probleem met rcd 300

antons
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2010 21:38

probleem met rcd 300

Bericht door antons »

Dag,

Ik heb een olf van de baas voor een jaartje ter beschikking gekregen. Daar zit een parrot in en ik mag wel de radio vervangen (waardeloos ding) door een radio van mijzelf. Dat is een rcd 3oo van grundig. De uitgangen van de parrot zijn iso stekkers. Ik ben dus op zoek naar de aansluitingen voor een quadlockstekker. Ik heb de radio aangesloten volgen het onderstaand schema. radio werkt goed, maar als het contact uit gaat, en daarna weer aan, moet ik elke keer de code invullen. Ik vermoed dus dat er ergens anders nog een constante plus op de radio moet komen, maar waar ?? wie kan mij hiermee helpen ????


Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Wat is een olf? :shock:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een RCD300 van Grundig is identiek aan Blaupunkt maar dan is het een VW uitvoering
Deze radio kan uitsluitend in een auto met CAN 2.0

Een RCD300 kan zo met een quadlock worden aangesloten en dient dan meteen te werken
Maar die Quadlockstekker zit pas in een Golf 5 en later
In een Golf 4 of eerder kun je geen RCD300 plaatsen of aansluiten, tenzij je daarvoor een CAN emulator aanschaft
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
antons
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2010 21:38

Bericht door antons »

dag Gerritje,

Ik had al een beetje gehoopt dat jij zou reageren, ik heb al veel goede hulpzame antwoorden van jou gezien op dit forum. Een olf is trouwens een golf, maar dat had jij al wel door....

Mijn probleem ligt iets lastiger: het is een golf uit 2009 (Golf V dus) en er zit orgineel een quadlockstekker in. Nu is er een parrot ingebouwd en die eindigt in een iso aansluiting waar de oude radio op aangesloten zat. Dus een stekker met 8 draden voor de boxen en een stekker met plus, min, schakelplus en een mute. Dat werkte dus bij de oude radio.
Nu heb ik de rcd 300 (helaas nog zonder navigatie) en ik wil niet meer of minder dan luisteren naar de radio. Dit wil ik doen zonder dat ik elke keer de code van de radio in moet voeren. Alle andere electronische gebeuren heb ik hier dus niet nodig. Blijft de vraag : kan ik van iso naar quadlock gaan voor deze simpele signalen ?
(ps de baas wil niet dat ik in draden ga knippen en andere dingen ga doen met die stekkers. Dus ik zoek een vrij basic oplossing die ik zo weer kan uitbouwen als de baas de wagen weer terug wil hebben, dan krijg ik een nieuwe golf en wil ik de volledige navigatie inbouwen).

Alvast dank voor jullie antwoorden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je diep genoeg graaft in de radioschacht kom je daar de originele Quadlockstekker tegen.
Daarin steekt een verloopkabel die naar je oude radio ging
Weg verloopkabel en de quadlock in de RCD300 prikken en klaar ben je. De luidsprekerplug erin en
draaien maar. Desnoods de Parrot ISO stekkers gebruiken maar mooier is het om de uitgang van de parrot rechtsreeks op de RCD300 aan te sluiten (tel in en de mute draad permenent te maken aan de mute-aansluiting
Zodra je telefoon gaat, springt de radio op PHONE en gaat zelfs aan als deze uitstond
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 612
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 853
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 466
  • Discover Pro - update probleem
    door joepa4 » 25 aug 2014 22:55 » in V.A.G
    Reacties: 43
    Weergaves: 16787
  • navman navigatie probleem
    door gewoondre » 17 mar 2015 11:18 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1085
  • Probleem vdo 5500 startscherm
    door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 486

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”