Welk navigatie systeem in Renault Scenic 2001?

Alles met betrekking tot Renault navigatie
jpgeerets
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2005 16:21

Welk navigatie systeem in Renault Scenic 2001?

Bericht door jpgeerets »

hallo iedereen.

sinds kort heb ik een Renault Scenic met orginele (vanaf de fabriek) navigatie in.

nu ben ik opzoek naar meer info hierover.

ondertussen heb ik gevonden dat hij het op Navteq cd's doet.
het gaat om een kleuren systeem. werkt met kaart en met symbolen.

ik kan via het config scherm wel versies uitlezen, maar dit zegt mij niet veel.
ik hoop dat iemand mij kan helpen, zodat ik meer info kan vinden over mijn systeem.

iedereen alvast hartelijke dank!!!

Jean-Paul

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voorzover mij bekend is dit het Carminat systeem dat overeenkomt met de VDO Dayton Non C-IQ systemen zoals de MS5000.
Kaartsoftware hiervoor kun je zowel van VDODayton, van TeleAtlas of van Navteq zelf betrekken
Systeemsoftware van VDO Dayton is hiervoor niet te gebruiken. Hiervoor is een speciale Système/Langue CD nodig. Laatste mij bekende editie is januari 2003
CD LANGUES
LANGUAGE CD
NAV5 - Version 4.6
FRanþais, English, Deutsh, Italiano, Espa±ol, Nederlands,...

Attention: CD systÞme, sans cartographie.
This is not a cartographic CD.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jpgeerets
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2005 16:21

Bericht door jpgeerets »

gerritje,

dankje voor je snelle antwoord.

ik ga dr vanuit dat me renault dealer me kan helpen aan eventueel een nieuwe versie software.
mocht deze er nog niet op zitten.

heb je toevallig (of iemand anders) enig idee of er wel nog upgrade mogelijkheden zijn?
ik heb onder de bijrijders stoel een unit zitten. misschien is hier nog wat aan te updaten of upgraden?

het lijkt me wel een leuk idee om op het display in de auto ook videoingang te hebben. als dit mogelijk is.
zo zou je bijvoorbeeld op de camping een dvd'tje kunnen kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die unit onder de stoel zal ongetwijfeld je navigatiecomputer zijn. Het enige wat daarmee kan worden gedaan is CD's lezen van de diverse landen. In totaal zijn er 8 CD's voor heel West-Europa.
Verder zoals ik al schreef kun je de Systeem-software updaten maar het is de vraag of dit noodzakelijk is. Waarschijnlijk kun je in het instellingenscherm/diagnose, na het ingeven van de code (6330) wel uitlezen wat de actuele software is. Dat zal wellicht 0460 zijn en dan zit je goed, zo niet, dan van iemand de CD lenen of de dealer vragen. Originele kaartsoftware wordt regelmatig aangeboden buiten de officiële kanalen om.

Aansluiting van videoapparatuur is mij voor deze unit niet bekend. Navigatiecomputer wordt weliswaar door VDO gemaakt maar hoeft niet noodzakelijkerwijs gelijke aansluitingen en mogelijkheden te hebben. De software is in ieder geval volledig anders dan bij VDO. Hier wordt gewerkt met knoppen terwijl VDO uitsluitend met AB werkt. Je kunt ook geen postcodes ingeven bijv en voorzover ik zag ook geen Quick Access bij adresingave. Alleen "Truus" klinkt exact hetzelfde.

Voor het kijken van een DVD op de camping lijkt mij een losse speler een betere investering. Je koopt er al een voor hetzelfde geld waarvoor je bij VDO een adapterunit moet aanschaffen en dan heb je nog geen player.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Volgens mij is de code voor een Carminat systeem (van Renault dus) niet 6330, maar 4112. Kwestie van even proberen dus. Ik weet niet of die code ook voor een pictogrammenversie werkt hoor..

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jpgeerets
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2005 16:21

Bericht door jpgeerets »

klopt. code is idd 4112.
hiermee krijg ik een hoop extra gegevens te voorschijn waar ik wel niet iets mee kan.
natuurlijk de instellingen zijn geen probleem. meeste spreken voor zich.

als ik vanuit een net opgestart systeem naar config ga, krijg ik het volgende te zien:
configuratie: 1602
type ucc: ucc3
sw versie: 240
productie datum: 27/4/2001
12nc: 311111708902
checksum: b7ae

een paar schermen verder kan ik ook oa een bus-test doen met de volgende resultaten:
canv: fout
canm: ok
iic: ok

klopt dit allemaal? zoals de foutmelding bij canv.... moet dit niet ook ok zijn?
zoals jullie begrijpen, snap ik hier dus helemaal nix van. vandaar dat ik dus op zoek ben naar een handleiding of weet ik veel wat waar ik de info kan vinden die ik mis.

in een ander scherm krijg ik nog andere gegevens / codes.....
hw nummer: 0122
sw nummer: 0182
prod week: 22
prod maand 01
csb sw nummer: 1.80
io status:
ext aansl 1: uit
ext aansl 2: no app
dit laatste lijkt erop dat ik schijnbaar externe apparatuur kan aansluiten. geen flauw idee wat er aan kan en wat niet. schijnbaar zit er al 1 app op aangesloten maar dat staat uit.....????

mss dat iemand mij hier meer over kan vertellen!!!

tia!!

Jean-Paul

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Comello
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2005 21:57

Bericht door Comello »

Hallo,

Ben nieuw hier op het forum. Ben sinds vandaag in het bezit van een Renault Laguna 2.2 DCi 150 PK Initiale van 2002 waar ook een Carminat Navigatie systeem in zit. Bij de auto zit een cd geleverd met kaartversie 2002-A.

Ik vind op dit forum allemaal leuke wetenswaardigheden over het geplaatste navigatiesysteem. Blijkbaar is hij bijna het zelfde als de VDO MS5000 maar dan met knoppen i.p.v. een AB.

Hier in de buurt zijn allemaal minirotondes waar het systeem gewoon kruispunten aangeeft, dus ik zal een nieuwe cd bij de Renault dealer moeten gaan kopen.

Ik had (en heb) ook een TomTom en die navigeert naar mijn mening véél sneller. Ook vooral na het "missen"van een afslag berekend de Caminat als een slak. TomTOm doet er nog geen 2 seconden over.

Kan ik ook een mannen stem in de wagen krijgen ipv de vrouwenstem ?. Ik vertrouw vrouwen met kaarten namelijk nooit zo goed ;-) Zit ik eindelijks eens alleen in de auto, is er nog een vrouw die me vertelt wat........

AJ

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • hoe zien welk navigatie systeem er in zit,Xanavi X6 of X7
    door Ton de Goey » 19 jan 2015 22:36 » in Nissan
    Reacties: 0
    Weergaves: 1406
  • Voor welk systeem is dit
    door peterspie » 22 jul 2014 14:12 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 12
    Weergaves: 1525
  • citroen picasso 2001 update navigatie
    door kaatjepas » 16 jul 2015 11:00 » in Citroën
    Reacties: 0
    Weergaves: 818
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1071
  • Android Navigatie systeem X1 BMW
    door vemps » 10 aug 2017 21:04 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 553
  • Upgrade navigatie systeem
    door ajrsteenbeek » 02 jun 2015 15:58 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1839
  • Wat voor navigatie systeem?
    door Civic023 » 05 aug 2014 22:13 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 827

Terug naar “Renault”