TravelPilot FX

Gebruikersavatar
amelie
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2009 15:38

Bericht door amelie »

Sinds kort heb ik een Ford Focus met daarin een TravelPilot FX.

Pas wilde ik een aantal reisdoelen een eigen naam geven. Het vreemde is, dat sommige tekens niet te selecteren zijn. Het scherm met te selecteren tekens heeft drie regels, waarvan de eerste begint met "A B C D" etc. De derde regel bevat letters met accenttekens, de schuine streep, het liggende streepje, de punt, de comma en de spatie.

Maar mijn cursor komt niet verder van de O met twee puntjes erop. De schuine streep, comma, spatie, punt, etc. zijn dus niet te selecteren. Wie kent dit probleem en weet de oplossing?
Ik heb hetzelfde probleem (SD Europa in Mondeo) en snap niet hoe zoiets mogelijk is - in de garage hebben ze dit probleem al weggelachen !?! Dit komt bij mij vrij amateuristisch over zeker als je weet hoeveel je voor die GPS betaalt!

Spijtig genoeg heb ik de indruk dat mijn eigen bestemmingen niet op het kaartje opgeslagen worden: ik heb het eens via een kaartenlezer met mijn computer verbonden en beginnen snuisteren in de bestanden maar vind niet één bestand terug dat recent aangemaakt of gewijzigd is. Met de TMC boodschappen kan je dan weer wel naar believen knoeien !?!

Ook vind ik het bijzonder storend dat de voorkeur tankstations BP zijn - tankkaart is echter TOTAL maar enkel hierop zoeken lukt niet. Ik veronderstel dat hiervoor ook geen oplossing bestaat?

Weet iemand raad?

--- Voor mij heeft de TravelPilot FX alvast afgedaan en in mijn volgende wagen ga ik wellicht terug naar een losse GPS type Mio of TomTom waar zo'n gewone dingen wel kunnen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
blah
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2009 09:19

Bericht door blah »

Het probleem met de ontbrekende tekens is op te lossen door de FX in een andere taal dan het NL op te starten. Probeer engels of zo. Veel plezier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marianne
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2011 21:15

Re: Geen commas of spaties in naam reisdoelen

Bericht door Marianne »

fldegast schreef:Sinds kort heb ik een Ford Focus met daarin een TravelPilot FX.

Pas wilde ik een aantal reisdoelen een eigen naam geven. Het vreemde is, dat sommige tekens niet te selecteren zijn. Het scherm met te selecteren tekens heeft drie regels, waarvan de eerste begint met "A B C D" etc. De derde regel bevat letters met accenttekens, de schuine streep, het liggende streepje, de punt, de comma en de spatie.

Maar mijn cursor komt niet verder van de O met twee puntjes erop. De schuine streep, comma, spatie, punt, etc. zijn dus niet te selecteren. Wie kent dit probleem en weet de oplossing?
Ik heb het zelfde probleem, weet ook geen oplossing! Bij Ford of Blaupunkt kom ik ook niet verder met dit probleem.
Het is toch een waardeloze vertoning, dat men niet verder komt met een vraag en er ook blijkbaar geen oplossing voor is zonder de beurs te trekken.
Komt nog bij dat het een erg uitgekleed systeempje is, zodra je de grens passeert ben je genoodzaakt voor pak hem beet, een aantal extra modules te kopen. Geef mij maar het Nafteq systeem die bijvoorbeeld in de Renault als standaard werden geinstaleerd, ---- wordt nu TomTom -----, deze is en was Europa dekkend incl. alle secundaire wegen etc. kortom een totaal pakket. Hieraan kan het Nav. systeem van Ford TravelPilot FX nog heel veel van leren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • travelpilot fx
    door holzmichel » 13 sep 2014 05:40 » in Ford
    Reacties: 1
    Weergaves: 1336
  • beeldscherm travelpilot DX-V
    door cmschalkwijk » 11 mei 2014 13:02 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 943

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”