wat te doen

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
BONO
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2016 17:23

wat te doen

Bericht door BONO »

hallo,
ik heb een vraag , misschien kunnen jullie mij hier mee helpen.
ik heb een passat variant uit 2011 gekocht , hier was bij de vorige eigenaar de navigatie uit gestolen.
bij de garage waar ik de auto heb gekocht hebben ze er een versie ingezet die niet orgineel is maar op de RNS 510 lijkt.(s100)

Deze werkt goed en er zit IGOnavigatie op.en blue tooth

nu kan ik de volgende navigatie krijgen/omruilen de RNS 510 C 1TO 035680C, verder staat op de sticker nog HW: H06 en SW 2720.
S 10.04.2010

Er zijn weer anderen die zeggen dat de IGOnavigatie zeer goed is en beter kaarten erbij te krijgen.
OOk zit op de s100 blue tooth.

Wat moet ik doen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: wat te doen

Bericht door DigiWalker »

BONO schreef:.............hebben ze er een versie ingezet die niet orgineel is maar op de RNS 510 lijkt.(s100)
Deze werkt goed en er zit IGOnavigatie op.en blue tooth

nu kan ik de volgende navigatie krijgen/omruilen de RNS 510 C 1TO 035680C, verder staat op de sticker nog HW: H06 en SW 2720.
S 10.04.2010

Er zijn weer anderen die zeggen dat de IGOnavigatie zeer goed is en beter kaarten erbij te krijgen.
OOk zit op de s100 bluetooth.

Wat moet ik doen
Als op de S100,die je nu hebt, bluetooth zit,dan zou ik deze mooi houden,want dat gedeelte kun je gebruiken als handsfree systeem voor een telefoon.
Zolang het werkt,als is het niet origineel,is er niks aan de hand.
Wat betreft iGO,er zijn velen die er zaken mee doen,en in heel veel toestellen zit het.
Het zou me niks verbazen,als het ook in die andere zit.
Ik vraag me alleen even af,wat je bedoeld met een "verse".
In ieder geval is het software dat in degene zit je kunt krijgen,van 2010,en dat lijkt me niet echt "vers".
Ik vraag me dan ook af,of je er op vooruit gaat.
Dat kun je alleen zien aan de hand van de gegevens die op het huidige toestel staan,maar die vermeld je her even niet.
Staat dar bij SW XXX S --> een oudere datum,- ik vermoed het niet,want de wagen is van 2011,en je hebt een "verse" -, dan kun je overwegen om het wel te doen,Maar dat betekend dan dat je dan geen BT Handsfree functie hebt.
En iGo? Dat is wel goed.Zelfs Becker zijn toestel zijn er mee uitgerust.Mio is er groot mee geworden in hun vorige modellen.
Het feit alleen al,dat iGO gewild is de mensen die graag "proletarisch gesjopte navigatiesoftware"downloaden,geeft wel aan,dat het een goed alternatief is t.o.v. van het legale spul.
En bij https://www.naviextras.com/shop/portal kun je nu terecht voor updates van kaarten software etc.

Wat heb je nu dan als alternatief?Een Zenec?
http://www.navishop.nl/zenec-ze2015-ego ... 16579.html

Op www.navishop.nl staan wel meer modellen op automerk gerangschikt.
Kun je i.i.g. de specificaties inzien van de verschillende toestellen.

En inderdaad,bij het toestel dat je kunt kopen/omruilen,werkt bluetooth op voorhand niet.Je dient namelijk een extra module daarvoor aan te schaffen.Is je dat het waard? Zie hier de specs van het toestel: http://www.navishop.nl/volkswagen-rns-5 ... p-608.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BONO
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2016 17:23

Re: wat te doen

Bericht door BONO »

HET NADEEL IS INDERDAAD DAT ER GGEN BT OP ZIT, MAAR IK HEB DAN WEL EEN ORGINELE 510,
ik kan van mijn buurman die ook een passat(2013) heeft een sd kaartje lenen van een 315, zou ik deze over de oude software kunnen kopieeren, want er zit verder niets bij de 510.
als ik nu navigatie gebruik en ik heb de radio aan dan is het geluid van de dame in navigatie vrij zacht, ik kan deze volgens mij ook niet nog harder zetten.
ook had ik na een rit van 1 1/2 uur dat de navigatie kleuren van de kaart verdwenen net of alles te warm werd.
Vandaar dat mijn voorkeur richting orgineel gaat.
Het blijft een beetje wikken en wegen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”