(Poor excuse for a) helpdesk Travelpilot

TopGear
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2009 02:54

(Poor excuse for a) helpdesk Travelpilot

Bericht door TopGear »

Bij sommige helpdesks wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Bij Travelpilot doen ze dat nog veel efficiënter.

Mijn - inmiddels hier beantwoordde - vraag was:

"Boodschap: Ik kocht recent een Ford C-Max uit 2004, met ingebouwde Blaupunkt Navigatie, de E-serie. Voor onze vakantie naar Frankrijk kocht ik een nieuwe CD met daarop de navigatiesoftware (frankrijk 2009) Als ik die nu in de navigatie doe krijg ik de melding: "Download. Andere versie navigatiesoftware! act versie 03.12.16 CD versie 07.05.16. Verder. Afbreken". Hoe nu? Als ik verder ga wordt naar ik aanneem de nieuwste versie geïnstalleerd. Maar kan ik de oude kaarten dan nog wel gebruiken?"

Het antwoord van de kaartenfirma:

"Beste klant, hartelijk dank voor uw email. Gelieve te noteren dat vanaf begin april alle orders en supportactiviteiten online worden opgevolgd. Als u een bestelling wilt plaatsen of vragen hebt over een bestelling, gaat u naar navigation.teleatlas.com. Met vragen over hardware of software kunt u terecht bij uw hardware- of softwareleverancier. Hebt u vragen over uw navigatie-cd, -dvd, of -SD-kaart of wilt u een kaartwijziging melden? Ga dan naar navigation.teleatlas.com. Hartelijk dank voor uw begrip. Het Tele Atlas-team."

Ik ben vrij nieuw hier, weet niet of de helpdesk al vaker onderwerp geweest is, maar ik wilde deze verbluffend efficiënte reactie nog wel even kwijt hier.

Typisch geval van een helldesk... Zie www.enwatbenjedan.nl :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, prutsers :roll:

Daarin staan ze niet alleen, helaas.
Op dit forum komen heel wat verhalen langs van Call-Centers cq Help-Desks waarvan de medewerkers kennelijk alleen een beeldscherm voor hun neus hebben met geprogrammeerde antwoorden. Ze zoeken dan een "vraag" op die iets lijkt op de jouwe, en hups, daar gaat het antwoord de deur uit. Maar of dat echt klopt :notgood:

Het is mij een raadsel hoe die bedrijven denken daarmee weg te komen. Dat "frontend" is hun gezicht naar buiten, het bepaalt hun image.
Bij KASSA zijn er legio voorbeelden te zien van dit soort missers, de KPN's en Ziggo's van deze wereld, om er maar een paar te noemen...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • travelpilot fx
    door holzmichel » 13 sep 2014 05:40 » in Ford
    Reacties: 1
    Weergaves: 1336
  • beeldscherm travelpilot DX-V
    door cmschalkwijk » 11 mei 2014 13:02 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 943

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”