speedpulse Dacia

benvlo
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2010 00:09

speedpulse Dacia

Bericht door benvlo »

Geacht Forum,

Ik wil mijn Becker Indianapolis Pro graag aansluiten in mijn Dacia Sandero.
Kan iemand mij vertellen waar ik een pulsdraad vandaan kan halen of is het verstandig om zonder te rijden ??

Groeten Ben[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

Verstandig is meestal relatief....;)
Gewoon proberen en waarom zou je dan moeilijk gaan doen als het goed bevalt?
Het navigeert dan hetzelfde als een portable en dat werkt over het algemeen ook goed (genoeg).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wil je hiermee zeggen dat een Indy (goed) werkt zonder pulsaansluiting?
De computer van de Indy is compleet anders geprogrammeerd dan die van een PND/PNA, met de puls en gyro als leading parameters. De GPS info wordt slechts gebruikt als noodhulp.
Zie onder andere viewtopic.php?t=8120 en viewtopic.php?t=12813

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

In de eerste plaats kan alleen de Indianapolis Pro zonder puls navigeren met software 4.0 of hoger!!

Wat heet goed, da's ook weer relatief. Maar ik rij zelf met een volledig aangesloten systeem en vergelijk het nogal eens met hetzelfde systeem welke alleen op GPS navigeert en dat vind ik dan niet verkeerd.
Ik krijg maar weinig foute/late meldingen en merk er, op een enkele steek na, eigenlijk weinig van.
Dus ik spreek puur uit eigen ervaring en ben gewoon eerlijk, heb geen reden om hierover te liegen.

Toen ik mijn huidige auto kocht heb ik de eerste paar maanden ook alleen op GPS genavigeert, gewoon omdat ik nog geen tijd/zin had om alles volledig aan te sluiten.
Een vriend van me rijdt er al jaren mee, zonder problemen.
Of als je even krap bij kas zit of geen puls voor handen of alleen om even te proberen.....zonder puls navigeren werkt nagenoeg FEILLOOS!

Heb je er zelf eigenlijk wel eens mee gereden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nee, ik heb zelf niet gereden met een Indy Pro zonder puls.

Wél eens met een MS4400, waarvan VDO "vol trots" aankondigde dat 'ie ook gebruikt kan worden zonder puls. In de inbouwinstruktie wordt dat dan al weer behoorlijk afgezwakt.
Ik vond dat maar niks zonder puls, de van VDO gewende nauwkeurigheid was behoorlijk afgenomen. Om maar niet te praten over wat er gebeurde toen we een parkeergarage uitreden :oops:

Ook Blaupunkt is die steeg ingeschoten, sommige modellen kunnen ook zonder puls, schrijft men in de reclame folders. Maar ook daar werkt dat niet lekker, daarover zijn heel wat verhalen te vinden, onder andere over de Freestyler, ook op dit forum iirc.

In een ander topic heb ik het al eens geschreven: de fabrikanten zijn deze steeg ingeschoten om marketing technische redenen. Ze wilden niet achterblijven bij de "TomTom"s van deze wereld die immers zonder puls werken. En dan moest de klant voor z'n aanzienlijk duurdere vast ingebouwde navi ook nog eens extra geld uitgeven om de pulsdraad te laten opzoeken en aansluiten in een garage, à raison van € 70+/uur ex BTW.
Dáárom kwamen ze met die "versimpeling" die bij díe merken niet goed blijkt te werken.

Maar als gezegd, ik heb zelf geen ervaring met de Beckers-zonder-puls.......

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Becker systemen”