GPS-antenne waterdicht?

Alles met betrekking tot Renault navigatie
richardb
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 okt 2005 18:39

GPS-antenne waterdicht?

Bericht door richardb »

Misschien een hele domme vraag Maar is de GPS-antenne waterdicht, ik wil hem nl tussen het dak en de achterklep monteren, hier komt natuurlijk wel water tussen kan dit kwaad?

beter een domme vraag dan in de onwetendheid blijven zitten niet? :)
laguna grand tour 1.9 DCI. Carin 520.

Link:
BBcode: antenne waterdicht?[/url]" title="Click to copy post’s link in BBcode format" onclick="this.focus();this.select();document.execCommand('copy');" />
HTML: antenne waterdicht?" title="Click to copy post’s link in HTML format" onclick="this.focus();this.select();document.execCommand('copy');" />
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het lijkt me verstandig er van uit te gaan dat deze antenne niet waterdicht is.
Nog een overweging: als je het toch wilt riskeren probeer dan even met een dummy van dezelfe afmetingen of de door jou uitgekozen plaats wel zo geschikt is voor een antenne. Ik weet van kleppen die er geopend en gesloten wel prima geschikt voor lijken maar niet tegen het sluiten of openen van een klep kunnen door de rand die nu eemaal ruimte nodig heeft om te draaien.

Breng je antenne evt met een verlengkabel aan bij de achteruitkijkspiegel, daar zit bij de Laguna de Telepeage-opening. De draad even met een creditcard achter de rand van de bekleding frommelen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
richardb
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 okt 2005 18:39

Bericht door richardb »

Ik heb ondertussen al een mooie plaats gevonden;. Mijn laguna is aan de bovenzijde van de achterklep voorzien van plastic ipv metaal. Aan de binnenzijde van het 3e remlicht zit een klepje om de lampjes of iets derg te verwisselen. ik heb hierin de antenne bevestigd op een metalen plaatje welke ik heb vastgeplakt met dubbelzijdig tape. Waterdicht en voorzien van een plaatje (zie vorige vraag van mij op dit forum). Net een stukje wezen rijden en goede ontvangst. mensen bedankt. :lol: [/u]
laguna grand tour 1.9 DCI. Carin 520.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

richardb schreef:Ik heb ondertussen al een mooie plaats gevonden;. Mijn laguna is aan de bovenzijde van de achterklep voorzien van plastic ipv metaal. Aan de binnenzijde van het 3e remlicht zit een klepje om de lampjes of iets derg te verwisselen. ik heb hierin de antenne bevestigd op een metalen plaatje welke ik heb vastgeplakt met dubbelzijdig tape. Waterdicht en voorzien van een plaatje (zie vorige vraag van mij op dit forum). Net een stukje wezen rijden en goede ontvangst. mensen bedankt. :lol:
Da's inderdaad een goeie plek, maar wel de vraag: hoe loopt dat kabeltje nou? Want je hebt de antenne nu toch zitten in het bewegende deel?

Destijd heb ik voor mijn Xantia Break ook zitten kijken naar een plek voor de antenne bij het 3e remlicht. Op zich was dat daar mogelijk, echter ik kreeg dat dunne kabeltje nooit op een fatsoenlijke manier naar binnen, via de rubber slang waardoor ook de andere bedrading loopt, of op een nadere manier.
Daarom heb ik toen een combi GSM-GPS-dakantenne geplaatst, achterop het dak.

Ben benieuwd dus hoe jij dat opgelost hebt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
richardb
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 okt 2005 18:39

Bericht door richardb »

De antenne zit idd op een perfecte plek. Hij zit idd in de achterklep in het bewegende deel. De antennekabel loopt naar buiten via dat rubberen slangetje op de plaats waar hij de klep ingaat . Met een beetje gedult en een dikke schroevendraaier kan je dat rubber weer mooi op zijn plaats krijgen. Het draad gaat dus het slangetje niet in. Vanuit daar gaat hij een cm of 3 naar buiten waarna hij onder de rubberen rand van de achterklep verdwijnt. en dan natuurlijk verder achter het rubber en binnen bekleding naar de pc. Als je de klep opendoet zie je maar een cm of 3 draad vanuit het begin van het rubberen slangetje en dan gelijk de rubberen afdichtingsstrip van de auto in. :shock:
laguna grand tour 1.9 DCI. Carin 520.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VTRerrorist
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2005 16:06

Bericht door VTRerrorist »

Tja, ik heb zo'n externe antenne voor m'n 2610.
Met behulp van een speciale adapter die er voor te koop was, zit ie middels zuignappen, aan de binnenkant van mijn kuipruit (ik rijd nl. motor).
Alles bij mekaar op de kop getikt voor slechts 25 euro incl. verzendkosten vanuit de VS.
Ontvangst is gestegen met 30%.
Alleen in dichtbegroeide bosgebieden wil ie af toe wel eens het signaal missen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • tmc antenne
    door snaffoo » 20 feb 2017 15:23 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 642
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 667
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 597
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 786
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1829
  • problemen pc 5400 gps antenne vervangen voor een universele
    door berend850 » 15 okt 2014 13:12 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 485

Terug naar “Renault”