Medion E4240, probleem met landen toevoegen

AceCobra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2008 00:19

Medion E4240, probleem met landen toevoegen

Bericht door AceCobra »

Apparaatgegevens:
Medion MD 97940 E4240
Medion GoPal Navigator 5 (5.0A-75822)
Software: Medion GoPal Assistant versie 4.01.028
-------

http://www.medion.com/ms/aldi/md97940/n ... =aldi-nord

Mijn vader heeft deze navigator in Noord-Duitsland bij Aldi gekocht. Deze is standaard uitgerust met Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Hij woont in Duitsland en zou graag Spanje en Frankrijk erbij willen hebben.

Ik heb een 2 GB Kingston Ultimate 120x SD-kaartje geformateerd als FAT32 en voorzien van een directory \MapRegions en die gevuld met wat landkaarten (.psf bestanden van Q2 2008). De GoPal Assistant software ziet de kaart wel als extern geheugen. De Navigator zelf ziet deze landen echter niet, je kunt ze niet selecteren bij het plannen van de route.
Ik heb ook het kaartje eens door de Navigator zelf laten formateren maar ook dat helpt niet.

Ik heb Spanje ook eens via de Synchronise optie geprobeerd te installeren (wat duurt dat lang) en ook dan ziet hij het geïnstalleerde land niet.

Het apparaat heeft 2 GB intern geheugen en nog wel wat ruimte vrij dus heb ik ook eens direct via Windows Verkenner de twee Spanje-bestanden toegevoegd in de map \My Flash Disk\MapRegions.

Ook dan ziet hij Spanje niet.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Moeilijk te zeggen maar zorg er in ieder geval voor dat er geen enkel xml bestand in de map MapRegions staat
Op een oorspronkelijk kaartje wordt in deze file het aantal landen beperkt tot de afleveringsconditie!
In jouw geval dus Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AceCobra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2008 00:19

Bericht door AceCobra »

Bedankt voor je reactie Gerrit!

Ik heb gekeken of er .xml files in de mappen \My Flash Disk\MapRegions (intern geheugen) en \MapRegions (SD memory) staan, ook evt. verborgen, maar kan daar niets vinden.

Verder alle xml-bestanden overal maar eens bekeken met een editor maar ik zie niet dat de mappen begrensd worden tot die drie (O'rijk, Duitsland en Zwitserland/Liechtenstein).

Toen maar wat extra landen via de officiele weg met de GoPal Assistant (importeren in de bibliotheek en vervolgens synchroniseren) op de SD-schijf gezet.
Omdat het bestand "WorldCartographicLayer.psf" van de SD-schijf een afwijkende grootte (123 kB) had van het bestand met dezelfde naam op het interne geheugen (122 kB), heb ik die in het interne geheugen even een andere naam gegeven (EX_WorldCartographicLayer.psf) en de versie van de SD-schijf naar het interne geheugen gekopieerd.

Ik had het gevoel dat ik het nu mogelijk had opgelost maar helaas .....

Toen ook de al in het interne geheugen aanwezige landen, zij het Q208 ipv Q408, op de SD-schijf erbij gezet met de Assistant. Vervolgens het laatst aangemaakte bestand "WorldCartographicLayer.psf" alleen op de SD-schijf in \MapRegions laten staan (de in het interne geheugen aanwezige verwijderd) en getest (No GO) en vervolgens alleen in de interne map \My Flash Disk\MapRegions gezet en getest. Ook weer een No GO.

Moet er soms een of andere hard reset plaatsvinden?

Wie heeft er verdere suggesties?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jammer.
Ik weet dat het met de wat werking betreft identieke Blue & Me Nav van Fiat zo is geregeld en aangezien de maps van Gopal afkomstig zijn en daar ook werken had het zomaar gekund!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boofie
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2009 21:05

Landen toevoegen

Bericht door boofie »

Uit de discussie op de diverse forums blijkt dat Q2-2008 kaarten niet goed functioneren op Gopal 5 versie (wel op 4.1 zoals ik draai) Kaarten Q4-2008 zouden dat wel moeten doen.
Bij mijn installatie van nieuwe kaarten, (Active sync voor mijn XP en Gopal Assistant benodigd) heb ik de SD kaart in mijn kaartlezer van de PC geplaatst ( USB kaartlezertje is ook goed) en zo gesynchroniseerd). Gaat veel beter sneller.

vrgr boofie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AceCobra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2008 00:19

Bericht door AceCobra »

Inderdaad, met de Q4-2008's gaat het goed. Ik heb ze direct op de SD-kaart gezet en gesynced.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • in copilot toevoegen icoon
    door hanssteenderen » 02 sep 2014 20:47 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 0
    Weergaves: 607
  • Compositionele Media logo radio toevoegen
    door rjdewit » 25 feb 2017 14:41 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 432
  • update Medion PNA 460 T ype msn 30005862
    door molovicus » 07 okt 2014 11:26 » in Medion
    Reacties: 3
    Weergaves: 2127
  • Medion P4635 MD79236
    door DigiWalker » 20 okt 2014 03:12 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 631
  • Mijn Medion GoPal PNA315 werkt wel,maar het beeldscherm niet
    door tico » 15 sep 2014 14:49 » in Medion
    Reacties: 1
    Weergaves: 541
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 609
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 835

Terug naar “Medion”