DAB+

Coen_2
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2014 15:26

DAB+

Bericht door Coen_2 »

Bij aankoop van een Garmin Dezl 760 had men helaas geen LMT-D voorradig. Gesteld werd toen dat een LMT uitvoering qua uitvoering hetzelfde is, enigste verschil is de bij de LMT-D in de kabel verwerkte antenne, die als je hem gebruikt bij een LMT daarvan een LMT-D maakt.
Weet iemand of dit zo is? Of is dit een broodje aap verhaal? En hoe kan ik bij het toestel vaststellen of het een TMC of DAB+ uitvoering is?
Alvast bedankt, Coen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: DAB+

Bericht door kobus1960 »

Wordt je van de specs die op deze site gegeven worden wijzer?
http://www.gpsshop.nl/category/217583/garmin-dezl.html
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Coen_2
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2014 15:26

Re: DAB+

Bericht door Coen_2 »

Beste Cobus,

Bedankt voor de reactie. Helaas, ik zie alleen dat de een TMC is en de andere TMC en DAB+. Maar kun je mij misschien vertellen of daarbij het enigste verschil de voedingskabel met of zonder antenne is. Oftewel door de vernoemde kabel van de LMT-D te gebruiken op een LMT wordt dit een LMT-D. Maar om op jouw vraag terug te komen. Nee, ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie op de door jou gegeven link. Neem mij dit niet kwalijk, maar ik ben een absolute leek . Vr. Groet Coen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: DAB+

Bericht door kobus1960 »

Ik denk zelf dat RDS of verkeersinfo over DAB een andere
setting van het apparaat zelf vereist, niet alléén de antenne
kabel. Nogmaals dat denk ik, da's nog niet de waarheid.
Bel eens met het bedrijf waarvan ik de link gaf, die zullen
het toch wel weten?
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Coen_2
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2014 15:26

Re: DAB+

Bericht door Coen_2 »

Beste Kobus,
Goed advies, ik heb het gevolgd. En inderdaad zit het verschil in de voedingskabel. Hierin zit nl. de DAB+ ontvanger ingebouwd. Daardoor kun je door aanschaf van deze kabel van je LMT een LMT-D maken bij de daarvoor geschikte typen. Nog bedankt voor de tip. Coen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans Vaessen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 jul 2004 23:24

Re: DAB+

Bericht door Hans Vaessen »

Alternatief is gebruik van de garmin app smartphone link. Dan haal je de digitale verkeerdata via je smartphone verbinding binnen. Zou ook met de DEZL760 mogelijk moeten zijn.

Nadeel is allicht dat er dat wel wat data uit je bundel gebruikt wordt. Zeker in het buitenland kan dat bezwaarlijk zijn. Echter: ik heb weliswaar niet gemeten maar het dataverbruik gedurende twee weken Frankrijk was echt marginaal (bovendien gaat roaming op termijn sowieso verdwijnen).

Overigens betaal je voor die verkeersinfo eenmalig iets van 10 euro. Een LMT-D kabel zal duurder zijn vermoed ik.

Voordeel van werken met de smartlink is dat de voedingskabel inderdaad alleen stroom door hoeft te geven en dus minder dik hoeft te zijn. Ik vind zelf althans de dikte van de kabels met ingebouwd TMC een nadeel.
Groet!
Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Coen_2
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2014 15:26

Re: DAB+

Bericht door Coen_2 »

Klopt helemaal. Maar ik vroeg of het hele verschil van een LMT of LMT-D alleen in de voedingskabel zit. Dat verhaal leek mij ongelofelijk. Maar ik moet toegeven, het is zo. Inderdaad is zoals reeds vermeld bij de LMT-D de DAB+ ontvanger in de kabel ingesloten. En ja, smartphonelink is bij de DEZL ook standaard. Maar helaas ik heb geen smartphone.
Misschien in de toekomst?
Groetjes Coen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Garmin”