VW transporter T3

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
sebastiaan
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2005 17:46

VW transporter T3

Bericht door sebastiaan »

Beste Forum lezers,

Waarschijnlijk is mijn vraag al lang gesteld en beantwoord maar helaas kan ik het niet vinden.

Ik probeer een carin 440 intebouwen in mijn vw T3 camperbus en zoals iedereen intussen weet is er geen puls aanwezig en functioneert het systeem dus niet. Is er iemand die de oplossing heeft ??
wat moet je aansluiten??waar koop je zoiets??heeft iemand ervaring met inbouwen in een t3 ??

1: functioneerd het systeem zonder die puls helemaal niet ?
2: achteruitrij draad moet die aangesloten zijn ? ( 12 v achteruitrijlicht is aanwezig maar doet het systeem het als tie niet aangesloten is ?)
3: waar vind je de nieuwste cd's?

Ik hoop dat er iemand is die een kant en klaar simpel antwoord heeft :-)

ps. systeem ziet 7 sateliten maar als ik rij veranderd er dus niets.

Met vriendelijke groet, Sebastiaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo Sebastiaan

bovenaan deze site staat het kopje Puls Signalen
als je dat aanklikt zal je zien dat je waarschijnlijk een pulsgever nodig hebt.

en de antwoorden op jouw vragen:
1- ja puls is noodzakelijk, dus die moet aangesloten zijn
2-ook deze moet aangesloten worden, zie ook Tips& Tricks
3-op de VDODAYTON site vind je de laatste CD-roms en die kun je daar ook bestellen

hoop dat de antwoorden simpel zijn.

ps met de zoekfunctie is er heel wat te vinden op dit forum, ook jouw vragen :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Een pulsgever kun je doorgaans kopen waar ze ook navigatiesystemen verkopen en inbouwen.

Prijzen liggen tussen de 27 euro (die had ik, ging snel kapot trouwens, maar kwam doordat beugeltje brak en pulsgever op hete uitlaat viel en smolt) en 69 euro (en soms wel meer zelfs).

Een pulsgever monteer je op één van je aandrijf assen, het liefst zo ver mogelijk van het wiel vandaan, zodat die zo min mogelijk last heeft van het eventueel meeveren van de as.

Monteren van een pulsgever is absoluut niet moeilijk, en goed te doen zelfs voor diegenen die niet zo handig zijn.
Voorwaarde is dat je een beetje goed bij de as kunt komen, en er op let dat je de draadjes niet langs heet wordende onderdelen laat lopen (uitlaat bijvoorbeeld).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sebastiaan
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2005 17:46

De antwoorden

Bericht door sebastiaan »

Hoi allemaal,

Bedankt iedereen voor de snelle antwoorden het is allemaal opgelost en het werkt.

mischien makkelijk voor toekomstige t3 gebruikers de komplete oplossing :

bedrading navigatie :
paars = plusdraad geschakeld ( doe je dat niet is je accu binnen 1 dag leeg )
rood = plusdraad continue
dik bruin = min
dun bruin-rood = min van je pilsgever ( MOET je aansluiten dus )
zwartwit = pulsdraad
wit-geel = achteruitrij plus

Een pulsgever is een apperaatje dat je binnen 5 minuten op je km teller kan aansluiten.
Het apperaat is tekoop bij de VWdealer of als via BeijersAuto techniek die je erg goed beraden ( je moet wel een bedrijf zijn dan dus bv je inbouw garage kan die voor je bestellen )
rood = plus
blauw = aansluiten op je puls draad (zwart-wit)
groen = min

Als je alles goed hebt aangesloten ga je eerst kijken hoeveel satelieten je ontvangt ( leg de ontvanger midden op je dashboard daar krijg je het beste ontvangst en zorg dat deze horizontaal ligt )
In de configuratie kan je je positie ingeven en relokeren klikken zodat je navigatie weet waar je bent.

de eerste kmers zal hij niet juist aangeven maar als je een paar rondjes hebt gereden werkt tie perfect!!

Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp..ik hoop dat mede T3 transporter rijders met bovenstaande uitleg verder komen...zo niet dan stuur je me maar een bericht:-)

Sebastiaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Bedankt voor de feedback Sebastiaan.
Je hebt overigens ook pulsgevers met 2 draadjes.
Of die slechter zijn of beter, durf ik niet te zeggen.
Persoonlijk denk ik dat dat derde draadje er niet voor niets aanzit.

Lees ook dit stukje even door over jouw pulsgever.
Vooral de bijdrage van de heer M@@rten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”