Wisselstukken voor becker Indy

Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

Wisselstukken voor becker Indy

Bericht door snap »

Hallo iedereen,
eindelijk lijkt de oplossing van mijn probleempje in zicht. Menige weten welke problemen ik reeds heb gehad met het achteruitrij lampje en de aansluiting nadat ik de becker in mijn nieuwe Peugeot liet inbouwen. Lees het hele verhaal en reacties op : http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=11394
Nu een paar weken geleden viel plots het geluid nog eens af en toe weg en vond ik niemand die hem kon repareren.
Na lang, heel lang zoeken toch een brave ziel gevonden en dat probleem is opgelost, lees dit op : http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=13728 :lol: :lol:
Dus ik na reparatie terug naar de garage om hem terug te laten inbouwen en alles werkte, geluid, gps alles behalve, ja jullie raden het misschien al, achteruitrij - aansluiting doet het nog steeds niet.
Toeval wil nu dat ik dit weekend op een weg moest rijden waar veel kasseistroken waren. Zag ik plots mijn Indy langzaam maar zeker naar mij toe komen. Dus niet goed vastgeklikt in de garage natuurlijk. Ik trok hem er even uit en wat heb ik nu gezien, het bewuste witte draadje van de achteruit bengelde daar maar vrolijk in het niets. Heb het eens goed nagekeken en wat blijkt nu, de stekker waar je die verschillende draadjes moet insteken blijkt stuk te zijn op die plaats. Dus nu is mijn vraag, waar geraak ik aan zo'n stekker ? Dus die die op kamer A past van mijn Becker.
Ik heb hier trouwens een scan van die achterkant maar krijg hem hier niet geplaatst.
Hier in België dus nergens te vinden, weet dit nu al omdat ik moest zoeken om een beckerreparatie dienst te vinden.

Het wordt een echte soap mijn Indy verhaal :shock:

Hadden ze dat in de garage dan niet direct kunnen nakijken, want volgens mij was dit al zo van in het begin. De bewuste draad hadden ze gewoon met plakband vastgeplakt aan de stekker om zo contact te maken :shock: :shock: :shock:
Het gaat hier om een heel bekende garage in het Brugse.

Ps indien nodig mag de laatste zin verwijderd worden maar wou dit toch even kwijt.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Er wordt jou ook niks bespaard, hoe krijgen ze het voor elkaar in die garage om dit zó "op te lossen" :twisted:
Dat die ISO-A stekker kapot is zou dan toch nog te maken kunnen hebben met het ongeval destijds, die is toen losgetrokken en je vond de Indy op de stoel naast je, als ik me goed herinner.

Zo'n ISO-A stekker is bij elke automaterialenzaak te koop, in NL loop je daarvoor een Halfords binnen en je ziet ze hangen. Dat kan dus nooit een groot probleem zijn.
Laat bij het monteren dan wel de draadjes die daar al aan zitten netjes met solderingen verbinden aan de draden in de auto, niet van die "beunklemmen" gebruiken, ook geen "kroonsteentjes", da's allemaal niks in een auto die trilt. Zeker op de wegen waarover je zojuist sprak.

Succes, we horen wel hoe het verder gaat.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

Bericht door snap »

Ach JW,

hoe kan ik nu zo stom zijn. Bij ons is er ook wel ergens een Halfords winkel denk ik. Dus daar zullen ze ook wel ergens tussen hangen zeker. Bedankt alvast.
En inderdaad beter laten vastsolderen ipv die beunklemmen ofzo te gebruiken.
Ja wat een mens al niet kan tegenkomen hé. Maar wat mij er zo aan ergert is dat ze dat in de garage in de eerste plaats al niet gezien hadden. Dat een leek als ik dat nu nog over het hoofd heeft gezien maar daar.

Enfin ik voel me meer en meer een expert in Peugeot en beckeraansluitingen. Er zijn ondertussen maar weinig draadjes meer die ik niet meer ken.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 813
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 948
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2623
  • Becker Transit 50 software update
    door DickRijneker » 18 nov 2014 02:29 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 744
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1133
  • activeringscode Becker Traffic pro highspeed
    door Rob1020 » 23 apr 2014 22:11 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1018
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 663

Terug naar “Vaste Becker systemen”