Becker indianapolis 6.0 nieuw uitgekomen?

beckertje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2007 14:00

Becker indianapolis 6.0 nieuw uitgekomen?

Bericht door beckertje »

Ik zag net op de Navteq site, dat versie 6.0 is uitgekomen voor de Indianapolis.
Terwijl versie 5.0 in Oktober afgelopen jaar uitkwam, is dit een nieuw beleid van Navteq om het elke 6 maanden uit te brengen?
als dat zo is word het tijd om een ander systeem aan te schaffen, dat word een dure grap anders lijkt me?
Heeft iemand die 6.0 al, en zo ja wat is de verbetering dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Becker indianapolis 6.0 nieuw uitgekomen?

Bericht door JW »

beckertje schreef:Ik zag net op de Navteq site, dat versie 6.0 is uitgekomen voor de Indianapolis.
Terwijl versie 5.0 in Oktober afgelopen jaar uitkwam, is dit een nieuw beleid van Navteq om het elke 6 maanden uit te brengen?
als dat zo is word het tijd om een ander systeem aan te schaffen, dat word een dure grap anders lijkt me?
Heeft iemand die 6.0 al, en zo ja wat is de verbetering dan?
't Zal wel aan mij liggen, maar ik kan je niet goed volgen. Je hóeft toch niet elke update aan te schaffen?
Wees blij dat er alweer een update is, aan jou de keuze om 'm al-dan-niet te kopen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckertje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2007 14:00

Bericht door beckertje »

Wees blij dat er alweer een update is?

mijn vraag was volgens mij vrij duidelijk, wat zijn de veranderingen ten opzichte van de versie 5.0?
Ik hoop dus echt dat er iemand is die het al heeft aangeschaft en mij dat kan vertellen, zodat ik kan bepalen of het zin heeft om de nieuwe versie al dan niet te kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Lees nog even mijn posting, en het gedeelte daarin dat ik vet gemaakt had:
Terwijl versie 5.0 in Oktober afgelopen jaar uitkwam, is dit een nieuw beleid van Navteq om het elke 6 maanden uit te brengen?
als dat zo is word het tijd om een ander systeem aan te schaffen, dat word een dure grap anders lijkt me?


Daarop reageerde ik, ik snap niet wat je daarmee bedoelt :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Welke versie van de database er op versie 6.0 zit weet ik helaas niet, maar op versie 10 voor de wat oudere apparaten (o.a. voor de Becker Traffic Pro Low Speed) zit de Q1 2006 database! Deze is dus nu nieuw te koop, alleen de database is inmiddels al een 'beetje' verouderd. De database is daarmee wel een jaar nieuwer t.o.v. versie 9 (deze had een Q1 2005 database).

Als dit bij versie 6 ook zo is (waarvan ik dus nog niet weet welke database het bevat), dan hoef je bijvoorbeeld de nieuwe A73 bij Venlo niet te verwachten op je schijf...

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckertje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2007 14:00

Bericht door beckertje »

Ik rijd inmiddels nu 2 weken met de Indy versie 6.0, en ja de A73 staat er wel op. de database is van 2008, de kaarten zijn bijgewerkt tot Maart van dit jaar. Dus al met al een zeer goede versie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat die A73 er op staat is inderdaad goed nieuws.

Waaruit had jij die maart 2008 afgeleid? Een Database van begin 2008, en al helemaal dat 'ie bijgewerkt zou zijn tot maart dit jaar, dat kan om praktische en logistieke redenen niet het geval zijn. Op z'n best is het een DB Q4 2007, zoals ook de nieuwste VDO-CD's die hebben.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Met betrekking tot versie 10: als je 1 van de CD's in je computer doet dan kan je zien dat er een bestand is waarin een verwijzing is naar de versie (in de bestandsnaam). Wellicht kan je dit ook achterhalen op jouw CD's?

Dit staat er bijvoorbeeld (o.a.) op CD1:

NT_Q1_06_EU_001.lwd

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckertje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2007 14:00

Bericht door beckertje »

Q03 2007. maar de datum die bij elk bestand staat, is gedateerd op Maart 2008, en zoals gezegd staat de A73 er dus op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat Q3/07 houdt in dat er een kaart-Database gebruikt is die Navteq aan het eind van het derde kwartaal 2007 heeft afgesloten. Daar staan dus de gegevens in die Navteq tóen kende.
Kennelijk heeft Navteq er op gegokt dat de A73 definitief open zou zijn op het moment dat de kaart daadwerkelijk op de markt zou komen, en da's goed uitgepakt.

We hebben het al eens beleefd dat dit niet goed ging. TeleAtlas had de aansluiting van de A30<>A12 (Maanderbroek) al op de VDO kaart staan voordat dit knooppunt open ging. En dat gaf heeeeel veel ellende, automobilisten moesten dan een eind door- en omrijden omdat die afslag er niet was :oops:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

@JW: In die versie van de database hoort de A73 inderdaad (grotendeels?) te staan. Als je ziet dat nu pas de eerste producten verschijnen waar deze snelweg in zit dan kan ik me voorstellen dat men die gok wel wilde nemen, hoewel je inderdaad een risico loopt (net zoals toen bij de A5 bij Schiphol waar de TeleAtlas database je al over de weg stuurde terwijl ie nog niet open was).



Je hebt dan een vrij recente database, op dit moment zijn alleen de CD's van BMW / NAVTEQ voor de VDO Dayton systemen recenter (Q4 2007). En ook daar staat de A73 op. Dan lijkt me versie 6.0 voor de Becker systemen geen oninteressante aanschaf :).

Versie 10.0, voor andere systemen van Becker, lijkt me echter niet echt interessant. Hoewel er t.o.v. versie 9.0 natuurlijk veel veranderd is blijft het een hele oude database (al ruim 2 jaar oud).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voor alle duidelijkheid: de A73 vanaf Nijmegen tot Venlo bestaat al lang. En die staat uiteraard op de kaart.
Hier hebben we het over het ontbrekende stuk tussen Venlo en Roermond, en dus de vraag: staat dat stuk er nu ook op? Bij VDO in elk geval wél.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Inderdaad, het gaat om het stuk vanaf Venlo tot aan de aansluiting op de A2 bij Sint Joost. Ik nam aan dat dit bekend, was maar het is wellicht wel handig dit even zeker te stellen :).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mijn vraag kwam voort uit jouw opmerking:
@JW: In die versie van de database hoort de A73 inderdaad (grotendeels?) te staan
Dat kon ik niet goed plaatsen, en begrijp ik nog niet :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik bedoelde dat het, zoals bijvoorbeeld toen bij de A30, soms zo is dat een deel (reeds toegankelijk voor de auto's die de weg gaan digitaliseren) er soms wel opstaat en een deel soms niet. Bij de A30 was het zo dat NAVTEQ in een bepaald kwartaal (weet zo niet meer welke dat was) alles al had, behalve de aansluiting op de A12 (die pas later geopend werd en waardoor je dus nog niet van de A12 de A30 op kon (en andersom)). Ik kan me voorstellen dat bepaalde delen van de A73 reeds toegankelijk waren en al gedigitaliseerd konden worden en sommige delen (en dan denk ik met name aan de delen rondom de beruchte tunnels) nog niet toegankelijk waren en van kaarten toegevoegd zijn geworden. Of dit zo is weet ik niet, vandaar mijn vraagteken :).

Ik kan me ook herinneren bij de A50 van Oss naar Eindhoven dat daar ook een paar op- en afritten niet klopten omdat ze later open gegaan zijn, maar dat de rest van dit stuk gewoon correct aanwezig is. Het zou dus zo kunnen zijn dat in de Q3 2007 database dit ook het geval is voor de A73. In de Q4 2007 database staat de A73 in elk geval er wel helemaal op (ben er nog niet geweest met een recente schijf om te kunnen controleren of alles goed gaat).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maner
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:35

Bericht door Maner »

Heeft iemand enig idee of de 7.0 voor de zomervakantie uitkomt?

Op dit moment rijd ik met de 5.0

Ik wil ook wel de 6.0 aanschaffen voor mijn vakantie, maar als binnenkort de 7.0 komt wacht ik natuulijk nog even....
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=39139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gezien het gegeven dat de 6.0 een database heeft van Q3-2007 en daarmee met stip de meest recente editie is die er van Becker is te krijgen, lijkt me de verwachting dat er voor de vakantie nog een versie 7.0 komt behoorlijk optimistisch. Je kunt je zelfs afvragen of er überhaupt in 2009 nog iets zal komen :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maner
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:35

Bericht door Maner »

Dank je wel voor deze snelle reactie.

Ik lees veel mee op dit forum. Mijn vraag baseerde ik ook op het feit dat de 78.. serie ook al de 7.0 heeft. Het is me opgevallen dat de SW-update voor de gewone Indy (79.. serie) en de 78.. serie meestal vlak na elkaar op de markt worden gebracht.
Bovendien is de 6.0 een tijdje op de site van NAVTEQ in de aanbieding geweest.
Ik dacht dat ze misschien wel van de "oude" voorraad af wilden.
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=39139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De 78.. serie, dat is de TP HS is veel eerder op de markt gekomen dan de Indy. En dus is het niet onlogisch dat ze daar inmiddels bij versie 7 zitten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik dacht dat ze misschien wel van de "oude" voorraad af wilden.
Met een sterk gevoel voor understatement 8)
Alles wat er van Becker op de Navteq site staat is namelijk "oude troep" (by design!). Ook als het net een dag uit is!
De net uitgekomen Cascade 4.0 heeft zelfs nog een database van Q2-2007. Over oude troeo gesproken!

Overigens zou ik me niet al te veel laten leiden door de gegevens op de site van Navteq. Ze kunnen nog net niet beticht worden van misleiding maar bij diverse producten lijkt het daar wel verdacht veel op omdat men voor het gemak maar vergeet te vermelden hoe recent de gegevens of de kaarten zijn. Wat men daar "de nieuwste" noemt, steekt niet op een paar jaar meer of minder.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 655
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 972
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 806
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 942
  • Becker Transit 50 software update
    door DickRijneker » 18 nov 2014 02:29 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 737
  • activeringscode Becker Traffic pro highspeed
    door Rob1020 » 23 apr 2014 22:11 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1011
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1124

Terug naar “Vaste Becker systemen”