Wat is de laatste software voor de Sony?

JBnl
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 dec 2004 19:31

Wat is de laatste software voor de Sony?

Bericht door JBnl »

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag, weet iemand wat de laatste software versie is voor de sony(becker) navigate ?
En als ik ook zo lees heeft niemand dus ook nog niet geprobeerd om een becker versie in een sony navi unit te laden en wat dat eventueel doet voor de wisselaar aansturing ?

Mvg
Groeten, JB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Zover ik weet is de laatste versie van de Sony gelijk aan de eerste versie.... namelijk de 1.0. Ze hebben nog nooit een update uitgebracht (en ik denk persoonlijk dat ze dat ook nooit gaan doen....)

Deze versie is gelijk (qua database) aan de 6.0 versie van de Becker dus de versie met 18 landen..... Je zou kunnen proberen om een 8.0 van Becker er in te laden maar naar alle waarschijnlijkheid werkt je cd wisselaar van sony niet meer. Dan moet je ook een Becker cd-wisselaar monteren die zal dan wel weer werken.

Je zou ook eens met sony kunnen bellen en kijken wat die ervan zeggen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Heb zelf even gebeld met Sony en bovenstaande blijkt niet helemaal juist te zijn.

Volgens de medewerkster van Sony (moest het wel even uitzoeken want typenummer stond niet in haar systeem) is de 7.0 de meest actuele versie en de opvolger van de 1.0. Deze is van november 2003 en er was geen nieuwere versie aanwezig en dame wist ook niet wanneer deze kwam.

Versie is via de halfords te bestellen volgens de 'callgirl' heb niet met halfords gebeld maar daar zou je dus kunnen kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JBnl
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 dec 2004 19:31

Bericht door JBnl »

Aha oké, bedankt voor de info.
Misschien dat ik toch wel een keer probeer om versie 8.0 van becker te laden want er hangt toch geen wisselaar aan.

Bedankt voor de info.

En ja ik weet het, het blijft een risico want becker software hoort in een becker en niet in een sony.
Groeten, JB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
broadband
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2006 07:10

Bericht door broadband »

Bij transportbedrijf waar ik onregelmatig werk hebben ze verschillende merken (Sony, JVC, Becker) voor het Becker navigatie systeem. Ik heb een CD die in alle merken past.
Hiermee beantwoord ik op de vragen die in deze topic gesteld zijn:

> JA, versie 8.0 past op alle Becker systemen, of het nu Sony, JVC of Becker is.

(Heb mijn tekst aangepast, om mij aan de regels te houden)
sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Broadband, kijk nog eens even in het Reglement waarin staat dat je je niet bezig zult houden met kopieën van de software. En vergeet vooral niet de naam van het bedrijf te noemen dat jou aanzet tot illegale actie!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
broadband
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2006 07:10

Bericht door broadband »

Nu merk ik wel dat ook in 8.0 nog niet echt Up-to-date is.
In omgeving Limburg zit de nav er vaak naast, veel rotondes worden niet herkent.
Ook stuurt Becker je nog wel eens de verkeerde kant op.
Gelukkig heb ik zelf ook vanuit vrachtwagen ervaring hele goede kennis van het verkeerswegennet om te weten.... nu zit Becker Nav er naast. Zo stuurde gisteren de nav. mij van Andelst naar Silvolde via Nijmegen. Eerst 20 km in verkeerde richting de snelwegweg op, om dan in Nijmegen aan te geven... Indien mogelijk, nu omkeren... Nu omkeren. Dat deed ik maar niet om niet in de file die daar stond te komen, dus met de 40 tonner, Nijmegen maar in, omdan via Lent naar Arnhem te rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
broadband
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2006 07:10

Bericht door broadband »

Gerritje schreef:Broadband, kijk nog eens even in het Reglement waarin staat dat je je niet bezig zult houden met kopieën van de software. En vergeet vooral niet de naam van het bedrijf te noemen dat jou aanzet tot illegale actie!
Heb mijn tekst gewijzigd!
maar best Gerritje, denk dat jij niet de wettelijke regels kent betreft het kopieren van software.
Een houder van zelf aangeschafte software, mag altijd per systeem één kopie maken voor eigen gebruik. Het bedrijf overtreed daar niet de regels, omdat het PUUR voor eigen gebruik is. Het doet niet aan verspreiding, zet niet aan tot uitnodiging van verspreiding etc.
En in mijn oorspronkelijke tekst, ben ik niet buiten dat boekje gegaan. Wel om verdere discussies over "welles & nietus" te voorkomen mijn tekst aangepast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fijn dat je tekst hebt aangepast, maar hier nog even de weergave zodat anderen ook kunnen reageren.

Waar het op neer komt is dat jouw werkgever je voorziet van een kopie van de software van een Becker systeem, en wellicht nog meer chauffeurs, en dat jij en wellicht anderen deze software dus gebruiken om apparatuur te bedienen waar ze de originele software niet van bezitten.

Het gaat om het (laten) gebruiken van kopieën.
Ik kan me niet voorstellen dat er een bedrijf is dat een volume license voor navigatie apparatuur heeft en de kopieën vrijelijk ter beschikking mag stellen van gebruikers van de apparatuur.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje geeft het al aan, alleen bij een volume licentie kun je op meerdere systemen de CD gebruiken.
Overigens denk ik niet dat Becker dit kent op deze manier, en ook bij volume licenties originelen verstrekt. Immers, het gebruik van een kopie betekent altijd een hogere belasting van de laser, en dus meer slijtage en een kortere levensduur :oops:

De kern is dat je, met de aanschaf van een Becker CD, een éénmalige licentie verkrijgt op het gebruik van die CD. En daarmee de CD ook maar op één toestel mag gebruiken. Lees de voorwaarden maar die op de verpakking staan, en in verkorte vorm ook op de CD.
Uiteraard kun je daar een kopie van maken en die in dát toestel gebruiken (niet verstandig, zie hierboven), het origineel mag dan niet verder in gebruik zijn. Dat kan overigens alleen als er geen copy-protect op de CD zit, zoals vele CD's dat inmiddels hebben.

Dat éénmalige is niks bijzonders, als je een Windows XP licentie koopt mag je die ook maar op één PC installeren. En als je van die CD/DVD een kopie maakt is dat een veiligheidskopie, voor het geval dat het origineel onbruikbaar wordt. Daar kun je verder helemaal niks mee.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • KNA-DV3200 laatste update
    door KawaHerry » 20 mei 2015 13:05 » in Kenwood
    Reacties: 4
    Weergaves: 1295
  • Laatste Europa DVD voor VDO Dayton PC5700
    door AVA2009 » 19 jun 2014 18:39 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 3301
  • Kaart voor Sony NV U 51F
    door Dizzy » 10 nov 2017 10:22 » in Navteq
    Reacties: 0
    Weergaves: 716
  • Sony CDX-NC9950 + NVX-HC1 denkt dat ik rijd
    door Donsas » 18 jul 2017 22:37 » in Vaste Sony systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 671
  • Software van PC5100
    door Moto » 04 nov 2014 22:51 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 455
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1100
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 193

Terug naar “Vaste Sony systemen”