TravelPilot FX

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wat staat hierover in het Manual?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mirzaa
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2008 14:41

Bericht door mirzaa »

Hallo

Wel in de manual staat hier niks over volgens mij
Zelfs over muziek afspelen van een SD staat er niks, wel als die erin steekt werkt het.

Zo te zien de enige manier zal zijn een CD lenen van iemand en zo een kopie afspelen op mijn SD kaart waarop ik hier dan MP3 erop kan kopieren. (Hopelijk)
Volgens verschillende sites blijkt dit de oplossing te zijn (althans enige), tenzij iemand met een beter voorstel komt.
Verschillende hebben goede resultaten behaald met een 4 Gb kaart en volgens sommige in Duitsland zelfs met een 8 Gb

Wederom een vraag heb nog niet geprobeerd, maar stel route wordt berekend, je haalt de SD eruit en steek er een ander erin met MP3 ik vermoed dat alles blijft werken naar behoren.

Maar wat gebeurt als ge die originele SD verliest is wel heel klein en zou heel goed kunnen gebeuren. Een backup onmogelijk, ik vind dit nogal straf dat we geen backups kunnen maken.
Erger nu, door een foutieve manipulatie hup herformateerd of gewoon door brute pech dat kreng valt, ge wilt die zoeken verzet de zetel en kraak wat nu ???
Geen backup mogelijkheden, moet ge dan weer aan de kassa ??
2008 Ford Mondeo SW TDCI met Travel Pilot FX

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zo te lezen is dit een Belgische aangelegenheid en uiteraard kunnen de leveringsvoorwaarden daar anders zijn. Bij een levering in Nederland behoort wel degelijk een CD van de Benelux tot de standaard.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jempie
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 feb 2008 20:52

Bericht door jempie »

je kopieert gewoon op een nieuwe sd kaart (al 8 gig geprobeerd) je cd via de travelpilot, daarna zet je er via je pc nog een hele hoop mp3's bij en je hebt EN de cd EN de orginele sdkaart als back up.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

jempie schreef:je kopieert gewoon op een nieuwe sd kaart (al 8 gig geprobeerd) je cd via de travelpilot, daarna zet je er via je pc nog een hele hoop mp3's bij en je hebt EN de cd EN de orginele sdkaart als back up.
Nu weet ik niet of je het voorgaande al hebt gelezen, maar dat is nu juist het probleem! Hij heeft geen CD en het kopiëren van de SD kaart levert geen resultaat op
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Blancu
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2008 08:31

Bericht door Blancu »

Hoera, twee weken geleden een update van de software gehad. Bluetooth nu eindelijk werkend? Nou, nee! Wel alle functies van de navigatiemodus opnieuw kunnen instellen, maar nog steeds geen herkenning van welke bluetooth ook. Sterker nog, net als vroeger flikkert de bluetoothfunctie gewoon er weer uit, als je hem via het menu geactiveerd hebt. Vinkje zetten, hupsa...Binnen twee seconden verdwijnt het vinkje weer. Leasemaatschappij nu erachter gezet en ja hoor.....Lijkt Microsoft wel. Verdenk Bill Gates ervan aandelen Blaupunkte te hebben, want update nummer 2 (servicepack 2) komt half oktober op de markt...Wederom vol verwachting klopt mijn hart.....Krijgen we nu de bluetoothkoek of toch weer de Blaupunkt smart...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeroenvw16
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 20:36

Navigatie - telefooncombinatie

Bericht door jeroenvw16 »

Goedenavond allen,
sinds kort ook gebruiker van FX in Ford Mondeo. Voorlopig tevreden.
Ik zie dat er heel wat meningen over zijn en denk dat ik later als ervaren gebruiker ook even mijn steentje zal bijdragen...
Mijn probleem nu is dat ik de navigatie niet meer kan volgen als ik gebeld word.
Noch het menu "map" noch het menu "navi" lijken te reageren als ik verbonden ben.
Waarschijnlijk is dit het gevolg van een simpele verkeerde instelling, maar kan er hier iemand een blinde helpen zien ?

mvg Jeroenvw16.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is geen verkeerde instelling maar helaas `by design` Alsof men nog nooit eerder zo´n toestel iheeft bedacht. Dus dwz dat men al een jaar probeert er iets aan te doen maar dat het er naar uit ziet dat het waarschijnlijk nooit iets wordt :?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeroenvw16
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 20:36

Bericht door jeroenvw16 »

ai, dat is dus wel degelijk een redelijke blunder.
Voor iemand die professioneel veel kilometers aflegt en dus z'n auto als kantoor gebruikt is dit onaanvaardbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is goed dat je dmv van dit en andere fora gelijkgestemden ontmoet maar dat brengt nog geen oplossing dichterbij. Alles op navigatiegebied wat sinds 2000 onder regie van Ford is geproduceerd is op een of andere manier geflopt. Het is zaak dat je de leverancier schriftelijk op de hoogte stelt van jouw ongenoegen en hem wanprestatie kunt verwijten als men dit niet heel snel oplost. Het zou me verbazen als zoeits zou leiden tot ontbinding van de koopovereenkomst maar ze zullen je wel een passende oplossing of schadeloosstelling moeten kunnen bieden. Desnoods met een externe BT carkit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sgroenen
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2008 10:12

problemen en klachten op navi systemen

Bericht door sgroenen »

Dinsdag a.s krijg ik mijn Focus Wagon Titanium Business/X-pack afgeleverd. Ik heb de problemen die hier worden beschreven (gelukkig) nog niet aan den lijve ondervonden, maar aannemende dat de klachten gegrond zijn is het eigenlijk te gek voor woorden dat men steen en been klaagt over de navi-BT systemen van Ford en Ford er niets aan doet en wil doen! Ik neem aan dat de problemen zich niet alleen in NL/B voordoen, maar ook in de andere EU-landen waar deze wagens en systemen door Ford geleverd wordt. Als consumentje alleen doe je juridisch geen ene moer tegen een machtig concern...

Eigenlijk zouden wij allen een (standaard) klachtbrief moeten opstellen en verzenden aan de consumentenman/-bond. Deze organisatie is hiervoor in het leven geroepen als ik mij niet vergis...

Hoe denkt men hierover??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D4mn
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mei 2008 10:16

Bericht door D4mn »

Ter info,
Niet alle bluetooth GSM toestellen zijn 100% compatibel met de Travelpilot FX of NX
Sommige problemen kunnen dus te wijten zijn aan het type GSM. Dit komt omdat niet alle GSM-merken dezelfde protocols hanteren.
Hieronder kan je terugvinden welke toestellen compatibel zijn en in welke mate:

http://www.ford-mobile-connectivity.com/modelSelection

Wat betreft de navigatie-kaarten is er nu via Tele-Atlas (via de ford Dealer) een europa+turkije SD van 4Gb beschikbaar aan 249€ stuk (zelfs 219€ indien je je oude kaart inlevert)

en tot slot nog: Vanaf september 2008 is er bij alle FX toestellen standaard een 2Gb Sd kaart aanwezig, maar geen CD meer. In optie kan je ook de 4Gb europa Sd kaart krijgen aan 200€ extra.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GroteBozewolf
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2008 21:46

Bericht door GroteBozewolf »

Ik heb vandaag mijn Ford Focus Titanium BNS gekregen. En daarbij heb ik tot mijn verbazing navigatie gekregen op een SD kaartje. Niet echt wat ik gedachten had, omdat ik zelf de 4GB kaartje wilden gebruiken en er ook MP3 op wilde zetten. Dat krijg ik nu niet voor elkaar.

Is er iemand die weet of zoiets mogelijk is? Dus zonder CD en wel met een origineel SD kaartje?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edc
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 okt 2008 19:11

Bericht door edc »

Al eens in het handschoenkastje gekeken? Twee weken geleden mijn mondeo geleverd gekregen. SD-kaartje in het toestel? De CD lag netjes in het handschoenkastje.
Anders zou ik nog even contact nemen met de leverancier van de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GroteBozewolf
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2008 21:46

Bericht door GroteBozewolf »

Nope, vanaf kaart versie 2009 worden er alleen nog maar SD kaartjes uitgeleverd. Geen CD's meer. Ik heb het bij de dealer nagevraag en die heeft weer met Ford Keulen gebeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bartwonnink
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2008 09:56

fx

Bericht door bartwonnink »

Bij Duitse Ford dealer 4 GB kaart gekocht met heel West Europa erop voor 248 Euro werkt perfect grensoverschijdend gewoon SUPER.

Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jaromir
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:38

Bericht door Jaromir »

Kan iemand de europe maps uploaden....?
als ervaren ICT copycat wil ik er wel even naar kijken of we dit stukje extra service niet voor iedereen toegankelijk kunnen maken....

liefst een in ISO format

xxxxx

Edit Mod: xxxxx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ja ja, en ze dan op die manier distribueren?
Wel eens van Copyright gehoord?

Op dit Forum doen we daar dus niet aan, en dat zou jij ook moeten weten.
Ik neem tenminste aan dat je het Reglement rules.php gelezen hebt toen je je daarmee akkoord verklaard hebt bij je aanmelding :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Blancu
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2008 08:31

Travelpilot FX

Bericht door Blancu »

Eerlijk is eerlijk...Het heeft een maandje of zes geduurd, een upgrade of twee mislukt maar eindelijk is het hele systeem werkend naar tevredenheid. De laatste update van Ford was geen update, maar hele nieuwe (inmiddels verbeterde) software erop en bingo....Ik kan weer handsfree bellen, gebeld worden en de navigatie doet het nog steeds geweldig goed. Binnenkort maar een een 'Europa' kaart deur-tot-deur in erin laten steken. Kost wel een 219 pleurootjes, maar schijnt heel erg goed te zijn. En voorlopig van een hoop sores af...Rij toch vaker in Duitsland, Frankrijk en Groot Brittannie dan ik dacht. Maak dan ook 50.000 kilometer per jaar...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hieronymos
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2009 22:33

Bericht door Hieronymos »

Ik heb hetzelfde probleem als hiervoor al beschreven is.
Sinds een paar weken ook een nieuwe Focus. De folder en verkoper vertelden mij over navigatiesoftware op CD en SD.
Ik had dus al 2 SD kaartjes van 4 gig volgezet met muziek.
Mijn teleurstelling was groot toen er geen navigatieCD in mijn auto zat.

De gegevens van SD op een CD branden lukt niet. En het lukt ook niet om ze op een andere SD-kaart te kopieren.

Ik heb een klacht naar Ford Nederland gestuurd, en verteld dat ik vind dat ik recht heb op een navigatieCD. Het staat in de folder, en ik heb er voor betaald.

Maar Ford zegt nu dat er geen navigatieCD's zijn van 2009. Het zo niet meer op een CD passen.
Wie weet of dit waar is? Qua mb's zou het moeten passen.
Heeft iemand een navigatieCD van benelux 2009?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fldegast
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 17:19

Geen commas of spaties in naam reisdoelen

Bericht door fldegast »

Sinds kort heb ik een Ford Focus met daarin een TravelPilot FX.

Pas wilde ik een aantal reisdoelen een eigen naam geven. Het vreemde is, dat sommige tekens niet te selecteren zijn. Het scherm met te selecteren tekens heeft drie regels, waarvan de eerste begint met "A B C D" etc. De derde regel bevat letters met accenttekens, de schuine streep, het liggende streepje, de punt, de comma en de spatie.

Maar mijn cursor komt niet verder van de O met twee puntjes erop. De schuine streep, comma, spatie, punt, etc. zijn dus niet te selecteren. Wie kent dit probleem en weet de oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edc
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 okt 2008 19:11

Bericht door edc »

Is een gekend probleem. Helaas zonder oplossing. Ook de laatste firmware bracht voorlopig geen soelaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je moet tegenwoordig kennelijk al blij zijn dat een leverancier toegeeft dat het een "bekend probleem" is. :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edc
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 okt 2008 19:11

travelpilot FX

Bericht door edc »

De laatste tijd heb ik het regelmatig voor dat de steminstructies volledig afwijken van de route zoals die getoond wordt op het kaartscherm. Meestal is de route op het kaartscherm correct. Zijn er nog die hier last van hebben? Zou dit te maken hebben met de laatste update of is het eerder een kaartprobleem?
Ik moet zeggen dat mijn vertrouwen in deze navi zich in dalende lijn bevindt. Ik hou alvast mijn Garmin Nuvi achter de hand. Daar had ik dat probleem zelden of nooit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Blancu
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2008 08:31

Bericht door Blancu »

Na de upgrade met een geheel nieuw besturingssysteem (via CD) door Ford, geen enkel maar dan ook geen enkel probleempje meer gehad. Rij nu inmiddels al bijna een driekwart jaar met de laatste versie, ge-upgrade naar geheel Europa. En probleemloos! Ook niet meer of juist niet meer met bluetooth.
Voordelen? Uitstekend zichtbaar display, herhaling in je dashboarddisplay van de te kiezen richting en aftellende afstand tot de betreffende afslagen (tot minder dan 10 meter nauwkeurig)
Hoop ellende gehad in het begin, maar nu meer dan tevreden..Mag ook eens gezegd worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • travelpilot fx
    door holzmichel » 13 sep 2014 05:40 » in Ford
    Reacties: 1
    Weergaves: 1336
  • beeldscherm travelpilot DX-V
    door cmschalkwijk » 11 mei 2014 13:02 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 943

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”