USB aansluiting op PC

Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

USB aansluiting op PC

Bericht door catmen »

Hallo,
Ik heb op mijn Pentium 4 PC, XP verwijderd en na een format C, windows 7 32 bit geïnstalleerd (dit is mijn oude PC) dat is allemaal probleemloos gegaan en alle updates werden geinstalleerd (149)
Er duikt echter een probleem op als ik mijn Nuvi3597 aansluit.
ik installeerde garmin express (de laatste versie) maar mijn GPS wordt niet gevonden. In systeem>apparaat beheer staat wel mijn toestel aangegeven(nuvi 3597) maar met een uitroepteken in een gele driehoek voor. ik probeerde het laatste stuursysteem te installeren maar er wordt geen nieuwere versie gevonden. Ik begin nu te denken dat er een slecht contact is met de USB aansluiting achter op het toestel. ik probeerde verschillende USB kabels maar het brengt geen zoden aan de dijk. Een slecht contact kan ook in het toestel aansluiting zitten natuurlijk. Ik ben dus niet in de mogelijkheid om kaart en software updates uit te voeren. Zijn er nog gebruikers die met een aansluitprobleem te maken hebben. Voor de volledigheid, als ik garmin express opstart wordt er gevraagd om het toestel aan te sluiten wat ik dus doe maar het uitroepteken gaat niet weg GPS wordt dus niet gevonden. Normaal zijn mijn instellingen van garmin express zo dat deze soft ware opstart als ik de GPS aansluit maar dat gebeurt dus ook niet.
Iemand?
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: USB aansluiting op PC

Bericht door catmen »

Hallo, Heb de oplossing gevonden na wat zoekwerk op het net. Je moet al eerste het programmaatje "garmin communicator" downloaden dat is een gratis garmin toepassing en in je PC aangeven dat de garmin moet gezien worden als een massa opslag (vandaar dat uitroepteken bij apparaatbeheer) nadat ik de garmin aansloot startte garmin express op en konden de kaarten en software ge-update worden.
GR.
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: USB aansluiting op PC

Bericht door Janloco »

Klopt helemaal Catmen. Zo staat het volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing. Fijn dat je er achter bent en goed dat je hier de oplossing nog even gezet hebt. Dan hoeft een volgende gebruiker misschien niet zover te zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: USB aansluiting op PC

Bericht door catmen »

Wil er nog even aan toevoegen dat ik mijn Garmin al had toen mijn PC nog XP als stuursysteem had en dat het daar blijkbaar niet nodig was om apart aan te geven dat het om een massaopslag apparaat ging. Ik plugde toen de garmin in na installatie van garmin expres en alles werkte zoals het hoorde, maar ja wie gaat XP nog gebruiken?

Gr.
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 597
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
    door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1432
  • Discover Media MDI kabel Groen lighting aansluiting
    door caribman » 21 jun 2014 18:50 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2343

Terug naar “Garmin”