Inbouw van MFD2 in Golf Plus

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Golfplusje
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:30

Inbouw van MFD2 in Golf Plus

Bericht door Golfplusje »

Hallo,

kan iemand mij uitleggen hoe ik in onze Golf Plus zonder beschadigingen :? de huidige RCD300 CD-radio kan uitbouwen en de nieuwe MFD2 Navigatie kan monteren? Het gaat mij met name om de dashboardplaat rondom waarvan ik niet weet hoe hij vast zit. Ik heb met veel belangstelling reeds geplaatste artikelen in dit forum over dit onderwerp gelezen, alleen betreft het dan hier uitleg voor een Golf V of Touran. Wij hebben een Golf Plus en hier is het dashboard weer anders. Volgens mij kom ik uit de rest van het monteren (connectoren, montageschroefjes e.d) wel uit.

De bijgeleverde GPS antenne heeft een magnetische onderkant. Kan ik deze zonder problemen op de achterzijde van het systeem "plakken", of is er een betere plek?

Is het nog nodig om het MDF2 systeem aan te melden op de boordelectronica of is dit niet nodig? Wij hebben geen Boordcomputer Plus waardoor pijlweergave van de navigatie zwz niet via dit display mogelijk is. Ik weet echter niet of er nog een andere "match" met de electronica moet plaatsvinden.

Heel hartelijk bedankt vast voor een antwoord!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://mfd2.heim1.de/index.php/MFD2
Hier een beschrijving van de Golf V die absoluut volledig anders is dan de Touran.

GPS antenne moet horizontaal worden gemonteerd, onderzijde dashboard onder aflegvak is perfect.

Zodra je alles hebt gemonteerd ziet de boordcomputer alles en werkt het ook.
Bij het eerste gebruik zul je wel de code nodig hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Golfplusje
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:30

Bericht door Golfplusje »

Hallo Gerritje,

Dank je wel voor de informatie. Echter, de weblink is voor een Golf V en niet voor een Golf Plus. Het dashboard is compleet anders. Heb je ook info voor een Golf Plus?

Het is goed om te weten dat de antenne horizontaal moet liggen. Hier zal ik rekening mee houden.

PS: weet je toevallig nog iemand die MFD2 systemen kan repareren. Vandaag ben ik bij het aansluiten (gewoon op tafel met een 12V voeding) er achter gekomen dat in het CD/DVD gedeelte van ons systeem een metalen plaatje heeft losgelaten, waarschijnlijk tijdens het transport. Een "samba" geluid is het effect :shock: !! Het is nu niet mogelijk om een CD/DVD te laden omdat er een palletje voorschiet dat er voor moet zorgen dat er niet nog een CD geladen wordt als er al één in zit :( . Echter, dit palletje zit er nu al voor als er nog geen CD geladen is! Kortom, een mechanisch probleem. Als je het palletje wegdrukt, bv met een fijne schroevendraaier, dan laad de CD wel en werkt alles prima. Ik weet echter niet of het palletje nog een andere functie heeft. Ben dus op zoek naar de ferwente knutselaar op dit gebied :lol: :idea: !!

Met vriendelijke groeten, Dick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De rand rondom de RCD300 moet zij het met enige kracht worden verwijderd. Deze zit met 8 klikpennen bevestigd die niet makkelijk meegeven.
Dan kan de radio worden verwijderd door de 4 torxschroeven er uit te draaien.
Op dezelfde plaats past vervolgens een MFD2 systeem mits deze van ronde hoeken is voorzien want anders past de rand van de radio niet meer.
Het zal wel nodig zijn om van de lichtbruine antennestekker een rand af te snijden of te zagen, anders past deze niet in de tweede antennebus van de MFD2. De andere witte stekker past wel meteen.
Alle andere aansluitingen zijn identiek
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nog enige aanvulling:

In de rand dondom de radio bevinden zich links en rechts boven twee kleine roostertjes. Deze moeten eerst worden verwijderd. Hierna gaat onmiddellijk het airbag alarm. Negeren. Hierachter bevinden zich in elk gaatje een schroef die verwijderd moet worden.
Dan kan het hele paneel worden losgetrokken maar de kans is groot dat de metalen klemmetjes naar beneden vallen. Nieuwe klemmetjes is eenvoudiger dan de oude opzoeken. Ook de 4 luchtroosters kunnen er uivallen dus goed vast (laten) houden.

Volgens de VW Garage moet eea met enig geweld dmv schroevendraaiers worden losgetrokken en de kans op beschadigingen is levensgroot. Ook bij hen is het een karwei dat ze liever aan zich voorbij laten gaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Golfplusje
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:30

Bericht door Golfplusje »

Dank voor al deze informatie!!

Omdat het me toch allemaal moeilijker leek dan verwacht :? en je dit volgens mij een paar keer moet doen om wat ervaring op te bouwen heb ik uiteindelijk toch besloten om het door de VW dealer te laten doen. Het grapje koste me wel €125,- maar alles werkt nu toppie :D :D

Groeten, Dick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS510 in vw Golf 6
    door FantheMan » 17 okt 2019 07:41 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 530
  • Golf 5 navigatie aux
    door Stef » 04 jun 2014 20:41 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 827
  • Navigatie voor mijn VW Golf 5
    door Marcianox » 04 mei 2015 12:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 617
  • welk navi voor golf 5
    door db8000 » 09 apr 2014 12:27 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 836
  • TomTom NR1 Inbouw MAZDA
    door Beckermanneke » 18 sep 2014 21:30 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4603
  • Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
    door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies
    Reacties: 3
    Weergaves: 733
  • Vervangen radio door inbouw GPS SX4 S-cross
    door Willy78 » 11 apr 2014 18:03 » in Suzuki
    Reacties: 0
    Weergaves: 1690

Terug naar “V.A.G”