Avic F930BT in de war

kameleon
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2011 00:01

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door kameleon »

Morgen zou de Pioneer uitgebouwd gaan worden maar vandaag belde de dealer. Of ik ze nog een kans wou geven want ze hadden het hele verhaal bij Pioneer neer gelegd en dat ik er wel een beetje klaar mee was.
Nu gaat morgen de auto wel naar de dealer. Er is toegezegd dat Pioneer bij de dealer komt met een software update en een nieuw type verbindingskabel tussen de Pioneer en de auto. Daarna zouden de problemen opgelost moeten zijn.
Ik geef ze nog een kans om het op te lossen en anders is het exit met de Pioneer!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door Janloco »

Veel succes en ik hoop dat het goed gaat komen voor je!!!

We zijn hier natuurlijk stik nieuwsgierig naar de afloop!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kameleon
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2011 00:01

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door kameleon »

Helaas. De update heeft geen verbetering opgeleverd. Sterkeren nog het is eerder slechter geworden en ik vraag mij af of er wel een updat gedaan is. De geinstalleerde software versie heeft hetzelfde nummer als wat er op stond. Lijkt niet dat je een update een gelijk nummer geeft??
Ik ben er nu dus echt klaar mee en de Pioneer gaat er uit.
Het is jammer maar een slecht werkend apparaat is waardeloos.
Eerst maar eens de originele RD4 er maar weer in zetten en dan eens weer verder kijken.
:crybaby:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door Janloco »

Heel jammer Kameleon!!. Ik ben er van overtuigd dat niet het apparaat slecht is. Het functioneert bij heel veel mensen gewoon goed. Ik ben toch bang dat het aan de combinatie auto / inbouw ligt. Maak eerst goede afspraken met je dealer over niet afnemen van een toestel als je besluit weer een ander dan het originele toestel in te bouwen. Ik denk sterk dat je dan weer soortgelijke moeilijkheden krijgt.

Sterkte en dank dat je ons op de hoogte hebt gehouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kameleon
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2011 00:01

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door kameleon »

Ik ga zeker geen systeem meer door een dealer in laten bouwen. Daar ben ik ook wel klaar mee.
Als er nog iets in komt zal dat door Gentry of een ander erkend audio inbouwbedrijf gedaan worden.
Ga me eerst nog maar eens een beetje oriënteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kameleon
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2011 00:01

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door kameleon »

Donderdag wordt de Pioneer uitgebouwd en de orginele RD4 weer teruggeplaatst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kameleon
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2011 00:01

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door kameleon »

Vandaag is de Pioneer uitgebouw en de orginele Rd4 er weer in gezet. Whauw wat een geluid en ontvangst van de radio zenders!! echt een 100% verbetering. Het lag dus duidelijk een de Pioneer.
Nooit meer een Pioneer, dat is wel duidelijk.
:mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door quell »

Of, wat logischer lijkt, aan de (slechte) inbouw van de Pioneer natuurlijk.....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door Janloco »

@Kameleon

Jammer dat je nooit meer een Pioneer wilt. Maar vooral jammer dat je je oordeel af laat hangen van de wijze van inbouw. Ik weet zeker als je de pioneer in had laten bouwen bij een goed bedrijf, dat je geen ellende zou hebben gehad.
Laat je volgende systeem bij een goed bedrijf inbouwen en je zal zien dat die het systeem goed spelend krijgt!!

Succes met je volgende systeem!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kameleon
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2011 00:01

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door kameleon »

Dat het ook met de manier van inbouwen te maken had en het niet alleen aan de Pioneer lag was mij wel duidelijk.
Alleen was dit destijds een actie van peugeot NL en zat ik qua inbouw vast aan de dealer.

Peugeot NL had zicht destijds beter voor moeten bereiden met zo'n actie en toen tevens met een deskundig inbouwbedrijf een deal moet maken zodat ze wisten dat het naar behoren werd ingebouwd.
Daar hebben ze een grote steek laten liggen. Ze hebben een leuke actie bedacht en de dealers met een hoop shit opgezadeld. Wat ik heb begrepen was ik niet de enigste met problemen.

Wie weet ga ik nog naar Gentry maar voorlopig even de standaard Rd4 met losse tomtom er in en dit werkt naar behoren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kameleon
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2011 00:01

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door kameleon »

Tot op heden nog steeds de RD4 in de auto en die bevalt prima. Radio ontvangst is prima en een USB stick is ook aan te sluiten.
Heb nog even aan een Kenwood gedacht via Gentry maar daar lees ik over dat er ook al een hoop problemen mee zijn.
Ik houd het voorlopig nog bij de RD4 en een tomtommetje :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door Janloco »

Natuurlijk niks mis met de Tomtom en de RD4. Maar wel heel jammer dat de Pioneer niet goed te krijgen is. Ik ben haast zeker dat het echt aan het inbouwen ligt. Als je de Pioneer nog in je bezit hebt zou ik hem toch eens laten inbouwen bij een gerenommeerd station, misschien op basis no cure no pay?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kameleon
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2011 00:01

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door kameleon »

Ik heb de Pioneer niet meer. deze is terug gegaan naar de dealer.
Ik ben er ook een beetje huiverig voor om nog weer zo'n systeem in te laten bouwen. Ben bang dat het weer niet werkt en daar is het me te duur voor.
Dus voorlopig nog de tomtom met de Rd4.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
PJD
Normal Member
Normal Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30 jun 2010 12:15

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door PJD »

Ik weet ook wel zeker dat het aan het inbouwen ligt, ik heb bij mijn 307 ook ontvangst problemen gehad, maar de antenneversterker kreeg geen spanning.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kameleon
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2011 00:01

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door kameleon »

Kreeg net een mail van Pioneer. "Firmware update voor uw AVIC-F930BT is nu beschikbaar"
en wat is er verbeterd??? Ja hoor, een jaar na al dat gezeik krijg je dit.... This update improves FM radio reception.
oftewel: verbeterde FM radio ontvangst.
Grrrrrrrr. waarom heeft dat zo lang moeten duren. Ik heb dat K..............t apparaat niet meer.

BEDANKT pioneer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door Janloco »

@Kameleon

Ik heb je eerste klacht nog eens doorgelezen en ik denk dat je niet teleurgesteld hoeft te zijn dat Pioneer nu pas met een update komt voor de ontvangst van fm. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat jouw problemen te wijten zijn aan de inbouw. Er is bijna niemand te vinden die soortgelijke problemen had of heeft als jij. Waren die er wel, dan zijn ze inmiddels al opgelost. Maar de blijvende klacht over ontvangst lees ik hier niet echt op dit forum. Hiermee wil ik natuurlijk niet goed praten dat Pioneer nu pas met een update komt.
Ik blijf ervan overtuigd dat je beter boos op je inbouwer kunt zijn dan op Pioneer. Kijk maar eens op stukje van Kenwood over de problemen die daar zijn en blijven met de toestellen. Dat mis je toch echt op het stukje van Pioneer.

Maar goed praten doe ik het zeker niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kameleon
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 sep 2011 00:01

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door kameleon »

@Janloco,

Het lag zeker NIET alleen aan Pioneer. Ook de dealer die het ding ingebouwd had kon er niets van. Maar ze hebben 3 pogingen gedaan en daar is zelfs iemand van Pioneer bij geweest en ze kregen hem niet goed. Pioneer beloofde toen al een nieuwe firmware te hebben geïnstalleerd maar dat klopte niet want na de z.g.n. update stond er dezelfde versie op dan voor de update. Ze wisten gewoon niet wat ze er mee aan moesten.
De dealer en ook Pioneer gaven toen zelf aan dat zij meer problemen hadden met dit toestel.
Uiteindelijk heb ik het ding laten verwijderen en de orginele radio er weer in laten zetten.
Probleem was toen weer opgelost. Ik moet alleen mijn oude TT er weer in zetten en dat was wel jammer.
Dus wie weet ooit misschien nog weer een poging doen om zo'n systeem weer in te laten bouwen.
Maar dan wel bij een erkend inbouw bedrijf. (Gentry)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door Janloco »

Zeker mee eens. De voorkeur van mij gaat ook uit naar een goed en gedegen inbouw station. Gentry kan het zeker, maar zo zijn er meer. In het westen zit een prima dealer die het voor mij altijd zoet, zonder enig probleem. Zijn naam is hier in de omtrek bijzonder goed bekend. Maar voor jou is en blijft het flink balen. Maar goed, ook TT is zo slecht nog niet, maar wel veel minder uitgebreid helaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Pieer24
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2013 07:59

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door Pieer24 »

Hoi

Ik heb de pioneer avic f930bt al een tijdje in mijn auto en zaterdag was mijn accu leeg van de auto en nu vraag hij een code terwijl ik nooit een code erop heb gehad en nooit heb geïnstalleerd.
kan iemand mij helpen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Avic F930BT in de war

Bericht door Janloco »

Pieer

"Iemand" moet een code ingegeven hebben in jouw 930. Normaal staat hij in de fabrieksinstellingen op geen code. Je kunt ook je fabrieksinstellingen niet meer terugzetten natuurlijk. Maar als je niet kunt achterhalen wie de code erin gezet heeft, dan is er nog maar een oplossing en dat is met de rekening terug naar de verkoper en die het apparaat op laten sturen. Dan kan de code weer gewist worden.
Maar ik zou eerst eens informeren bij de inbouwer. Als jij er geen code ingezet hebt, moet hij dat bij de inbouw gedaan hebben.

Veel succes met je zoektocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • POI Avic F930BT
    door twarnaar » 24 jun 2017 15:38 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 602
  • Pioneer avic F930BT
    door paccard » 19 aug 2014 14:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1426
  • Huisnummer op scherm avic-f930bt
    door Raymond77 » 29 feb 2016 22:00 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 517
  • Probleem achteruitkijk camera en navigatie f930bt
    door hanswerner56 » 03 mei 2014 13:35 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1380
  • F930BT valt met enige regelmaat uit tijdens het rijden
    door Verwijderde gebruiker 127900 » 19 aug 2017 20:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 540
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 472
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 939

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”