Pagina 1 van 1

AVIC-F9110BT

Geplaatst: 27 feb 2011 00:59
door derbei
Hallo,

Ik heb een AVIC-F9110BT navigatiesysteem in mijn golf VI zitten. Mooi systeem met veel funktie's MAARRR. Ik rijd er nu 7 maanden mee maar vanaf dag 1 vind ik hem traag en bij het opstarten zit hij er vaak kilometers naast voordat hij de juiste positie heeft gevonden. In brussel heel vervelend kan ik melden. Maar ook in open gebieden zonder gebouwen is het soms mis met de positie bepaling. 1 van de kenmerken van dit apparaat zou moeten zijn dat hij juist bij zwak gps signaal tussen hoge gebouwen en in tunnels zijn route blijft behouden door de vele sensoren in het apparaat. Dit is helaas niet het geval.
De vw dealer waar hij is ingebouwd kan niks vinden. Ook een heel vreemd voorval was toen ik naar het westland moest. Het navigatie systeem gaf de aankomst tijd een uur vroeger aan dan de huidige tijd. Toch knap haha :lol: . Ik heb al geinformeerd naar nieuwe kaart update want deze is ook verouderd. Dit zou nogmaals €150 euro kosten. Vind het erg jammer voor zo'n prijzig apparaat.
heeft iemand hier ook ervaring mee en evt tips om hem beter te kunnen laten werken? Vooral de foute positie bepaling die enkele minuten kan duren en de trage snelheid ergeren mij erg.

Alvast bedankt voor jullie tips
Groeten Dj

Re: AVIC-F9110BT

Geplaatst: 27 feb 2011 14:47
door wmp
Weet je zeker of die extra sensoren ook zijn aangesloten ?
Dus bijvboorbeeld de puls, alsmede achteruitrijsignaal.
En ik vraag mij af of de antenne wel goed is aangesloten, danwel goed zicht heeft op de satellieten.
Waar zit die antenne nu ?

Re: AVIC-F9110BT

Geplaatst: 27 feb 2011 15:08
door derbei
Hoi wmp,

thanks voor de reaktie
Uh ja ik mag aannemen dat hij goed is ingebouwd en aangesloten bij de dealer ,heb hem gelijk bij aflevering van de nieuwe auto laten inbouwen. Ik heb een haaievin antenne op het dak . Ik neem aan dat dit de gps antenne is? Maar ik zal wederom weer eens naar de dealer gaan. Maar daar wordt je met iets te makkelijke antwoorden afgepoeierd. Want het systeem werkt verder wel en je komt ook op de plaats van bestemming. Ik heb voorheen een VDO dayton MS 5400 gehad in een Vw Touran. Dit werkte echt perfekt en snel. Voor een prijzig apparaat als de Pioneer avic-f9110bt. Vind ik dit niet acceptabel.

ciao

Re: AVIC-F9110BT

Geplaatst: 27 feb 2011 15:19
door Gerritje - In Memoriam †
wmp schreef:Weet je zeker of die extra sensoren ook zijn aangesloten ?
Dus bijvboorbeeld de puls, alsmede achteruitrijsignaal.
En ik vraag mij af of de antenne wel goed is aangesloten, danwel goed zicht heeft op de satellieten.
Waar zit die antenne nu ?
Ik denk dat je hier een ernstige denkfout maakt :oops:
De 9110 is namelijk een speciaal voor VW gemaakt toestel waarbij alle signalen via CAN worden aangeboden zoals dat ook met een VAG toestel zou gebeuren. Zonder een goede GPS antenne ozu het überhaupt niet werken

Is het toestel eigenlijk wel aangemeld met VCDS (VAG-COM)? Als dit niet het geval is kan het toestel ook geen gegevens lezen uit het aangeboden CAN signaal! Je kunt dit deels zelf vaststellen door de contactsleutel uit het slot te trekken. Gaat het toestel dan uit zoals het hoort en weer aan als je contact maakt?

Het kan natuurlijk ook zijn dat dit toestel net als zijn broertjes de F910BT van ons lid Wimpie44 en de F10BT van een ander lid dezelfde Pioneer-ziekte onder de leden heeft.

Re: AVIC-F9110BT

Geplaatst: 01 mar 2011 23:31
door derbei
Hoi hoi,

Heb de verhalen van Wimpie gelezen en ik ben bijna geneigd om te zeggen dat ik er genoegen mee moet nemen hoe hij nu werkt. Hij is bij een officiele dealer ingebouwd dus mag toch aannemen dat hij is aangemeld met VCDS .
Als ik de sleutel in het contact steek dan gaat hij aan en als ik de sleutel eruit haal gaat ie uit. Het testen of de pulse is aangesloten lijkt te werken het systeem ziet wanneer ik te hard rijd en geeft een waarschuwing(dit had ik nu ingesteld nav het verhaal wat ik had gelezen om de pulse te testen). Wel zie ik dat mijn kilometer teller in de auto 5 km/u meer aangeeft als op het navigatiesysteem.Zou dat een reden kunnen zijn dat ik de stem informatie aan de late kant vind. En bijna de afslagen mis? Op het gps statusscherm zie ik genoeg groene satelieten en er knipperen dan 3 blokjes ,ik weet niet of dit ok is?
Ik vind trouwens ook dat het radio signaal vrij zwak is. Ik rij veel door zuid nederland en merk dat de radio zenders als 538 of skyradio vaak te zwak zijn. In limburg ontvang ik eigenlijk alleen 3 FM goed.
Maar ik ga me weer eens verder verdiepen in het systeem heb al veel herkenbare verhalen gelezen op dit forum.
Hoop op nog meer tips en ervaringen.
ciao

Re: AVIC-F9110BT

Geplaatst: 02 mar 2011 00:09
door Gerritje - In Memoriam †
Die erkende dealer behoort het toestel of in ieder geval de gateway te programmeren. Dat is dus gebeurd anders ging aan en uitschakelen via contactslot niet goed
Maar diezelfde erkende dealer zal waarschijnlijk ook "voor het gemak zijn vergeten" om een aparte fantoomvoedingsadapter voor de in de auto aanwezige antenneversterker te monteren. Dan heb je een notoir slechte ontvangst omdat de antenne dan niet goed werkt!

Een KM teller in de auto wijst per definitie teveel aan want de afwijking mag niet negatief zijn.
Max afwijking is 5 Km/h + 10%. In jouw geval is dat heel netjes maar dat heeft niets te maken met de afwijkende tijdstippen waarop de aanwijzingen komen.
Het lijkt er toch op dat het toestel (9nstellingen??) het snelheidssignaal uit de CAN niet goed begrijpt of vertaalt.