wat voor pc is dit

Nubby
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:02

wat voor pc is dit

Bericht door Nubby »

Ik heb nu sinds een paar maanden een bmw 318 met daarin een vdo dayton navigatie systeem,

ik kan helaas zo goed als niets vinden over wat voor computer dit is en of het mogelijk (en nuttig) is om hier een upgrade voor te kopen. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen/advies geven.
IMAG0044.jpg
IMAG0043.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: wat voor pc is dit

Bericht door wmp »

Ziet er uit als de PC5100.
Upgrade (kaartmateriaal) is zeker nuttig, zijn behoorlijk goede en precieze systemen imho zelfs beter dan menig los navigatie kastje :)
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nubby
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:02

Re: wat voor pc is dit

Bericht door Nubby »

dankjewel voor de info!

maar waar ik wel last van heb is dat als ik aan de rand van het scherm kom dat het soms wel een seconde of 5 duurt voordat ie de nieuwe kaart heeft getekend... komt dit door een oude cd of hoort dat gewoon bij dit apparaat? en zo ja zijn er snellere alternatieven die met mijn huidige aansluitingen kunnen werken?

Gr Nubby

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: wat voor pc is dit

Bericht door wmp »

5 seconden is wel lang, denk dat het kan komen door inwendige vervuiling, kan zowel op de cd zijn (dun laagje) als in het apparaat op de lens zelf. Als die door leesfouten de data vaker/herhaaldelijk in moet lezen, dan zou je een dergelijke vertraging kunnen krijgen.

Maak de cd eens schoon, kijk eens in het instellingen menu of er foutcodes in staan, maar stop svp geen schoonmaak-cd in het apparaat, daar gaan er meer stuk van dan dat ze beter gaan werken.
Om de lens schoon te maken zal die er uit moeten en uit elkaar, zodat je de lens voorzichtig met een schoonmaak middel daarvoor schoon kunt maken.

Een schoonmaak cd met borsteltje zal het ook in het apparaat aanwezige fijn-zand over het lensje heen schuren, en helemaal dof kunnen maken. Je zou er nog van staan te kijken wat er uit zo'n apparaat uit een auto komt aan zooi :shock:

Weet overigens niet meer of een software update ook snelheid winst opleverde, maar als er leesfouten zijn, zou ik even uit de buurt blijven bij elke poging de software te updaten en hooguit voor een nieuwere kaart gaan. :speechless_:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nubby
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:02

Re: wat voor pc is dit

Bericht door Nubby »

dankjewel voor de tip (ik zou er zonder nadenken zo'n reinig cd in gedaan hebben :oops: )

heb zojuist de 2013 kaarten besteld, de aardige dame wist mij te vertellen dat ik al de meest recente software heb draaien.

Nog even afwachten dus :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”