Routes invoeren via USB op Kenwood DNX8220BT

fasteddy
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:02

Routes invoeren via USB op Kenwood DNX8220BT

Bericht door fasteddy »

In het topics "Numaps Lifetime: niet voor de Kenwoods....." wordt gesproken over een ongedocumenteerde mini-USB aansluiting waarmee de HD van DNX8220BT is te benaderen. Mijn vraag is op deze manier ook de routes te zien die je via het touchscreen hebt gedefinieerd en is het dus misschien zelfs mogelijk om eerst op de PC een route via Mapsource te maken en deze dan te uploaden naar de Kenwood?

Ik ben benieuwd.

Groeten,

Edwin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

Ik zal dit weekend wel even uitproberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fasteddy
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:02

Bericht door fasteddy »

Piet22,

Bedankt voor het proberen.

Ik heb er nog even de installatie handleiding bijgepakt, heb zelf niet de installatie uitgevoerd, en zie dat er een aansluiting is voor een Ipod en een USB, deze zijn bij mij beide in gebruik. Is er dus nog een extra aansluiting, die niet op de tekening staat in de installatie handleiding?

Dat zou ik graag willen weten voordat ik de unit verwijder om een extra kabeltje te trekken en er dan achter kom dat er geen aansluiting meer zit. De standaard USB aansluiting is dus niet geschikt om een laptop aan te hangen?

Alvast bedankt voor de informatie.

Edwin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RetepCOD
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mar 2009 14:30

Bericht door RetepCOD »

De USB waarmee zaken op de 8220 BT worden geplaatst is een afzonderlijke kabel.

Met een beetje snuffelen op het forum, kom je de beschrijving ongetwijfeld tegen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

Ik heb het zojuist geprobeerd en het is mij niet gelukt.

Garmin slaat routes op in het gpx formaat. De Garmin navi's die routes kunnen importeren hebben in het interne geheugen een subfolder GPX waarin je de route moet plaatsen (via USB kabel). Ook hebben ze in het menu Extra - Mijn Gegevens een mogelijkheid om Routes via een SD-kaart te importeren.
Deze GPX subfolder ontbreekt in mijn 8220. Ik heb de folder aangemaakt en een route er in geplaatst, maar de 8220 herkent de route daarna niet. Ook de mogelijkheid om routes te importeren via de SD-kaart is in de 8220 niet aanwezig.

Dus ik denk niet dat het gaat lukken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
OutOffocus
Average Member
Average Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 jul 2009 10:56

Bericht door OutOffocus »

Piet22 schreef:Ik heb het zojuist geprobeerd en het is mij niet gelukt.

Garmin slaat routes op in het gpx formaat. De Garmin navi's die routes kunnen importeren hebben in het interne geheugen een subfolder GPX waarin je de route moet plaatsen (via USB kabel). Ook hebben ze in het menu Extra - Mijn Gegevens een mogelijkheid om Routes via een SD-kaart te importeren.
Deze GPX subfolder ontbreekt in mijn 8220. Ik heb de folder aangemaakt en een route er in geplaatst, maar de 8220 herkent de route daarna niet. Ook de mogelijkheid om routes te importeren via de SD-kaart is in de 8220 niet aanwezig.

Dus ik denk niet dat het gaat lukken.
Misschien een late reactie maar ik heb dit ook uitgeprobeerd.

Via mapsource een route uitgezet met diverse waypoints en deze gepoogd via een GPX bestand over de mini USB in de Garmin te krijgen.
Het GPX bestand werd niet gelezen dus route en waypoints worden niet getoond.

Daarna heb ik een gpx met de belangrijkste routepunten toegevoegd aan de map met de POIloader data en een nieuw poi.gpi bestand gemaakt.
Na het overzetten van de POI file op de radio zijn de routepunten nu zichtbaar in de eigen nuttige puntenlijst met een eigen categorie (die moet je in mapsource aan de waypoints koppelen).
Ik kan nu op de radio wel dezelfde route maken via deze eigen nuttige punten.

Het is mogelijk om via mapsource de al ingevoerde routes en favorieten op te halen uit de radio.
Overdragen van routes en waypoints van laptop naar radio mislukt en leidt tot een herstart...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • verkeerde routes
    door petervan » 06 mei 2015 15:39 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 536
  • tomtom go mobiel track laden in mijn routes
    door terrin » 24 okt 2016 20:28 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 1317
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 738
  • code invoeren
    door abelkabel » 17 okt 2016 15:34 » in Renault
    Reacties: 4
    Weergaves: 952
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 943
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 631
  • Kenwood DNX 4230BT
    door maaikie666 » 17 okt 2015 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 221

Terug naar “Kenwood”