Lengte alternatieve route klopt niet

arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Lengte alternatieve route klopt niet

Bericht door arjeh »

Best mede vdo-gebruikers. Onderstaand onderwerp heb ik ooit op de autonavigatie.pagina ook aangesneden maar niet er veel reactie gehad. Het gaat om het volgende: Het is een fictief voorbeeld. Tijdens het rijden zoek ik zo nu en dan een alternatieve route op aangezien ik weet dat over bijvoorbeeld 9 kilometer een file op de door mijn MS5000 gekozen route staat. De afstand naar mijn bestemming is op dat moment 20,5 km (als hij net van 21 naar 20 springt wil dit zeggen dat de afstand 20,5 km is). De MS5000 gaat even rekenen en even later komt hij met een alternatieve route; ik moet de eerst volgende afslag van de rijksweg af; er wordt ook aangegeven dat de route 2,5 km korter is en dat ik er 7 minuten langer over doe. Deze gegevens zijn eigenlijk altijd onjuist: bij het berekenen van het verschil in afstand (tijd is in feite niet te controleren) wordt geen rekening gehouden met de afstand die de auto aflegt gedurende het berekenen. Als de berekening 2,0 kilometer duurde moet je deze afstand bij de -2,5 km (= 2,5 km korter) optellen. De alternatieve route is dus geen 2,5 km korter maar 0,5 km. Hoe lastiger het is voor de MS5000 een route te bepalen (duurt dus lang) des te groter zal deze afwijking zijn. Eea heb ik ooit aan een medewerker van VDO proberen uit te leggen, maar het dubbeltje (? 0,05) viel niet helemaal. Ik hoop op een reactie van een van jullie. Probeer het zelf ook eens!

Bij voorbaat dank,

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Arjeh ga dit van de week uitproberen.
Met software 7.0 heb ik dit probleem niet ondervonden.
Maar ik moet ook bekennen dat ik altijd wacht met een omweg plannen tot het driehoekje in de status balk groen is.

Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Hoi Han,

Dank voor je reactie. Voorheen bij versie 7.0 had ik dit 'probleem' ook. Nu met versie 7.5 is er geen verbetering. Probeer het maar even uit. Even een tip voor je hoe je het zo kan controleren:
- neem een route richting je huis en vlak voor een afslag (pakweg 200 meter) kijk je op je display hoeveel km het nog is (zorg dat het minder is dan 10 km, dan werk je op 100 meter nauwkeurig). Nu gaat je MS5000 een alt-r plannen. Hij doet er lekker lang over, want hij wil je natuurlijk deze zijstraat insturen maar tijdens het rekenen ben jij de zijstraat al weer voorbij gereden. Dan wordt je de volgende zijstraat er af gegooit. Kijk op je display want de langere/kortere afstand is. Noteer dit, zet je dagteller op 0 wanneer de alt-r klaar is, rij de alternatieve route, en... je zal zien dat er niets van klopt.

Ik zal het leuk vinden als je eea voor mij (en natuurlijk voor al die andere) uitprobeert.

Bij voorbaat dank en een fijn weekend,

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Route instellen
    door mcl » 14 sep 2022 15:37 » in Waze
    Reacties: 0
    Weergaves: 184
  • Route instellen
    door transit » 06 dec 2018 12:45 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 677
  • opgegeven route bekijken
    door vanappeven » 27 jul 2015 10:01 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 510
  • als 50 berkend geen route
    door pakico » 21 jun 2014 12:52 » in Mercedes
    Reacties: 4
    Weergaves: 673
  • Route in één keer opgeven
    door LaTouriste » 25 mar 2016 12:56 » in Mitac Mio
    Reacties: 2
    Weergaves: 626
  • Route openen in Garmin Camper 770
    door JBluesH » 16 feb 2019 13:06 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 585
  • Route samenstellen meerdere adressen
    door bramsix » 05 jan 2016 20:39 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 668

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”