er over het algemeen een stuk of 4-5 zenders. Ik heb via de diagnose de TMC gereset om te voorkomen dat ik van een oude lijst uitga. Na een kleine 2 minuten ook een 5-6 TMC zenders terug in de lijst. De zwakste had een Q van 2, de 3 sterkste een Q van 5-6.
Dit alles dus gemeten binnen in de garage. Ik vind verder dus de discussies over het al dan niet moeten veranderen van splitter/antenne best interssant om te lezen maar ik persoonlijk ben met mijn resultaten tevreden.

Dan blijft dus nog de spanning om te weten hoe het staat met de test "flitsinfo" buiten de reguliere infopunten.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gene schreef:Dan blijft dus nog de spanning om te weten hoe het staat met de test "flitsinfo" buiten de reguliere infopunten.
Hij is niet alleen bezig met flitsinfo maar ook met de welbekende CIQ extra content....
Degene van wie ik het heb wil evt het commercieel uit gaan buiten, vind ik terecht, alleen hoe?

Mijn Q komt ook nooit boven 7, ben tevree over mijn TMC.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gene schreef: .... Ik vind verder dus de discussies over het al dan niet moeten veranderen van splitter/antenne best interssant om te lezen maar ik persoonlijk ben met mijn resultaten tevreden.

Dan blijft dus nog de spanning om te weten hoe het staat met de test "flitsinfo" buiten de reguliere infopunten.
Dat haalt je...... :wink:

Jij hebt al een supersplitter, de 1410, en daaraan voegt de 1452 niks toe qua werking.
Enige voordeel van de 1452 is dat 'ie voorzien is van de correcte aansluitingen en geen aanpassingsverliezen zal hebben.
Maar een 1410 zal altijd beter werken dan een plakantenne, ook al is die specifiek voor de 5200 bedoeld. Met name omdat je veel minder last zult hebben van de richtingsgevoeligheid die de plakantenne nu eennmaal heeft.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Mijzelf kennende wil ik er best een redelijke bijdrage voor afstaan. Als de source maar werkt kan de database altijd wel samengesteld/geupdate worden. Hiervoor is aan deze kant voldoende kennis in huis. Ik ben echter bang dat dat nou net niet de bedoeling is. Of moet het iets worden ala flitspaal waar je de meest recente database kunt downloaden en vervolgens met het gekochte programma voor de pc5200 laten omzetten naar een ander formaat.
Als dat laatste de bedoeling is.... count me in dan. Dan wil ik er best eenmalig voor betalen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik zou er ook wat voor over hebben.
Weet ook nog niet hoe dat vorm moet gaan krijgen en hoe geupdate.
Nadeel blijft met dit soort dingen dat het nu weer eenvoudig is om te kopieren, zoals voor het CIQ tijdperk, dus hoe ga je je noeste arbeid beveiligen.....

Info over flitspalen en POI worden centraal aangemeld, zie http://www.navigatiehelpsite.info/Forum ... 8772#38772

Ik weet niet wat wijsheid is voor ontwikkelaars om dit commercieel succesvol te maken, iemand een idee?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Gentry schreef:Ik weet niet wat wijsheid is voor ontwikkelaars om dit commercieel succesvol te maken, iemand een idee?
Vanuit mijn eigen ervaringen zou ik zeggen: Maak de prijs niet te hoog zodat het aantrekkelijk blijft een originele versie te kopen. Net als bepaalde commercieele software kun je denken aan een betaalde download. Na betaling (via visa enz) krijg je het programma tot je beschikking via een download. De uitgever heeft dan nog enigszins in de hand wat er in omloop zit.Vervolgens heb je dan een x aantal maanden recht op gratis updates. Wil je na die periode meer dan zul je weer een bedrag moeten betalen.
Helemaal dichtimmeren kun je deze zaak toch niet, maar op bovenstaande manier ontvang je in ieder geval iets.

Deze methode schijnt voor een aantal commercieele softwareontwikkelaars aardig wat op te leveren. Indien gewenst kan ik je wel via pm een aantal linkjes geven zodat je kunt zien hoe het werkt. Maar ik vermoed dat deze materie jou niet onbekend voorkomt.


ps.
Heb ik nu een gratis versie gewonnen met de prijsvraag.... wie een mogelijke oplossing had ?? :lol: :lol:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik zal het meenemen, en het doorgeven.

Tja, heb beloofd niet te verspreiden maar alleen te testen, en het werkt, heb inmiddels een update gehad, die zal ik ook nog installeren.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar een 1410 zal altijd beter werken dan een plakantenne, ook al is die specifiek voor de 5200 bedoeld. Met name omdat je veel minder last zult hebben van de richtingsgevoeligheid die de plakantenne nu eennmaal heeft.
Ik meen dat dit al eens eerder ter sprake is gekomen.
Bij veel auto's is de antenne verwerkt in één van de ruiten (waardoor het overigens niet een raamantenne wordt!).
Daardoor bestaat er naar mijn mening nog steeds een richtingsgevoeligheid die een antennesplitter niet oplost.
En met een uitrusting met 2 of meer antennes kun je met de splitter het daardoor behaalde voordeel niet benutten.

Desalniettemin ben ik zeer tevreden over de ontvangstresultaten met m'n eigen splitter en de verantwoordelijke antenne die bij mij in de linker zijruit achter zit verwerkt. Maar richtingsgevoeligheid is er nog steeds.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Klopt wat je schrijft. Zo'n "raamantenne" heeft helaas ook een richtkarakteristiek, als je met de auto precies in de richting van de zender rijdt zul je bar weinig ontvangst hebben van die zender.

Ik had dat probleem met mijn plakantenne, die zat op de 3e ruit van mijn Xantia Break, en als ik dan op de Klagenfurtweg reed van/naar de A61 kon ik de TMC via Roermond niet pakken.
Nu heb ik met de 1410 de gewone dakantenne afgetakt en dat probleem is nu over en uit.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat een "raamantenne" nog echt iets van vroeger was. Feitelijk een uitgerekte spoel met een bepaalde zelfinductie en daardoor een afgestemde kring.
Ook uit de tijd dat er zelfs nog geen ferrietstaven bestonden. Remember de "vossenjacht"?

Ik nu trouwens met de in gebruik zijnde TA 200607 weer hetzelfde probleem hier in Oosterhout dat de hele Vlindervallei er nog niet op staat. Ook een reeds lang bestaande weg tussen Dongen en Tilburg staat op de TA versie volkomen verkeerd aangesloten op de bestaande situatie.
Eerder noemde ik dit al in dit topic http://www.navigatiehelpsite.info/Forum ... non&t=6697
Nooit meer iets gehoord van de leveranciers.

Gene gaf toen aan dat de wijk op de TA 2006/2007 C-IQ wel voorkomt
Ben benieuwd naar de resultaten bij de Navteq versie voor dit platform

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 678
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 262
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 833
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1628
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 687
  • DNX5240BT Kaart update werkt niet
    door FransLeijdekkers » 08 aug 2016 14:43 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 809
  • VX Europa V13 werkt niet op RNS2 MFD2
    door peanut » 03 okt 2016 10:36 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 473

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”