MS5100 vraagjes

Mas
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2012 20:28

MS5100 vraagjes

Bericht door Mas »

Goedenavond,

Wij hebben een Jeep Cherokee uit 2003, en destijds een MS5100 laten inbouwen. Ik zet er tegenwoordig elk jaar nieuwe kaarten in (kopietjes) en dat werkt wel goed. Vorig jaar heb ik de MO5076 update gedraaid, dit was een gebrand kopietje.

Nou is het zo dat het systeem de laatste tijd kuren vertoont. Zo 'ziet' het systeem je ergens anders rijden dan waar je daadwerkelijk bent, en als je stil staat rijd je verder op het kaartje. Erg vervelend als je niet weet waar je bent en afhankelijk bent van het systeem. Ik heb de GPS antenne los getrokken en weer aangesloten, dit heeft niet geholpen. Zou het kunnen komen doordat er en kopie van de update draait? Lijkt me sterk...

Even wat anders, heeft een TMC module een toegevoegde waarde op dit systeem? En ik kan me herinneren om ooit iets over een Tv tuner gelezen te hebben voor dit systeem, hoe zit dit? Bestaat er en soort adapter die ervoor zorgt dat ik de bekende tulp-ingang heb en externe apparaten zou kunnen aansluiten?

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: MS5100 vraagjes

Bericht door wmp »

Denk dat je systeem geen puls informatie meer ontvangt van de auto, dus gaat de navigatie nu geheel op sateliet, en dat is niet het sterkste punt van deze systemen die de sateliet alleen als hulpje gebruiken en normalerwijze voornamelijk werken met puls, gyro en mapmatching.

Een tmc module heeft zeker een toegevoegde waarde, ook voor dit wat oudere systeem nog best de moeite waard, zolang je niet de hoofdprijs betaald natuurlijk.

Tv ontvanger moet je niet meer aan beginnen tenzij misschien digitale ontvanger.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mas
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2012 20:28

Re: MS5100 vraagjes

Bericht door Mas »

Bedankt voor je reactie!

Hoe kan ik checken of hij nog ´puls´ informatie ontvangt? Is er een manier om dit te testen?

En wat betreft dat tv systeem, je hebt het over een digitale ontvanger... Dus er is een mogelijkheid om er externe apparaten op aan te sluiten?

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: MS5100 vraagjes

Bericht door wmp »

In het diagnose menu kun je zien of je een puls hebt.

Qua externe apparaten zijn er zeer veel mogelijkheden, kijk gewoon eens rond in deze rubriek, of zoek op achteruitrij camera, mi2200, video afspelen, telefoon, tal van mogelijkheden. Tv is tegenwoordig digitaal en niet meer analoog, die zal je misschien moeten vergeten.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mas
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2012 20:28

Re: MS5100 vraagjes

Bericht door Mas »

Thanks, zal er morgen naar kijken!

Het bestaan van een MI2200 heb ik nooit geweten, dit is dus wat ik moet hebben, daar zou ik dan zo een digitenne kastje en nog meer gekkigheid op kunnen aansluiten :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mas
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2012 20:28

Re: MS5100 vraagjes

Bericht door Mas »

Net even naar gekeken, en dmv de 6330 code in het diagnose menu gekomen. Best veel gegevens te zien, maar ik zie nergens of hij pulse info ontvangt.

Het gekke is dat hij vaak wel prima werkt, maar dan ineens gek begint te doen, en het later vaak weer oppakt na heel wat gevloek en frustratie :P

Verder even doorgebladerd door wat menu's, nooit geweten dat er zoveel mogelijkheden waren op dit ding! Had ik dat maar eerder geweten :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: MS5100 vraagjes

Bericht door wmp »

Pulse zie je alleen tijdens het rijden, enneh, pas op wat je achter het code beveiligde gedeelte veranderd, voordat het systeem straks bijvoorbeeld er van uit gaat dat je met 123 km/h achteruit aan het rijden bent :lol:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mas
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2012 20:28

Re: MS5100 vraagjes

Bericht door Mas »

Je hebt helemaal gelijk, tacho pulse blijft op 0 staan. Tijdens het rijden veranderde deze eventjes in 8560 ofzo, maar al snel kwam er alweer 0 te staan.

Waar moet ik het nu zoeken? Kan resetten uitkomst bieden? :speechless_: :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: MS5100 vraagjes

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het gebeurt maar zelden dat een reset een slechte verbinding verhelpt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”