Nieuwe CD Europa voor RNS-MFD2

geurt1972
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2009 08:28

Nieuwe CD Europa voor RNS-MFD2

Bericht door geurt1972 »

Hallo,

Onlangs heb ik een 2e hand VW Touran Highline 2.0 FSI uit 2004 gekocht, heerlijke wagen overigens. In deze auto zit het originele VW navigatiesysteem RNS-MFD2 met een cd'tje van de benelux.

Ik wil graag een actuele cd van europa aanschaffen, weet iemand of dat kan en waar ik die kan kopen?

Verder zit er ook een carkitt(werkt via bluetooth) in de auto. De vorige eigenaar heeft de pincode echter niet achtergelaten dus ik kom het systeem niet in. Weet iemand een manier om hier wel in te komen? Heb al een aantal standaardcombinaties zoals 4*0 of 1,2,3,4 geprobeerd maar lukt helaas niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voor jouw systeem dat werkt met TravelPilot DX cd's bestaat geen "cd'tje voor Europa"
Er zijn wel cd's voor Major Roads of Europe maar dat zijn, zoals de naam zegt, alleen hoofdwegen. Die heb je bijv steeds nodig bij elke grensoverschrijding
Om door Europa te navigeren, moet je 10 cd's aanschaffen en die kosten samen € 1500
http://navigation.teleatlas.com/nl/shop ... elpilot-dx

Dat het systeem uit 2004 nog in je auto zit bewijst trouwens wel hoe weinig populair dit systeem bij het gilde en de afnemers ligt :roll:

Mbt de BT carkit heb ik geen idee. Misschien is er wel een reset naar fabriekstoestand?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
geurt1972
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2009 08:28

Bericht door geurt1972 »

hoi,

ik was er al een beetje bang voor dat dat de oplossing zou zijn...las wel ergens op een forum dat je het systeem kan updaten en dat er daarna een dvd in kan, weet jij of dat zo is?

nou, volgens mij zat het systeem in de auto toen deze in 2004 werd opgeleverd, geen idee of er toen alternatieve systemen waren. Ik vind het er overigens wel goed uitzien en het werkt ook goed maar ja, ik ben ook een leek op dit gebied..

zal eens kijken wat er mogelijk is om naar de fabrieksinstellingen terug te gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

geurt1972 schreef:hoi,

ik was er al een beetje bang voor dat dat de oplossing zou zijn...las wel ergens op een forum dat je het systeem kan updaten en dat er daarna een dvd in kan, weet jij of dat zo is?

nou, volgens mij zat het systeem in de auto toen deze in 2004 werd opgeleverd, geen idee of er toen alternatieve systemen waren. Ik vind het er overigens wel goed uitzien en het werkt ook goed maar ja, ik ben ook een leek op dit gebied..

zal eens kijken wat er mogelijk is om naar de fabrieksinstellingen terug te gaan.
Kun je dat nog terugvinden?
Dan zal ik ook dáár posten dat dit onzin is, van een CD speler kun je geen DVD speler maken zonder het loopwerk en de besturing uit te wisselen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Toverspreuk?

Bericht door Route 66 »

geurt1972 schreef:hoi,
...las wel ergens op een forum dat je het systeem kan updaten en dat er daarna een dvd in kan, weet jij of dat zo is?
Als je niet gehinderd wordt door ook maar de geringste kennis van zaken kun je alles, werkelijk ALLES beweren.
Ach, een DVD zal er misschien inderdaad wel in kunnen en er hopelijk met 'Eject' weer uitkomen maar dat was het dan wel.
Ik zou van mijn toch niet meer gebruikte cassettespeler graag een blueray apparaat maken, dat ook nog kan opnemen.
Oh ja, en doe er dan meteen ook maar een mini-magnetron en een warme handdouche bij als het even kan.
Maar helaas, wat mij - en ieder ander - nog steeds uiterst pijnlijk ontbreekt is de bijpassende toverspreuk....

Ik ben het helemaal met Gerritje eens dat het complete pakket CD's zacht uitgedrukt 'nogal aan de prijs' is. De eerlijkheid gebiedt echter te erkennen dat maar weinigen werkelijk heel Europa hebben willen, drie of vier landen zijn meestal genoeg.
Natuurlijk bieden moderne mobiele navigatiesystemen uitstekend kaartmateriaal voor weinig geld. Maar in mijn auto zie ik toch nog steeds liever een keurig vast ingebouwd systeem dan zo'n ding op mijn voorruit, alsof ik zojuist een flink insekt doodgereden heb. Serieuze discussies m.b.t. belemmering van het zicht worden er trouwens ook al gevoerd. Daar komt nog bij, dat een systeem dat naast GPS ook de voertuigbewegingen incalculeert ook nog eens nauwkeuriger is. Ik weet dat dit door velen wordt bestreden maar het is de realiteit, al worden de verschillen onder normale omstandigheden steeds kleiner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ben het helemaal met Gerritje eens dat het complete pakket CD's zacht uitgedrukt 'nogal aan de prijs' is. De eerlijkheid gebiedt echter te erkennen dat maar weinigen werkelijk heel Europa hebben willen, drie of vier landen zijn meestal genoeg.
Met het navrante detail dat 3 of 4 landen ook 3 of 4 x € 149 gaat kosten en voor dat geld heb je zelfs voor het allerduurste dvd systeem een set DVD's voor geheel Europa en bij andere leveranciers 2 jaar lang een set cd's voor heel Europa
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Combinatie

Bericht door Route 66 »

Gerritje schreef:Met het navrante detail dat 3 of 4 landen ook 3 of 4 x € 149 gaat kosten en voor dat geld heb je zelfs voor het allerduurste dvd systeem een set DVD's voor geheel Europa en bij andere leveranciers 2 jaar lang een set cd's voor heel Europa
Dat is maar al te waar helaas. Maar het alternatief, de complete installatie vervangen, is ook een kostbare geschiedenis.
Ik los dat zelf op door een actuele CD BNL en een (iets oudere) CD DACH te kopen en voor die paar ritten daarbuiten toch maar een kijkdoosje op mijn voorruit te plakken. De Benelux CD zit er natuurlijk normaal gesproken in en met de Deutschland-Austria-Schweiz CD voorkom ik ook nog eens speedcamera-problemen in die drie landen.

Tot mijn grote vreugde bespeur ik een trend bij de mobiele-navigatie-constructeurs om toch weer op zijn minst het tacho-signaal van de auto te integreren. Een logisch gevolg is dan weer het ontwikkelen van methoden om het hele apparaat netjes in het dasboard onder te brengen. Terug naar af dus. Maar dan beter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als de kwaliteit niet zo ter discussie zou staan, was een F900BT van Pioneer een prima alternatief voor en geheel Europa, en BT en tacho/puls voorziening. En dat allemaal voor de prijs van 5 of 6 cd'tjes van die vermaledijde BP
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
saxokid
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2009 19:23

Bericht door saxokid »

[ingreep door moderator Higgy] die vraag zal ik maar als niet gesteld beschouwen, lees de reglementen nog eens door!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VX Europa V13 werkt niet op RNS2 MFD2
    door peanut » 03 okt 2016 10:36 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 473
  • Europa verwijderen
    door Vindplaats » 31 jan 2016 10:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 628
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 718
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 849
  • Mercedes Europa Audio 50 APS NTG-2
    door bullterrier » 08 sep 2014 21:25 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 953
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3130
  • garmin drivesmart 6i europa lmt-d
    door meugeo45 » 06 jan 2019 12:47 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 377

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”