pioneer avic-f900bt

Gijzerrr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2014 14:03

pioneer avic-f900bt

Bericht door Gijzerrr »

Halo, ben nieuw op het forum dus zal me gelijk even voorstellen.
Ik ben Gijs de Rooij woon in de kop van noord holland en 23 lentes jong. Ik heb sinds maandag een pioneer avic-f900bt.
ben er ontzetten blij mee want tot nu toe vind ik het een mooi systeem. Het zal dan wel niet het nieuwste van het nieuwste zijn maar daar lag mijn budget ook niet naar. De geluidkwaliteit in mij auto is nu een stuk beter maar er moeten nog wel 2 nieuwe deurspeakers voor in want deze hebben het opgegeven :speechless_: . en natuurlijk moet er weer een subwoofertje inkomen, mijn vorige heb ik verkocht want die kon ik wel uit het raam gooien :evil: :evil: .
Telefoontje werkt ook op de radio dus dat gaat allemaal prima.
CD/DVD werkt ook en alle andere functies heb ik nog geen hapering op gevonden.
Nu heb ik wel 2 vragen die hopelijk beantwoord kunnen worden.
1: kunnen de kaartupdates ook gedownload worden vanaf internet of moet ik het fysieke SD-kaartje kopen met de nieuwe kaarten erop?
2: Ik heb geprbeerd om vanaf internet gedownloade MPEG4 video bestanden op een USB af te spelen op de radio.
de radio geeft dan als ik de USB heb geselecteerd rechts bovenin een icoontje "video" aan, Als ik hierop druk schakelt hij over naar de video bestanden die op de usb stick staan. Maar het scherm blijft zwart maar de muziek speelt wel. Dus hij laat de video's niet zien. Nu heb ik al gekeken of mijn lichtgroene draad aan de massa licht en dat is het geval. en als ik er een dvd in mik laat hij deze met beeld en geluid in vol ornaat zien :D :D .
is het mischien zo dat ik de bestanden moet veranderen op de USB???

Ik hoop dat iemand zeker op de 2e vraag een antwoord voor me heeft.
alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door Janloco »

Gijs, welkom op dit forum!
Je hebt een prima keus gemaakt met de Pioneer. Ik hoop dat je er heel veel plezier aan zult beleven.
De update kun je wel downloaden via internet, maar ze moeten wel op een medium gezet worden om ze in je systeem te krijgen. Op de site van Pioneer vind je de uitleg en de software.
Je mpeg4 bekijken. Je haalt denk ik 2 dingen door elkaar. Je groene draad aan massa is alleen om je systeem te kunnen bedienen als de handrem er niet op staat.
Als een dvd afspelen wel lukt dan ben ik bang dat het probleem idd in de mpeg 4 zit. Maar het kan natuurlijk ook in de usb zitten. Ik heb alleen maar dvd's afgespeeld op mijn systeem. Maar misschien kan een ander forum lid je hiermee verder helpen.

We horen hier graag op dit forum hoe het afloopt en wat de oplossing is/was voor jouw problemen. Daar kunnen we met zijn allen van leren.

Veel plezier op dit forum!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gijzerrr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2014 14:03

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door Gijzerrr »

Denk dat het dan gewoon de muziek/video's op een dvd branden wordt...mag hopen dat het apparaatje dit wel afspeelt???

Net ook gekeken welke map versie en firmware versie erop staan.
kaartversie: 01.000800
Versie:1.900000
En gekeken op de pioneer website maar het is mij nog niet helemaal duidelijk. Moet ik nu nieuwere firmware versie in 1 keer de nieuwste erop gooien of moet ik stapje voor stapje steeds 1 firmware versie omhoog gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door Janloco »

In principe hoef je niet stap voor stap te nemen. Je kunt de nieuwste versie direct installeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gijzerrr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2014 14:03

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door Gijzerrr »

oke probleempje. ik heb net geprobeerd om de software update via een sd kaart erop te zetten.
alles gevolgd via de handleiding van de site. en gecontroleerd of alle eigenschappen van het bestand goed zijn.
sd kaart in de pioneer gedaan maar er gebeurt geen klap. terwijl hij de sd kaart wel herkent want ik kan bij veranderen van mijn begin scherm op het icoontje importeren van sd kaart drukken. Mischien dat ik een andere sd kaart moet hebben? het is een wat oudere sd kaart voor mijn foto toestel want die kon nog niet de nieuwere en dus sneller sd kaarten lezen anders moet ik deze even aanschaffen. Iemand mischien een idee???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door quell »

Is die gedownloade firmware wel nieuwer ? Indien de firmware op je pioneer zelfde versie of nieuwer is, zal hij er niets mee doen...
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gijzerrr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2014 14:03

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door Gijzerrr »

Ja deze is zeker nieuwer aangezien de eerste software versie erop staat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door Janloco »

Het kan soms heel erg lang duren voor de software is overgezet. Meestal zet men nog wel een acculader erbij om de accu van de auto te sparen. Ik heb wel eens gemerkt dat het soms een uur kan duren.
Dus als je procedure en software goed is, moet je denk ik geduld hebben.


Succes iig!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gijzerrr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2014 14:03

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door Gijzerrr »

Ik heb het zelfs geprobeerd met draaiende motor maar hij begint de update gewoon helemaal niet.
Ik ga straks een nieuwe sd kaart halen hopen dat het daar aan ligt en dan toch maar nieuwe versie stap voor stap doen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gijzerrr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2014 14:03

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door Gijzerrr »

Gelukt! nieuwe SD kaart gehaald een sdhc met 8GB die tot 30mb/s haalt update erop gezet en in de radio gepropt en radio opgestart en alles ging zoals het hoort automatisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door Janloco »

Helemaal top!!!!Geniet van je systeem!! en dank voor de terugkoppeling

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marcel3107
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2014 10:28

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door marcel3107 »

welke link moet je hebben om je kaart update uit te voeren voor de AVIC-f900bt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gijzerrr
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2014 14:03

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door Gijzerrr »

Hiervoor zijn meerdere links te vinden op internet. Heb mijn kaarten nog niet geupdate. Maar los via de legale weg kosten ze ongeveer 125 euro. En via verschillende torrent site's zijn er nieuwere kaarten te krijgen maar dan moet je ook een gehackte firmware versie op de radio zetten om deze kaart update te kunnen uitvoeren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
idzo jansen
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2018 12:59

Re: Pioneer X2500BT Avic130

Bericht door idzo jansen »

Goedemiddag,

Hoewel ik ca 2 miljoen autokilometers achter de rug heb, heb ik nog steeds geen verstand van motoren etc. Zo gaat het ook met mijn computer en nu met mijn navigatiesysteem. Ik legde mijn "probleem" voor aan de technicus van mijn camperclub........edoch hij kwam ook niet met een oplossing. Mijn vragen aan het NKC waren:

"Dank voor Uw pijlsnelle reactie. Ik heb echter met verbazing naar uw antwoord gekeken.....een camperclub, die niet weet dat in mijn multimediatoestel een navigatiemodule zit. Hou me te goede.....of het nu Naviextras heet of AVIC-130 (zie ook de keuzemogelijkheden in PoiEdit!) dat kan ik ook niet uit elkaar houden, maar wat ik zeker weet is dat in mijn toestel al zes jaar een navigatiemodule zit, die mij al duizenden km's door Europa heeft geleid. Aanvankelijk dacht ik dat hierin standaard opgeslagen uw , ik meen?, 20000 camperplaasten zouden moeten staan. Niets is minder waar!

De door U genoemde sites heb ik inmiddels tientallen keren gedownload, doch ik kom er niet uit! Vandaar nogmaals mijn vraag "hoe krijg ik het bestand "camperplaatsen" op mijn SD kaart? Waar vind ik dit bestand en waar moet die geplaatst worden in mijn MULTImediatoestel?

Ik hoop op uw hulp want ik zie door de bomen het bos niet meer?"

Volledigheidshalve: ik heb het bedoelde CSV-bestand op mijn computer staan , de Sd kaart van mijn Pioneer ligt klaar (PoiEdit heb ik nog nooit gebruikt!!) wie helpt mij naar een KMLbestand en plaats op mijn SD.
Ik schreef het al.......de motor van mijn camper heb ik ook niet leren kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mickelodeon
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2019 22:32

Re: pioneer avic-f900bt

Bericht door Mickelodeon »

Wie kan me helpen?

Ik heb een Pioneer avic-x930bt in onze camper, Nu willen wij met een Bluetooth transmitter onze tv koppelen, hetgeen niet lukt. Zou de firmware van de Pioneer uit 2012 (we vermoeden dat de Pioneer uit dit jaar is) ge-update moeten worden Ivm nieuwere Bluetooth van transmitter? We hebben een transmitter bij de MediaMarkt gekocht en is van betere kwaliteit. Hoe kan je firmware updaten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2575
  • Achterscherm in hoofdsteun piept continu - Pioneer F900BT
    door Frank01 » 25 sep 2014 08:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 352
  • Kan Avic F900BT niet updaten
    door Hebbocake » 27 sep 2015 16:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1328
  • Avic-F900BT bluetooth module stuk / vervangen
    door Steff&finn2013 » 05 okt 2015 23:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 630
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 756
  • Pioneer AVIC-X1 kapot
    door KiaSorento » 12 jun 2014 12:23 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 943
  • Pioneer avic F930BT
    door paccard » 19 aug 2014 14:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1426

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”