Auteur
Bericht
admin
Site Admin
Problemen met het forum ? Post ze hier Het zal niet veel mensen ontgaan zijn dat we het forum stevig onderhanden hebben genomen.
De hele software is vervangen door de meest recente versie, de download modificatie is vernieuwd (en tevens één centrale upload map bijgemaakt), de attachment mod is vernieuwd, en achter de schermen zitten er nog wat nieuwigheden in die geen extra functie's toevoegen aan het forum, maar hem wel lekker snel maakt.
Door het onderhoud aan het forum, en de vele nieuwe mogelijkheden die in de nieuwe versie van sommige modificatie's zit, kan het zijn dat één en ander nog niet helemaal lekker is afgesteld.
Mocht u nu tegen problemen aanlopen, meldt ze dan svp hier.
De meest soepele inlog gaat via de volgende url :
http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/login.php
Bent u uw wachtwoord kwijt, gebruik dan deze url :
http://www.navigatiehelpsite.info/Forum/profile.php?mode=sendpassword
Geplaatst: Zo Dec 17, 2006 5:54 pm
Polowonder
Junior Member
Geregistreerd op: 25-6-2007 Berichten: 44 Woonplaats: Lochristi (nabij Gent) Vlaanderen
Signature en taalvraag Hallo,
het wil maar niet lukken om de 'signature' toe te voegen.
Als ik nochtans in mijn profiel ga zien staat de ingegeven tekst er nog steeds. Ik heb al enkele keren op "submit" gedrukt, al eens uit- en opnieuw ingelogd, maar het wil maar niet lukken.
Vraag 2: (minder belangrijk): is het mogelijk alles in Nederlands te krijgen? Zoals bvb.:
Citeer: You last visited on Today, at 11:58 am
The time now is Sun Jul 01, 2007 12:01 pm
All times are UTC + 2 (DST in action)
_________________Vroeger : BMW E36 Touring, met een losse MIO 168 PDA navigatie
Nu : BMW E46 Touring met: MS 5500, TMC, met origineel BMW 'Einbaublende' voor monitor
Motor : BMW K1200RS met Garmin Streetpilot III Deluxe
Geplaatst: Zo Jul 01, 2007 12:05 pm
admin
Site Admin
Er zijn verschillende manieren om de signature aan en uit te zetten.
-Ten eerste in de posting zelf, onderaan vlak bij de submit knop.
Zie plaatjes.
-Ten tweede in het profiel, onderdeel preferences --> posting a message --> 'Always attach my signature' <No/Yes>
Zie plaatje, dit plaatje is gemaakt van jouw profiel, en staat op No
---------
Ten aanzien van de vertaling :
Dat bleek een lastiger klus dan gedacht.
Door de vele aanpassingen die in het forum gemaakt zijn, is het niet meer zomaar mogelijk de standaard vertalingen te gebruiken.
Nu komt er binnenkort weer een nieuwe versie van het forum beschikbaar, en daar zullen we eerst de vertaling van regelen, en dan pas de aanpassingen aan de software doen.
---------
Description
Geen signature plaatsen
Filesize
13.94KB
Viewed
4823 Time(s)
Description
Wel signature plaatsen
Filesize
11.04KB
Viewed
4817 Time(s)
Description
In je profiel instellen wat de standaard waarde moet zijn. (Even op klikken voor een leesbaar plaatje)
Filesize
46.71KB
Viewed
4832 Time(s)
Geplaatst: Zo Jul 01, 2007 1:02 pm
Polowonder
Junior Member
Geregistreerd op: 25-6-2007 Berichten: 44 Woonplaats: Lochristi (nabij Gent) Vlaanderen
Ok, done '(zoals je ziet)
Dank je wel !!!
_________________Vroeger : BMW E36 Touring, met een losse MIO 168 PDA navigatie
Nu : BMW E46 Touring met: MS 5500, TMC, met origineel BMW 'Einbaublende' voor monitor
Motor : BMW K1200RS met Garmin Streetpilot III Deluxe
Geplaatst: Zo Jul 01, 2007 9:28 pm
admin
Site Admin
Marc Veen schreef: Bestaat er een mogenlijkheid om een plaatje vanaf je eigen PC als Avatar te gebruiken?
Ik wil een plaatje van een zwarte MS4200RS gebruiken maar krijg dit niet voor elkaar.
Gr,
Marc
914 schreef: Hoi Marc,
Zelf had ik dat probleem ook, want je moet kennelijk een http-adres ingeven om dat plaatje vandaan te halen. Ik heb dus een plaatje gepost op FLICKR.COM en vervolgens daarvandaan naar deze site gedownload. Dat werkt.
Groet,
914
Gerritje schreef: Maar nodig is het niet. Het kan gewoon vanaf je eigenpc
Marc Veen schreef: Gerritje schreef: Het kan gewoon vanaf je eigenpc
Dat heb ik geprobeert, maar krijg het niet voor elkaar.
Welke lokatie geef je dan op?
Gr,
Marc
Gerritje schreef: Je hebt gelijk, bij deze site niet maar bij andere met dezelfde forumsoftware kon het wel
Marc Veen schreef: 914 schreef: Ik heb dus een plaatje gepost op FLICKR.COM en vervolgens daarvandaan naar deze site gedownload. Dat werkt.
Groet,
914
Dank voor de tip. Werkt nu.
Gr,
Marc
Om veiligheids redenen (een afbeelding kan meer code bevatten dan alleen de afbeelding) is het inderdaad niet mogelijk zelf een avatar te plaatsen op onze server.
Bij de attachments wordt dit op een andere wijze ondervangen, daarom is het daar wel mogelijk afbeeldingen te plaatsen.
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 2:54 pm
berkens
Average Member
Inlogproblemen... navigatieforum vs. navigatiehelpsite Hallo Satellite,
Als ik inlog via www.navigatieforum.nl en aanklik dat de inlog gegevens bewaard moeten blijven, dan gebeurt dat toch niet. Iedere keer moet ik opnieuw inloggen.
Log ik in via www.navigatiehelpsite.nl , dan gebeurt dat wel.
Rara...
Groeten Ben...
P.S. wat duurt het opbouwen van de pagina's toch lang !!
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 4:07 pm
marcoengel
New Member
gebruik forum Hallo ik heb mij net aangemeld op dit forum , maar kan niets lezen wanneer ik iets open zie je de text en gaat gelijk weer weg ???
Weet iemand waar dit aan licht , misschien omdat ik een Mac computer heb ???
GRaag reactie
MVGR
Marco
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 4:42 pm
marcoengel
New Member
gebruim forum Ik heb net een berichtje op uw forum gezet maar vergeten mijn email adres te vermelden, wanneer er iemand antwoord geeft op dit forum kan ik het toch niet lezen,
Het probleem is dat wanneer ik iets wil lezen en aanklik verdwijnt de text en kan ik niets meer zien ???
RA RA
E mail marcoengel At home.nl
Gr
Marco
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 4:45 pm
JW
Senior Member
Kun je nu je eigen bericht ook niet lezen?
En wat gebeurt er als je een poosje wacht, wordt het bericht dan ook niet geladen?
Groet,
JW
_________________ RT4-HD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 5:50 pm
marcoengel
New Member
gebruik forum Hallo ik zit nu op een andere pc , en nu kan ik het wel lezen ik denk dat het komt dat mijn pc een Mac is , ander zou ik het niet weten , de text wordt totaal niet geladen , vreemd maar wel lastig ,
Mischien moet ik de instellingen veranderen op mijn Mac , maar heb dit op andere websites nog niet eerder meegemaakt,
Toch bedankt voor je hulp
GR
Marco
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 7:28 pm
admin
Site Admin
Het probleem is bekend, en zit niet in je mac/instellingen (vermoedelijk gebruik je Safari als browser), doch in de javascript van deze site die er voor moet zorgen dat postings die groter zijn dan je beeldscherm, netjes aangepast worden aan je beeldscherm formaat/instellingen.
De helpsdesk van Apple geeft als advies om over te stappen naar mozilla-firefox, naar ik heb begrepen van een ander lid.
'for the time being' zou je dat kunnen overwegen, echter, aan het probleem wordt op het testforum gewerkt.
Geplaatst: Vr Jun 13, 2008 1:44 am
dieterpapa
Junior Member
Geregistreerd op: 10-7-2008 Berichten: 46 Woonplaats: Lichtenfels, Germany
Problems with signature My signature is not shown Hello all,
I have filled in my signature in my profile, but the signature isn't shown in my threads.
Does the signature come up only in new threads ?
Dieter
Geplaatst: Do Aug 07, 2008 11:27 pm
JW
Senior Member
Did you say YES to the relevant question in your Profile?
Regards,
JW
Description
Filesize
9.86KB
Viewed
2291 Time(s)
_________________ RT4-HD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Geplaatst: Do Aug 07, 2008 11:45 pm
NiekS
New Member
Ik blijf niet ingelogd terwijl ik een vinkje heb gezet bij "Log me on automatically each visit".
Geplaatst: Ma Jan 12, 2009 9:51 pm
admin
Site Admin
Deze functie werkt door middel van cookies, die ingeschakeld moeten zijn op je browser.
Als deze niet ingeschakeld zijn, werken een aantal functies van het forum niet.
Er is nog een tweede mogelijke oorzaak:
De cookie van deze site heet navigatiehelpsite . Als je echter inlogt via de url navigatieforum.nl dan zal de browser (afhankelijk van welke je gebruikt) kunnen zeggen dat de cookie van navigatiehelpsite.nl niet gebruikt mag worden, omdat dit immers een andere site zou moeten zijn.
Dit kom je onder andere tegen bij mozilla-firefox.
Geplaatst: Di Jan 13, 2009 10:31 am
Gerritje
Senior Member
de cookie van deze site heet naam@www.navigatieshelpsite.nl.txt
En het geschetste probleem doet zich ook voor bij Explorer 7.0[/code]
_________________Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail.
Geplaatst: Di Jan 13, 2009 10:40 am
NiekS
New Member
Satellite schreef: Deze functie werkt door middel van cookies, die ingeschakeld moeten zijn op je browser.
Als deze niet ingeschakeld zijn, werken een aantal functies van het forum niet.
Er is nog een tweede mogelijke oorzaak:
De cookie van deze site heet navigatiehelpsite . Als je echter inlogt via de url navigatieforum.nl dan zal de browser (afhankelijk van welke je gebruikt) kunnen zeggen dat de cookie van navigatiehelpsite.nl niet gebruikt mag worden, omdat dit immers een andere site zou moeten zijn.
Dit kom je onder andere tegen bij mozilla-firefox.
Dat zal dan waarschijnlijk het probleem zijn. Ik gebruik namelijk Firefox.
Geplaatst: Di Jan 13, 2009 10:06 pm
admin
Site Admin
Het verdwijnen van de tekst in topics bij gebruik van een Mac met Safari als browser zou nu opgelost moeten zijn.
Nu kan ik het echter niet testen, want ... heb geen Mac .... en Safari voor Windows doet-ut-niet op een 2000 systeempje
Dus als iemand de beschikking heeft over een Mac met Safari, en even kan testen en laten weten of het nu wel werkt, dan hoor ik dat heel graag.
Geplaatst: Do Jan 22, 2009 2:33 pm
paul047
Junior Member
Satellite,
Het lijkt erop dat het nu goed gaat met Safari op een Mac.
Bij mij in ieder geval werkt het nu
_________________ Volkswagen EOS 2.0 FSI RNS510 Bluetooth Skoda-carkit
Geplaatst: Do Jan 22, 2009 3:10 pm
ritselaar
Moderator
Mijn Iphone met Safari onthoudt in ieder geval niets.
Moet iedere keer opnieuw aanmelden. Ook na het aanpassen van de optie 'accepteren cookies bezochte websites' in 'aaccepteren cookies van alle websites'
frits
_________________ TomTom Carminat OS 8.841
kaart Benelux 845.2664
kaart Western Europe 835.2421
kaart Western and Central Europe 825.2158
TomTom Go 950Live
Geplaatst: Ma Jan 26, 2009 11:43 pm
admin
Site Admin
ritselaar schreef: Mijn Iphone met Safari onthoudt in ieder geval niets.
Moet iedere keer opnieuw aanmelden. Ook na het aanpassen van de optie 'accepteren cookies bezochte websites' in 'aaccepteren cookies van alle websites'
frits
'aaccepteren cookies van alle websites'
Als je via http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/login.php gaat, zal het waarschijnlijk wel werken.
Volgens mij ga je vaak via http://forum.navigatiehelpsite.nl/
Geplaatst: Di Jan 27, 2009 9:17 am
ritselaar
Moderator
'aaccepteren cookies van alle websites' Shocked
Ondanks mijn typefout, accepteert de iphone cookies van alle websites
Jouw link gevolgd en ziet er al beter uit
frits
_________________ TomTom Carminat OS 8.841
kaart Benelux 845.2664
kaart Western Europe 835.2421
kaart Western and Central Europe 825.2158
TomTom Go 950Live
Geplaatst: Za Jan 31, 2009 4:57 pm
maartenb
Starting Member
Problemen met registreren Het heeft me echt een paar uur gekost om me geregistreerd te krijgen op dit forum. Allereerst kreeg ik geen captcha te zien (plaatje ontbrak) daarna was hij onleesbaar of werd afgewezen terwijl ik hem 100 % goed had ingetikt. Na een heleboel verversen uiteindelijk een eerste account geregistreerd, maar na een enkele uren was deze opeens onbruikbaar.
Nu een nieuw account geregistreerd wat iets makkelijker ging, maar weer problemen door het ontbreken van captcha's. Daarnaast moet ik steeds weer opnieuw inloggen en zie ik dan af en toe ook een database error.
Geplaatst: Ma Feb 02, 2009 1:00 pm
admin
Site Admin
Re: Problemen met registreren maartenb schreef: Het heeft me echt een paar uur gekost om me geregistreerd te krijgen op dit forum. Allereerst kreeg ik geen captcha te zien (plaatje ontbrak) daarna was hij onleesbaar of werd afgewezen terwijl ik hem 100 % goed had ingetikt. Na een heleboel verversen uiteindelijk een eerste account geregistreerd, maar na een enkele uren was deze opeens onbruikbaar.
Nu een nieuw account geregistreerd wat iets makkelijker ging, maar weer problemen door het ontbreken van captcha's. Daarnaast moet ik steeds weer opnieuw inloggen en zie ik dan af en toe ook een database error.
Merkwaardig, heb je misschien een trage verbinding op dit moment ?
Ben ook wel benieuwd naar de database error.
Wat is de username die je eerst had ?
Geplaatst: Ma Feb 02, 2009 1:07 pm
maartenb
Starting Member
Eerdere naam per PM gestuurd.
Ik kon net wederom weer niet inloggen en stuurde een mailtje naar het e-mail adres in de whois gegevens van dit domein. Deze kreeg ik terug:
Citeer: <<< 550 Requested action not taken: mailbox unavailable
550 5.1.1 <wmpeters>... User unknown
<<< 503 Need Rcpt command.
Ik denk dat er meerdere problemen zijn die er samen voor zorgen dat ik niet kan inloggen. Allereerst maak ik gebruik van een zakelijke internetverbinding via een loadbalancer (zowel kabel als adsl) waardoor het IP adres kan wijzigen. Ik heb daar nooit eerder last van gehad in phpBB, maar misschien dat het op jullie forum wel voor problemen zorgt.
Daarnaast denk ik dat het vooral fout gaat door het gebruik van meerdere domeinnamen door elkaar. Ik registreer me op www.navigatieforum.nl en probeer daar ook in te loggen, in de bevestigingse-mails die ik krijg staat echter www.navigatiehelpsite.nl. Het cookie wat daar gebruikt wordt werkt weer niet voor www.navigatieforum.nl.
De database foutmelding die ik kreeg was een leeg wit scherm met iets als 'Can't connect to the database', ik zal een screenshot maken als ik die nogmaals krijg.
Geplaatst: Ma Feb 02, 2009 1:41 pm
Berichten van afgelopen: Alle berichten 1 Dag 7 Dagen 2 Weken 1 Maand 3 Maanden 6 Maanden 1 Jaar Sorteer op: Plaatsings tijd Titel reactie Auteur Oplopend Aflopend