gps vermelding Indy

burow
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 mar 2005 18:57

gps vermelding Indy

Bericht door burow »

Weet iemand of het mogelijk is om de coordinaten ook op een andere wijze in te voeren? Zo niet kan bij de Indy dan de software niet veranderd worden dat je net zo als de veel mobiele systemen de keus kunt maken hoe die in te voeren.

Als kampeerauto bezitter krijg ik vaak info van camperplaatsen met coordinaten niet in het juiste format voor de becker indy dus ik blijf aan het omrekenen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Aangezien de meeste apparaten een notatie van graden, minuten en seconden of decimale minuten vragen lijkt het het niet erg zinvol om de software van een toestel te willen veranderen, maar een lijst te zoeken waar de posities wel "normaal" worden gegeven of gewoon die paar in aanmerking komende posities even om te rekenen zoals je nu ook al doet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
burow
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 mar 2005 18:57

Bericht door burow »

Op de meeste mobiele gps systemen kun je kiezen wat voor soort invoer je de voorkeur aangeeft.

Mijn campergidsen vermelden de coordinaten op diverse wijze. Ik beschik onderweg vaak niet over internet anders converteer ik de gegens wel via http://www.gpscoordinaten.nl/

De vraag is waarom maakt becker de vaste system eigenlijk niet dat je zelf kunt bepalen op wat voor wijze je de coordinaten invoert?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Omdat de methode zoals ik hierboven beschreef doodsimpel is en feitelijk de basis van alle andere methodes is.
En voor het omrekenen van een paar coördinaten heb je helemaal geen internet nodig. Zelfs de rekenfunctie van je GSM is al voldoende. Denk daar eens aan!
Verder is het natuurlijk normaal dat je uitsluitend een adres nog zou kunnen vinden door de coördinaten te kennen

En waarom Becker dat niet verandert? Ik zou niet weten om wat voor reden. Op vele PND's zitten ook functies die misschien wel handig zijn maar geen enkele reden om te verwachten dat een uitontwikkeld toestel nu nog eens van onnodige toeters en bellen zou moeten worden voorzien.

Wees blij met het feit dat de Becker je buitengewoon betrouwbaar naar je bestemming brengt, ook onder die omstandigheden waar een PND het al lang had laten afweten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Becker systemen”