discover media perikelen

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
peterrobbin
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2014 17:22

discover media perikelen

Bericht door peterrobbin »

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb vanaf januari mijn Golf 7. Tot nu toe is alles fantastisch aan deze auto, behalve het navigatiesyteem, de Discover Media. Ik wordt helemaal gek van de stem en het overdreven "Alstublieft". De uitspraak van de rijrichting is abominabel slecht. Ik heb het afgelopen maand in Frankrijk gebruikt. Vrijwel geen enkele stad is goed uitgesproken. In Nederland is dit minder erg. Ik woon bijvoorbeeld in een "....daal". Dit wordt uitgesproken als: ".....deal". Terwijl de dubbele "aa" in straat weer goed wordt uitgesproken. Vervelend. In Frankrijk liep het systeem 3x in 3 dagen hartstikke vast. Terwijl ik de Mont Ventoux opreed, zat het scherm ineens in Autostadt, Wollfsburg. De klantenservice kon mij alleen maar doorverwijzen naar een dealer in Frankrijk. Moeilijk als je geen navigatiesyteem meer hebt. De auto uitzetten, het kaartje verwijderen, 10 minuten wachten, alles weer terug en het functioneerde weer. Ook het steeds maar weer zoomen maakt de zaak erg onrustig. Door het inzoomen voor een afslag kun je slecht inschatten waar je daadwerkelijk moet afslaan. Je kunt het autozoomen in de setup uitzetten maar de volgende maal staat het gewoon weer aan. Je krijgt dat dus niet permanent uitgezet. Mijn dealer wist er ook geen raad mee. Dan heb ik het nog niet over de verkeerde aanwijzingen. Ik kan zo een tiental verkeerde aanwijzingen opschrijven. Je kunt deze nergens doorgeven. Het navigatiesyteem zou toch ten dienste van de bestuurder moeten zijn!! Ik verlang bijna terug naar mijn TomTom. Heeft iemand van de forumleden dezelfde ervaringen?
Overigens heb ik vorige week de verzie 2014/2015 gedownload en geïnstalleerd. :crybaby:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media perikelen

Bericht door Janloco »

Ik zou bijna zeggen gefeliciteerd!!. Als je het forum terugleest, dan zie je dat deze "ellende"hoort bij dit apparaat. Ik heb jouw problemen ook al eerder verwoord. Er is geen oplossing voor. Althans niet voor de media.
Mijn apparaat gaat ook naar rozendeeaal ipv rosendaal. In scandinavie heb ik ondervonden dat het helemaal een drama is. Daar is Frankrijk nog "heilig" bij, bij de uitspraken. Bij de eenvoudige tomtom, garmin en tal van andere apparaten kun je dit uitschakelen. Helaas bij de media niet.

We zullen het er mee moeten doen.!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterrobbin
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2014 17:22

Re: discover media perikelen

Bericht door peterrobbin »

Hallo Janloco, Bedankt voor je reactie. Aan de hoeveelheid berichten op dit en andere forums was het me al duidelijk dat ik niet de enige ben. Ik neem toch aan dat Volkswagen via Pon of de dealers hier toch een keer gevoelig voor moeten worden en er daadwerkelijk iets aan zouden moeten doen. Een software update zou toch het minste zijn. Het systeem kost ook nog eens genoeg geld. De Deutsche Gründlichkeit is hier ver te zoeken. Ik denk toch dat we vol moeten houden om iets gedaan te krijgen. Misschien is dit wel heel erg Don Quichot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gert1964
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2014 20:37

Re: discover media perikelen

Bericht door Gert1964 »

Zit er bij dit systeem ook een echte usb aansluiting? Ik weet dat er 2 sd slots zijn en een media in, maar zit er ook een usb aansluiting op?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Clover
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:03

Re: discover media perikelen

Bericht door Clover »

@peterrobin,
Zie quote uit ander topic betreffende de problemen met mijn discover media.
Welke hard- en software versie zitten jouw media?
Naar aanleiding van de problemen met de discover media (af en toe niet te bedienen, af en toe problemen met bluetooth, een keer volledige uitval) afspraak met garage gemaakt. Er bleken ook een paar "acties open te staan"...verwisselen olie van de versnellingsbak (??), update software handrem (??) en update software motormanagement (??)... Waarom je daar zelf voor moet bellen weet ik niet.
Gisteren in garage geweest, nog geen nieuwe software voor de "media" gekregen, men is nog in overleg met VW.
Wel ben ik op duitse fora wat wijzer geworden over hardware en software. Mijn golf (jan.2013) heeft hardware media 038, latere modellen hebben blijkbaar hardware 039 en 040.
Op 038 is bij levering software 0130 gezet en volgens het Duits forum is er inmiddels 0421(zie http://www.motor-talk.de/forum/g7-disco ... tml?page=1). De bijgevoegde foto is van het Duitse forum.
Dus voor mij nog even afwachten wat het overleg met VW oplevert, misschien is het een hardware probleem maar ik zal in elk geval aandringen op een software upgrade.
BIJLAGEN
Nb. Ik ben overigens nog in afwachting van de reactie van VW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterrobbin
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2014 17:22

Re: discover media perikelen

Bericht door peterrobbin »

Er zit geen directe USB aansluiting op dit systeem. Echter, met een kabeltje dat je achter het klepje in de middenconsole kwijt kunt (~€ 40,-), kan een USB stick worden aangesloten. Dit tenminste in mijn Highline uitvoering.

Mijn hardware versie is 040 en de softwareversie is 0430. Ik heb overigens de door jou genoemde update/acties aangekaart bij de dealer. Het blijkt dat niet iedere Golf dit nodig heeft. Volgens de dealer checken ze op moment dat je de dealer bezoekt bv voor onderhoud met behulp van je kenteken of "iets" nodig is. Ik neem dan maar aan dat wanneer het echt nodig is, je wel een oproep krijgt. Anders zou dit inderdaad er vervelend zijn.

Begin augustus staat voor mij een afspraak gepland in verband met de problemen die ik ook in dit forum heb aangekaart. Ben erg benieuwd of er een software update komt, want dit is echt op veel punten een hopeloze navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rjdewit
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:05

Re: discover media perikelen

Bericht door rjdewit »

Hallo, ik heb de Discovery pro en kom net terug van vakantie uit Spanje. Wat een drama deze nieuwe navigatie vergeleken met de RNS510 die in mijn vorige auto zat. In de steden navigeerde hij mij door piep kleine straatjes terwijl er een hoofdweg naast lag, ook veel wegen die er niet zijn en pin apparaat lokaties die er ook niet zijn. Op de grote weg meerdere keren op belangrijke kruisingen compleet de weg kwijt? Hierdoor verschillende keren verkeerd gereden of snel gewisseld tussen de op en afritten (weefvakken)

Ik ga hiermee terug naar mijn dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media perikelen

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Wow, klinkt bizar zeg die rare navigatie. Heb je het systeem wel op snelste route ingesteld en niet op bijvoorbeeld kortste? Deze optie zit ergens in het navigatie setup menu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rjdewit
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:05

Re: discover media perikelen

Bericht door rjdewit »

Ja maar dat heeft niets te maken met het feit dat de navigatie soms helemaal de weg kwijt is, je ziet jezelf rijden naast de weg. Vervelend als daar dan toevallig een parallelweg loopt. Hij is dan helemaal de weg kwijt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media perikelen

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Dat de navi de weg kwijt is heb ik heel soms ook, vooral als een weg iets verlegd is. Dan duurt het echt even voordat de GPS fix weer goed is.

Overigens had ik dat met de RNS510 vaker en veel erger, maar daar had ik een redelijke vroege hardware versie van en daarbij wat in combinatie met sommige firmware de navi sowieso de weg kwijt... ;-).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
ckWeb
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2015 15:08

Re: discover media perikelen

Bericht door ckWeb »

Heb sinds een week een nieuwe Golf 7 met Discover Media (niet pro!).
Heb allerlei problemen met het navigatiesysteem, wat een afgang, vergeleken met Tom Tom!
Het grootste probleem is dat het niet mogelijk schijnt te zijn om een foutief aangemaakt reisdoel te wissen.
Wel kan ik alles wissen en dan opnieuw beginnen.
Weet iemand een oplossing?

Nog een vraag:
Er staat bij de Reisdoelen een knop "Favorieten".
Hoe sla ik een reisdoel bij de Favorieten? Er staat niets over in de handleiding.

Nog een opmerking over de kaarten:
Laatst zag het systeem bij een driewegkruising met verkeerslichten de zijweg niet. Ik was benieuwd hoe het me verder zou geleiden.
Wel, na drie km omrijden was op mijn reisdoel aangekomen.

Gaarne hulp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: discover media perikelen

Bericht door DigiWalker »

ckWeb schreef:Het grootste probleem is dat het niet mogelijk schijnt te zijn om een foutief aangemaakt reisdoel te wissen.
Schijnbaar denkt men,dat er geen foute reisdoelen bestaan.
Je zou kunnen proberen om het reisdoel te selecteren,en misschien heb je dan wel mogelijkheden.
Hoe sla ik een reisdoel bij de Favorieten? Er staat niets over in de handleiding.
http://issuu.com/volkswagennl/docs/comp ... 89/8800874
TIP. Pagina 45 beter doorlezen,daar staat hoe je een reisdoel opslaat in favorieten.
Laatst zag het systeem bij een driewegkruising met verkeerslichten de zijweg niet.
Zie je de zijweg dan wel in het beeld van het toestel?
Zo nee,dan is betreffende straat nog niet opgenomen in de kaart,en kan de navigatie je ook niet die straat vanaf die zijde erin laten rijden.Wat er virtueel niet,kan niet gebruikt worden.Is de straat wel aanwezig in de navigatie,dan kan het een kaartfout zijn.Dit kun je melden als feedback bij de kaartenleverancier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

Re: discover media perikelen

Bericht door paul »

Ik heb ook een 2015 Golf 7, eerst alles zwart bij wegrijden toen ie weer werkte ( aan en uitzetten hele auto via contact en paar minuten wachten presenteert ie me tijdens rit in Zuid Nederland waarop aanvankelijk Eindhoven staat; ineens een kaart van WOLFSBURG. Heimwee naar geboortegronden..? na uitlezen dealer komt er hele nieuwe stuureenheid in..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Discover media gen 2 stembegeleiding
    door Hyperpowermill » 25 jul 2019 19:48 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 1545
  • VW Discover media Stem ontbreekt
    door twicki » 08 dec 2015 13:13 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2457
  • Wlan probleem Discover Media
    door achtoude » 16 jun 2017 07:51 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 4762
  • Discover Media update mislukt
    door JHG » 11 jul 2014 18:12 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 6275
  • discover media navigeren met caravan
    door Zwerver11 » 19 nov 2017 11:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 935
  • VW Discover Media Generation 2 Reisdoelen
    door burgh00 » 20 nov 2016 23:21 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 3183
  • Carplay Discover Media 5C0035680G
    door Fappie » 23 jul 2019 23:28 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 548

Terug naar “V.A.G”