AVICSYNC op Pioneer Avic-F970BT

Gebruikersavatar
luvan
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2015 18:18

AVICSYNC op Pioneer Avic-F970BT

Bericht door luvan »

Hallo forumleden

Sinds enkele dagen is de app AVICSYNC (terug) beschikbaar in de iTunes app store. Deze app is te gebruiken in combinatie met de navigatie op de Pioneer navigatietoestellen van de AVIC-serie. AVICSYNC voegt onlinefunctionaliteiten (zoals Tomtom Traffic, Here, Parkopedia, ...) toe aan het navigatiesysteem. Hiervoor dient een compatibele smartphone, in mijn geval een iPhone 4S, verbonden te zijn met het navigatiesysteem via Bluetooth of usb (speciale usb-kabel CD-IU201V of CD-IU201S). De verbindingsmethode Bluetooth of usb is in te stellen onder 'Instellingen in-/uitgang', vervolgens 'Smartphone instellen' en dan kan je een verbonden apparaat selecteren en de verbindingsmethode instellen.

Ik heb mijn iPhone reeds op de 2 verschillende manieren gekoppeld aan het navigatiesysteem. De functionaliteiten zoals handsfree telefoneren, muziek beluisteren, aha en AppRadioMode werken via beide koppelingen. Met uitzondering van AppRadioMode, deze werkt enkel wanneer de iPhone aangesloten is op de speciale usb-kabel. In het menu van de navigatie (instellingen) zelf, wordt geen gekoppelde telefoon weergegeven, zodat ik (momenteel) geen gebruik kan maken van deze extra functionaliteit.

Iemand enig idee welke instelling ik misschien over het hoofd gezien heb, zodat de gekoppelde iPhone ook zichtbaar is in de navigatiesoftware en ik alsnog gebruik kan maken van de AVICSYNC applicatie?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Navigatiesysteem Pioneer-F970BT in combinatie met iPhone 4S (iOS 9.1)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: AVICSYNC op Pioneer Avic-F970BT

Bericht door DigiWalker »

luvan schreef: Iemand enig idee welke instelling ik misschien over het hoofd gezien heb, zodat de gekoppelde iPhone ook zichtbaar is in de navigatiesoftware en ik alsnog gebruik kan maken van de AVICSYNC applicatie?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heb je er al over nagedacht of jou iPhone 4S of de Avic-F970BT wel compatible is voor AVICSYNC?
Ik zie namelijk in het lijstje nergens de F970BT voorkomen.
Het nieuwe assortiment bestaat uit de AVIC-F60DAB, de AVIC-F960BT, de AVIC-F960DAB, de AVIC F860BT en de AVH-X8600BT
En gebruikers van een iPhone 4S kunnen gebruik maken door de Siri Eyes Free-functie door de display van het Pioneer toestel even aan te raken.
Alles is te lezen op de volgende blog:
http://www.pioneer-store.nl/nieuws/pioneeravic/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
luvan
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2015 18:18

Re: AVICSYNC op Pioneer Avic-F970BT

Bericht door luvan »

De blog waarover je het hebt gaat over oudere modellen (2014). De AVIC-F70-, F970- en F977- modellen zijn van 2015 en tevens de opvolgers van door jou opgesomde reeks. Volgens de handleiding van AVICSYNC zijn o.a. de volgende iPhone's compatibel: 4, 4S, 5, 5C, 5S, 6, 6Plus. Van de 6S is nog geen sprake omdat dit toestel nog niet uit was op het ogenblik dat de handleiding opgemaakt werd. In de handleiding van de Pioneer AVIC-F970BT wordt deze iPhone ook als compatibel beschouwd en vernoemd voor het instellen van de verschillende verbindingen zoals Bluetooth en usb (30-pins connector voor iPhone 4 en 4S en Lightning connector voor de recentere iPone's).

Enkel AppleCarPlay is pas beschikbaar vanaf de iPhone 5. Voor het overige zouden alle features gebruikt kunnen worden met gelijk welke iPhone. Dat is de reden dat ik meer denk dat er een instelling niet juist ingesteld staat.
Navigatiesysteem Pioneer-F970BT in combinatie met iPhone 4S (iOS 9.1)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
luvan
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2015 18:18

Re: AVICSYNC op Pioneer Avic-F970BT

Bericht door luvan »

UPDATE: Ondertussen heb ik bijkomende info gevonden op volgende site: http://www.pioneer-car.eu/avicsync

Er is vandaag een firmware-update voor verschillende navigatietoestellen verschenen die mogelijks het probleem oplossen. Ik probeer mijn AVIC-F970BT zo spoedig mogelijk up-to-date te brengen en hou jullie op de hoogte van het resultaat.
Navigatiesysteem Pioneer-F970BT in combinatie met iPhone 4S (iOS 9.1)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
luvan
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2015 18:18

Re: AVICSYNC op Pioneer Avic-F970BT

Bericht door luvan »

Zoals beloofd informeer ik jullie graag m.b.t. het koppelen van mijn iPhone 4S met de navigatiesoftware AVICSYNC op de AVIC-F960BT.

Na het uitvoeren van de firmware-update van 1.03 naar 1.05, die terug te vinden is op http://www.pioneer-car.eu/avicsync, kon mijn iPhone onmiddellijk gekoppeld worden met de navigatiesoftware. Hoe je dit moet doen, staat uitgelegd op bovenstaande site. Om nu al ervaringen met AVICSYNC te beoordelen is het nog wat vroeg. Daarvoor zal deze functionaliteit eerst wat moeten getest worden.
Navigatiesysteem Pioneer-F970BT in combinatie met iPhone 4S (iOS 9.1)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Re: AVICSYNC op Pioneer Avic-F970BT

Bericht door Higgy »

Dank voor je terugkoppeling!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer AVICSYNC F970BT herstart bij het starten van de motor
    door luvan » 15 jan 2016 19:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 885
  • Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
    door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 480
  • Avic f970bt
    door Buffel73 » 14 feb 2016 08:46 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 620
  • avic-f970bt geen contact met computer
    door han1956 » 14 sep 2016 11:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 869
  • avicsync
    door socks » 22 jan 2016 11:40 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 464
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 759
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 851

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”