Heeft Becker een nieuw soort GPS sensor ?

Bekker7907
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2009 16:34

Heeft Becker een nieuw soort GPS sensor ?

Bericht door Bekker7907 »

Het viel me op dat mijn Becker 7907 Cascade een nogal rare GPS sensor heeft.
Ipv een mooi vierkant afwerkt kastje is het een (blauwkleurige)sensor in een goedkoop plastic omhulsel. Absoluut NIET afgewerkt en zeer zeker niet geschikt voor plaatsing in het zicht.

Op de Becker website zie je als extra een mooi afwerkte sensor dus ik vraag me af wat dit precies is.
Het is overigens een GPS sensor want dat zie ik aan de aansluiting maar als je de sensor zelf ziet springen de tranen je in de ogen (van het lachen of huilen).

Kan het zijn dat deze sensor juist bedoelt is voor plaatsing in het dashboard en dus uit het zicht ? Tegenwoordig zie je meer sensoren die niet meer OP het dashboard in het zicht hoeven te liggen.


p.s. Ik heb de sensor niet kunnen testen (ontvangst bij plaatsing in dashboard of uberhaupt ontvangst) vanwege tijd gebrek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

We hebben het over de GPS antenne neem ik aan?? Heeft dat blauwe kastje van jou dus een vast coaxkabeltje met een plugje wat in het toestel moet?? verder niets?? indien ja: graag ff foto dan!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rze
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:18

Bericht door rze »

Dit model is voor inbouw in een specifieke auto (weet niet welk merk en type, maar daarvoor zit er ook een raar frame aan de antenne vast).

Toestel is wel in de verkoop terecht gekomen in Duitsland, heb hem daar ook vandaan, dit is de prijs die je betaalt voor een paar honderd euro korting (en het enkelkleurig display).

De antenne was voor mij ook een verrassing, toch erg blij met geheel, antenne is inderdaad niet geschikt voor in het zicht.

Opletten dus als je een 7907 koopt, de antenne kan alleen ingebouwd uit het zicht (en daar is wat handigheid voor nodig, gezien de constructie).

Verder prima apparaat, heb er al weer veel plezier van en dat voor een kleine 500,- in aanschaf...
Groet,

Roelof

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

Goed nieuws dus! Ter info: Becker GPS antennes met Wiclic stekker die wel in het zicht kunnen zijn niet zo heel duur dus dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bekker7907
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2009 16:34

Bericht door Bekker7907 »

Alsnog een reply, ben ruim 5 maanden in het buitenland geweest.
Heb de antenna in het dashboard gemaakt en het werkt !
Soms duurt het vinden van sattelieten erg lang en soms heeft ie er 10 stuks in een mum van tijd :shock:
Leuke navigatie maar valt me op dat hij met name in steden toch wel eens je fout laat rijden.
Vergeleken met mijn 3 jaar oude Mio Tec is het navigatie gebeuren op deze radio wel wat minder en dat is jammer als ik zie wat men vraagt voor die navigatie kaarten/updates.

Al men al redelijk tevreden en zal wellicht in de toekomst kijken naar modernere antennes die wellicht nog beter/sneller een signaal oppakken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Rns 510 heeft geen geluid en geeft op media tijdbalk 00:00 aan
    door harunulusoy » 20 jun 2016 22:59 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 889
  • Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest
    door verwijderd-127105 » 10 dec 2015 22:51 » in Garmin
    Reacties: 6
    Weergaves: 2901
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 948
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 813
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2623
  • Becker Transit 50 software update
    door DickRijneker » 18 nov 2014 02:29 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 744
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1133

Terug naar “Vaste Becker systemen”