Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Europa

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Prometheus
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2010 03:23

Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Europa

Bericht door Prometheus »

Dag

Ik sta op het punt om vanuit de Verenigde Staten mij Audi Q5 met de verhuizing mee te nemen naar Nederland. Nu vraag ik mij af of deze navigatieset van Audi (MMI Navigation plus met harddrive) wel werkt in Europa, kan ik gewoonweg de Europese software aanschaffen en uploaden?

Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Europa

Bericht door emielvanham »

Prometheus schreef:Dag

Ik sta op het punt om vanuit de Verenigde Staten mij Audi Q5 met de verhuizing mee te nemen naar Nederland. Nu vraag ik mij af of deze navigatieset van Audi (MMI Navigation plus met harddrive) wel werkt in Europa, kan ik gewoonweg de Europese software aanschaffen en uploaden?

Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Groet
Beste,

Alleen sw gaat niet werken ben ik bang.. tot op heden is het alleen mogelijk door de mainunit in het dashboard te vervangen voor een Europese variant.

Groet Emiel
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Prometheus
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2010 03:23

Bericht door Prometheus »

Dag Emiel

Hartelijk dank voor je reactie. Ik neem aan dat je met mainunit feitelijk een volledig nieuw navigatiesysteem bedoeld of betreft het alleen het vervangen van de harddrive?

Nogmaals dank voor je expertise

Grt Tim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

Prometheus schreef:Dag Emiel

Hartelijk dank voor je reactie. Ik neem aan dat je met mainunit feitelijk een volledig nieuw navigatiesysteem bedoeld of betreft het alleen het vervangen van de harddrive?

Nogmaals dank voor je expertise

Grt Tim
De complete unit inderdaad (die waar de SD kaartjes inmoeten) de radio linksachterin zal omgecodeerd moeten worden voor het ontvangen van de "even" radiozenders hier in EU

Mocht deze auto geen onderdeel van een verhuisboedel zijn en dus invoerplichtig doe je er verstandig aan een offerte aan te vragen bij de dealer voor het maken naar EU, aangezien deze daar niet zoveel sjoegge van hebben zal deze met een beetje geluk zo rond de 10 mille uitkomen.. een leuke waardevermindering bij de doune mbt tot bpm !

Houdt rekening met ongeveer 1750 voor het vervangen van de mainunit

Groet Emiel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Emiel (en VWGolf) hebben zeer veel ervaring met alles wat VAG is, en volgens mij ook beiden met het omcoderen/vereuropesen, nietwaar heren?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

Higgy schreef:Emiel (en VWGolf) hebben zeer veel ervaring met alles wat VAG is, en volgens mij ook beiden met het omcoderen/vereuropesen, nietwaar heren?
Ik heb er inmiddels 23 op mijn naam staan met succes
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

23 audi's op je naam? Da's een boel wegenbelasting :-)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Katvanger....... :oops: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

De MMI 3G is wel gecompliceerder dan de MMI 2G om deze te veranderen van US naar EU.
Voor zover ik weet heeft nog niemand dit gedaan, en is het even afwachten tegen welke problemen er mogelijk worden aangelopen. Ik verwacht dat het niet zo makelijk zal zijn als bij de MMI 2G.
Het is de vraag of alles werkt na het wisselen van alleen de Mainunit.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Prometheus
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2010 03:23

Bericht door Prometheus »

Heren

Hartelijk dank voor de feedback, kijk over een maand of acht wel hoe ik dit probleem kan oplossen als ik weer terug ben in NL. Hoef me dus wat dat betreft geen zorgen te maken over de invoerbelasting aangezien ik de auto langer dan een half jaar hier in de VS op mijn naam zal hebben staan.

Emiel en VWGolf, kan ik tegen die tijd contact met jullie opnemen om eens na te denken over een oplossing?

Nogmaals dank.

Grt Tim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Prometheus schreef:Heren

Hartelijk dank voor de feedback, kijk over een maand of acht wel hoe ik dit probleem kan oplossen als ik weer terug ben in NL. Hoef me dus wat dat betreft geen zorgen te maken over de invoerbelasting aangezien ik de auto langer dan een half jaar hier in de VS op mijn naam zal hebben staan.

Emiel en VWGolf, kan ik tegen die tijd contact met jullie opnemen om eens na te denken over een oplossing?

Nogmaals dank.

Grt Tim
Natuurlijk, misschien kunnen Emiel en ik samen kijken voor een oplossing.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

vwgolf schreef:
Prometheus schreef:Heren

Hartelijk dank voor de feedback, kijk over een maand of acht wel hoe ik dit probleem kan oplossen als ik weer terug ben in NL. Hoef me dus wat dat betreft geen zorgen te maken over de invoerbelasting aangezien ik de auto langer dan een half jaar hier in de VS op mijn naam zal hebben staan.

Emiel en VWGolf, kan ik tegen die tijd contact met jullie opnemen om eens na te denken over een oplossing?

Nogmaals dank.

Grt Tim
Natuurlijk, misschien kunnen Emiel en ik samen kijken voor een oplossing.
Ik heb hier dieverse onderdelen liggen om eens "over te prikken" om te kijken wat kan.. MMi 3G is inderdaad een stuk lastiger maar heb inmiddels ook al regelmatig deze sets achteraf ingebouwd in auto's zonder navi waardoor die kennis ook goed op peil is
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Prometheus schreef:Heren

Hartelijk dank voor de feedback, kijk over een maand of acht wel hoe ik dit probleem kan oplossen als ik weer terug ben in NL. Hoef me dus wat dat betreft geen zorgen te maken over de invoerbelasting aangezien ik de auto langer dan een half jaar hier in de VS op mijn naam zal hebben staan.

Emiel en VWGolf, kan ik tegen die tijd contact met jullie opnemen om eens na te denken over een oplossing?

Nogmaals dank.

Grt Tim
De invoerbelasting is geen probleem. Maar wel de BPM/CO2-belasting, en die is mega hoog op zo'n auto.
Je hebt er dus alle belang bij om de waarde van je auto omlaag te brengen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Ralph2107
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2010 18:47

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door Ralph2107 »

Hoi,

Ik kamp met exact het zelfde probleem. Ik heb in de VS gewoond en heb bij terugkeer naar Nederland mijn Audi Q5 mee teruggenomen. Dit is reeds een jaar geleden, maar mijn Navi werkt hier niet. De dealer, PON en Audi Ingolstadt kunnen mij niett verderhelpen. Ook werken bij mij alleen maar de oneven radiozenders.

Heb je dit inmiddels kunnen oplossen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:20

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door nomad »

Ralph2107 schreef:Hoi,

Ik kamp met exact het zelfde probleem. Ik heb in de VS gewoond en heb bij terugkeer naar Nederland mijn Audi Q5 mee teruggenomen. Dit is reeds een jaar geleden, maar mijn Navi werkt hier niet. De dealer, PON en Audi Ingolstadt kunnen mij niett verderhelpen. Ook werken bij mij alleen maar de oneven radiozenders.

Heb je dit inmiddels kunnen oplossen?
Even Emiel contacten van www.electronic4cars.nl en je weet het :-)
[b][url]http://www.vagcommunity.com[/url][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rienkmud
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2011 22:11

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door rienkmud »

Ook ik ga waarschijnlijk met dit probleem te maken krijgen als wij na enkele jaren op Sint Maarten naar Nederland terugkeren. Onze Q5 is echter een Europese auto, besteld bij de dealer op Curacao. De navigatie geeft momenteel aan dat ik kan kiezen uit Australië en Nieuw Zeeland en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kan iemand mij vertellen wat mij te wachten staat als ik in Nederland kom en een volledig functionele MMI wil hebben?

Rienk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als jij van je dealer een Europese Q5 hebt gekocht is het wel uiterst merkwaardig dat je in je navigatie Australië en Nieuw Zeeland als keuzes hebt.
Nog gekker is het dat dit in een draadje staat waar het over een Amerikaanse Q5 MMI Navigatie gaat :oops:

Het lijkt erop dat de dealer jou een behoorlijke poets heeft gebakken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rienkmud
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2011 22:11

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door rienkmud »

Voor alle duidelijkheid: Nee, ik geloof niet dat de dealer mij een behoorlijke poets heeft gebakken en ja, het kan zijn dat mijn verhaal in het verkeerde 'draadje' staat. Dat laatste komt dan doordat ik op zoek was naar informatie over het omzetten van Q5 MMI navigatie naar Europa. De door mij bestelde Q5 is in Ingolstadt geproduceerd en verscheept naar Curaçao met MMI navigatie plus 'voor export'. Wat ik graag wil weten of er informatie voor handen is over het aanpassen van de navigatiemodule zodat deze geschikt is voor Europa, waar de auto uiteindelijk weer naar toe gaat. Kan dit softwarematig gebeuren of moet er bijvoorbeeld een nieuwe module in. Ook al zit ik misschien in het verkeerde draadje en is mijn Q5 geen 'Amerikaanse' Q5, toch hoop ik dat iemand hierover informatie heeft.

Rienk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door emielvanham »

Dealer heeft hem geen poets gebakken, eerder Audi de dealer... heb er al meerdere gehad hier waarbij de auto een "europees" chassisnummer heeft, de radio up US staat, de MMi de configuratie voor zuid amerika en de kaarten Aus/new zealand... Omdat er in curacao namelijk geen kaarten beschikbaar zijn..

Na wat overleg met deze dealer in Curacao (Prowin Moters) blijkt de beste man al heel veel moeite te hebben gedaan dit anders te bestellen bij Audi wat maar niet lukt..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bedankt voor de uitleg. Heel helder
Maar aangezien de auto gekocht is bij de dealer en niet bij Audi, is de dealer degenen die verantwoordelijk is. En dat geldt op Curacao precies hetzelfde als in Nederland.
Het mag dan niet worden beschouwd als "poets bakken, er is iets anders geleverd dan verwacht en de dealer is daarvoor 100% verantwoordelijk"hoe vervelend ook en hoe weinig hij hierover ook heeft in te brengen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rienkmud
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2011 22:11

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door rienkmud »

Emiel heeft de spijker op de kop geslagen. Het is inderdaad Prowin die de auto geleverd heeft. Van te voren was al duidelijk dat de MMI navigatie plus aanpassing zou behoeven. In die zin hebben zij mij ook niet iets geleverd wat achteraf tegen blijkt te vallen en kan ik de dealer dus niet verantwoordelijk stellen. Desgevraagd kon Prowin mij niet vertellen wat er voor nodig zou zijn om een 'gewone', Europese, goed werkende navigatie, radio, etc. te krijgen. Een collega van mij die in dezelfde situatie zit kreeg overigens ook bij een Nederlandse dealer geen antwoord op de vraag wat er zou moeten gebeuren om een werkend systeem te krijgen. Kennelijk ontbreekt het de dealers aan knowhow op dit punt en is de fabriek zelf niet van plan om hier de helpende hand toe te steken.
Blijft dus de vraag wat er moet gebeuren om op legitieme manier de MMI aan te passen zodat alles in Nederland naar behoren werkt en wat dat ongeveer zou moeten kosten. Kan dit louter softwarematig worden opgelost of moeten modules worden vervangen?
Ik hoor graag nader.

Rienk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door emielvanham »

Gerritje schreef:Bedankt voor de uitleg. Heel helder
Maar aangezien de auto gekocht is bij de dealer en niet bij Audi, is de dealer degenen die verantwoordelijk is. En dat geldt op Curacao precies hetzelfde als in Nederland.
Het mag dan niet worden beschouwd als "poets bakken, er is iets anders geleverd dan verwacht en de dealer is daarvoor 100% verantwoordelijk"hoe vervelend ook en hoe weinig hij hierover ook heeft in te brengen

Eens, echter wanneer een klant in Curacao vraagt om een "echte" NL auto is het logisch dat Prowin dit niet kan garanderen
Let wel: de auto voldoed volledig aan de gehanteerde specificaties die gelden voor de Antillen, echter aangezien daar geen Navidata beschikbaar is kiest Audi voor de goedkope Kaarten licenties van Aus/NZ

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door emielvanham »

rienkmud schreef:Emiel heeft de spijker op de kop geslagen. Het is inderdaad Prowin die de auto geleverd heeft. Van te voren was al duidelijk dat de MMI navigatie plus aanpassing zou behoeven. In die zin hebben zij mij ook niet iets geleverd wat achteraf tegen blijkt te vallen en kan ik de dealer dus niet verantwoordelijk stellen. Desgevraagd kon Prowin mij niet vertellen wat er voor nodig zou zijn om een 'gewone', Europese, goed werkende navigatie, radio, etc. te krijgen. Een collega van mij die in dezelfde situatie zit kreeg overigens ook bij een Nederlandse dealer geen antwoord op de vraag wat er zou moeten gebeuren om een werkend systeem te krijgen. Kennelijk ontbreekt het de dealers aan knowhow op dit punt en is de fabriek zelf niet van plan om hier de helpende hand toe te steken.
Blijft dus de vraag wat er moet gebeuren om op legitieme manier de MMI aan te passen zodat alles in Nederland naar behoren werkt en wat dat ongeveer zou moeten kosten. Kan dit louter softwarematig worden opgelost of moeten modules worden vervangen?
Ik hoor graag nader.

Rienk
Als je de mainunit in je dashboard verwijderd en naar mij upstuurt krijg je na 2 weken hem volledig werkend retour mét het kaartmateriaal 2011!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door Mazurka »

Kijk, dat noem ik nou service :thumbsup:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Re: Amerikaanse Audi Q5 MMI Navigatie plus omzetten naar Eur

Bericht door Higgy »

Had ik niet anders verwacht van Emiel.
:worshippy:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 718
  • Amerikaanse Kenwood DNX-5060EX aan te passen?
    door HanziePanzie » 21 dec 2014 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 249
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 787
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 559
  • Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
    door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 581
  • Europa verwijderen
    door Vindplaats » 31 jan 2016 10:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 628
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3130

Terug naar “V.A.G”