MS 5000 VDO

durban
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2008 00:01

MS 5000 VDO

Bericht door durban »

Ben compleet nieuw op deze site en ben bang dat het erg éénrichting gaat worden omdat ik als ik naar de antwoorden van jullie kijk echt helemaal niemand kan helpen met hun eventuele problemen rondom navigatie... Daarvoor dus alvast mijn welgemeende excuses.

Na vele topics en antwoorden doorgelezen te hebben ben ik erachter dat ik waarschijnlijk rondrij met een bijna antiek navigatie systeem de MS 5000 van VDO.

Vind en vond het een geweldig systeem wat mij nog nooit problemen heeft bezorgd tot dus een aantal dagen geleden.
Al rijdend in Utrecht zet het systeem mijn auto rijdend door een rivier en raakt daarvan van slag...
Het lijkt er dus nogal op dat er "iets" mis is.

Het woord calibreren wordt vaak geopperd... Maar weet niet hoe dat moet. Vervolgens dacht ik te begrijpen dat als je maar lang genoeg rondrijdt hij zichzelf calibreert... De mijne doet dat dus niet...

Zou nieuwe software (want ik heb ook nog de antieke versie daarvan alhoewel ik geen versie nummer heb) dit probleem verhelpen?? Zo ja, hoe kan ik daaraan komen? En eventueel ook aan nieuwere updates van de wegenkaarten want waar ik woon kennen mijn oude kaarten sowieso de weg niet...

Alvast vriendelijk bedankt voor alle hulp
en met name dank ook aan JW voor de hulp in het openen van mijn eerste topic :-)

Met vriendelijke groet
Kyra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat jouw systeem zo plotseling van slag is hoeft geenszins structureel te zijn. Dat gebeurt met enige regelmaat ook met de modernste uitvoeringen.
Ik zou zeker niet in eerste instantie gaan denken aan het updaten van de software hoewel daar best verbeteringen mee worden doorgevoerd, is deze vrijwel nooit de schuld van de geconstateerde afwijking.
Maar kijk eens in het scherm bij Instellingen-Systeeminformatie-Configuratie. Daar krijg je de gegevens van je systeem en de SW versie te zien.

Wat ook een oorzaak kan zijn is dat je enige tijd geen satellieten "in zicht" hebt gehad waardoor ondanks een correct functionerende snelheidsinformatie, het systeem toch even de weg kwijt is geraakt. Eea komt fan vanzelf weer goed.

Of de snelheisinformatie goed binnenkomt kun je meestal wel zien aan het pijltje op je scherm. Als dit vloeiend over het beeld verschuift, of de kaart netjes vloeiend verplaatst wordt, kun je er vanuit gaan dat dit correct werkt.
Bepaalde vreemde gedragingen kunnen uiteraard ook te maken hebben met het gebruik van verouderde wegenkaarten. Een situatie die al jaren niet meer bestaat leidt in zo'n geval tot wonderlijke instructies.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
durban
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2008 00:01

ms 5000

Bericht door durban »

Sorry was niet mijn bedoeling om tegen de regels van het forum in te gaan door een pm te sturen.

Ik ga kijken wat de instellingen bij mijn configuratie zijn en post het hier zo gauw ik het weet.

Aangezien ik er sowieso vanuit ga dat mijn software verouderd is, is een verniuewing van de software en de wegenkaarten waarschijnlijk sowieso een goed idee.

Dank je wel
Kyra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

als ie het vaker gaat doen is hoogstwaarschijnlijk de laser kapot.
Deze is los te koop en een handige doe het zelver bouwt hem zelf in.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
durban
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2008 00:01

MS5000

Bericht door durban »

Kon even niet sneller terug reageren.

Het lijkt er idd op dat het een tijdelijke storing was en hij heeft zich compleet hersteld. Het was nog nooit eerder gebeurd.

Heb gekeken onder instellingen en daar staat het volgende

HW 0125
SW 0750
Year 02

Kan niet vinden wat voor software versie ik heb, behalve als SW staat voor welke software het is.

Bedankt voor de hulp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jij hebt softwareversie 0750 en dat is op een paar kleine schoonheidsfoutjes na een goed versie.
Eventueel kun je nog de 0760 installeren. Urgent is het niet lijkt me.

Goed om te horen dat "the good old MS5000" het weer prima doet. Een satelliet-griepje schat ik :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
durban
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2008 00:01

ms 5000

Bericht door durban »

Ben ook heel blij dat het een software griepje :D lijkt te zijn.

In elk geval bedankt voor je hulp!! Ook omdat ik nu weet dat ik niet al te moeilijk hoef te doen over het verkrijgen van nieuwe(re) software.

Ik blijf idd gewoon bij mijn oude vertrouwde MS5000, alhoewel hij wel antiek lijkt te zijn voor velen :-)

Groetjes Kyra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Jij hebt softwareversie 0750 en dat is op een paar kleine schoonheidsfoutjes na een goed versie.
Eventueel kun je nog de 0760 installeren. Urgent is het niet lijkt me.

Goed om te horen dat "the good old MS5000" het weer prima doet. Een satelliet-griepje schat ik :wink:
Bij mijn weten is er maar één echte bug. Dat is dat de Reisinformatie soms niet op te roepen is. Andere bugs zijn mij niet bekend.
Ik heb er zelf ruim eem half jaar mee gereden totdat de 7.6 uitkwam. Al die tijd nooit enig probleem gehad met de SW.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO 5000 // 5100 weg kwijt
    door koerier » 13 okt 2016 15:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 588
  • Enquête TomTom PND (go 5000)
    door FAIN » 15 apr 2015 15:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 470
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
    door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1437
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 591

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”