vragen over een rns 300

thijs60
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2010 12:03

vragen over een rns 300

Bericht door thijs60 »

Ik ben Thijs Visser en heb sinds kort een 2e hands vw touran highline uit januari 2009 (dus nu 1 jaartje oud)
In deze auto zit een Blaupunkt travelpilot E VW RNS300 waarover ik een vraag heb. Ik heb al het forum goed doorzocht maar op deze vraag nog geen antwoord kunnen vinden.

Die RNS 300 navigatie geeft op zijn eigenscherm een pijl aan waar je heen moet. Alleen dit is niet zoals ik gewend ben van mijn tomtom go 910. Die heeft namelijk echt een soort kaart waar je ziet waar je rijdt. Die RNS 300 slechts met een simpele pijl aan waar je heen moet en niet met zo ik noem het maar een 3d weergave.

Ik heb hierover ook naar vw nederland gebeld maar die weten er eigenlijk ook niets van.
Ligt dit aan de cd of aan de navigatie?

Verder heb ik wle op deze vraag antwoord gevonden
Extra kaarten kosten ongeveer 150,- per land.
En die belgische stem kan je niet veranderen.

Daarnaast wat zullen jullie doen met deze ingebouwde navigatie. Nu heb ik nog gewoon mijn tomtom los in de auto hangen maar ik vind dit niet erg fijn als er ook een navigatie ingebouwd zit, maar waarop je niets kunt zien.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is aangezien ze er bij vw nederland niet er veel van begrepen.

Alvast Bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op een RNS300 kun je alleen maar aanwijzingen krijgen dmv tekst en symbolen
Een kaartweergave is onmogelijk en het verbaast mij dat niemand in de VAG organisatie daar een antwoord op kan geven.
Het is een prima systeem waarbij je als argeloze eigenaar volkomen "genaaid" wordt door het rapalle van Blaupunkt/TeleAtlas en VW vanwege het feit dat elke cd die je wilt aanschaffen voor dit toch min of meer kreupele systeem, zoveel geld kost dat je daarvoor vrij eenvoudig een zeer betrouwbare PND met heel Europa kunt aanschaffen. De kaart-cd's zijn ook niet te verkrijgen als Europa-pakket om de kosten iets draaglijker te houden

De zgn Nederlandse begeleidingsstem is voor zeer velen de reden om nooit meer iets van Blaupunkt-origine aan te schaffen of zo snel mogelijk weg te doen. Een ramp!

Overigens hebben testen bij het Instituut voor Zintuigfysiologie uitgewezen dat deze zgn "Pijltjessystemen" veel veiliger zijn dan systemen waarbij de gebruiker wordt verleid op de kaart te kijken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 vragen
    door Robbert1994 » 14 feb 2017 08:58 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 5174
  • Vragen AVIC F980BT
    door Gerard7 » 09 okt 2017 11:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 963
  • RT3 navigatie: enkele vragen
    door Mica84 » 22 jun 2016 10:57 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 979
  • Diverse vragen PC5200/40
    door evd » 25 jun 2014 20:35 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 2015
  • AVIC-F60DAB vragen
    door racoon » 12 jun 2014 13:34 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 971
  • AVIC-F860BT: Enkele vragen..
    door Snooker » 22 jul 2014 10:55 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 795

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”