VDO MS5000 inbouwen in Audi A4 Avant

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gebruikersavatar
P_E_E_W_E_E
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2004 22:32

VDO MS5000 inbouwen in Audi A4 Avant

Bericht door P_E_E_W_E_E »

Heb onlangs een VDO MS5000 systeem met TMC module overgenomen, en wil deze inbouwen in mijn Audi A4 Avant van bouwjaar 2003. :D

Nu heb ik redelijk wat ervaring met het inbouwen van electronica in auto's, maar dit baart me nu wel zorgen. :?
In de auto is af-fabriek een Concert II audio systeem en Nokia Carkit ingebouwd. Tezamen met het VDO systeem wil ik deze drie systemen combineren (spraak VDO over audio systeem met muting, TMC antenne over antenne van audiosysteem want bijbehorende aktieve FM antenne is stuk etc.) :P

Mijn vraag is, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of een soortgelijke configuratie hebben. Wat ik wil weten is of de combinatie mogelijk is, en zo ja wie heeft aansluitschema's of eventueel tips trucks en welke onderdelen nodig zijn. Tevens hoor ik graag wat de beste/makkelijkste/mooiste plaats is voor de montage van Nav PC (dashboardkastje of achterin).

Thanks a million in advance for any advise.
Audi A4 Avant 1.8T (2003)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo P_E_E_W_E_E

loopt het geluid van de carkit nu ook via de autospeakers :?: , heb een tijdje geleden een Nokia cark 126 ingebouwd in een Audi A-4 met een Concert .. radio en het lukte mij niet om het geluid van de carkit over de speakers te laten lopen, had hem wel via de tel-in achterop de radio aangesloten maar deed niets. belletje met de garage en die vertelde mij dat het alleen werkt als er ook standaard navigatie in zit :cry: ( bij een andere A-4 mét standaard navigatie lukte het wel :wink: )
:idea: achterop de Concert radio zitten maar twee paar speakerdraden en die lopen naar een externe versterker ergens in de auto, dus een music-mutekastje is ook geen oplossing.
mocht het wel lukken dan is het geluid van de navigatie via de autospeakers niet handig, omdat bij elke spraakopdracht van de navigatie je muziekgeluid uitgaat ( en dat is wel vaak)
navigatiecomputer zou ik achterin plaatsen aan de linkerkant.
antenne voor de tmc kan je via een splitter aansluiten op de originele antenne-stekker achter de radio (zo'n antennesplitter kost iets van 15 euro)

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
P_E_E_W_E_E
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2004 22:32

Bericht door P_E_E_W_E_E »

Dank Topsport voor je reactie.
topsport schreef:loopt het geluid van de carkit nu ook via de autospeakers :?:
Ja, het geluid loopt via de frontspeakers en kan ingesteld worden op left, right of left+right. Het volume kan alleen ingesteld worden via de telefoon zelf, dus niet via de volume knop van de concert. En zoals gezegd, nu nog zonder Nav :wink: .
topsport schreef: :idea: achterop de Concert radio zitten maar twee paar speakerdraden en die lopen naar een externe versterker ergens in de auto, dus een music-mutekastje is ook geen oplossing.
mocht het wel lukken dan is het geluid van de navigatie via de autospeakers niet handig, omdat bij elke spraakopdracht van de navigatie je muziekgeluid uitgaat ( en dat is wel vaak)
De Concert heeft een menuoptie "Radio/Nav" waarbij de volume aanpassing kan worden ingesteld indien de Nav gaat praten. De range loopt van 0 tot -10. Volgens mij is de werking dan dat als de Nav gaat praten, het muziekvolume wordt aangepast. Het zal wel niet zo zijn dat het geluid van de Nav ook over de speakers van de Concert gaat :?: .
topsport schreef:navigatiecomputer zou ik achterin plaatsen aan de linkerkant.
Is het niet makkelijker in het dashb. kastje? Waarom achterin? :?
Audi A4 Avant 1.8T (2003)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
P_E_E_W_E_E
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2004 22:32

Bericht door P_E_E_W_E_E »

Nog een vraagje. :idea: Bestaan er ook ISO stekker splitters? Dit zou wel handig zijn, de meeste aansluitingen die je nodig hebt om de MS5000 aan te sluiten zitten al in de ISO stekker van de Concert radio. Je hoeft dan niet te gaan knippen en plakken om de draadjes erbij aan te sluiten.
Audi A4 Avant 1.8T (2003)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Bij de A-4 avant heb je mooi de ruimte linksachter, maar als hij in het dashboardkastje past kan het ook :arrow: dan kan je de tmc-unit bovenop/achter het dashboardkastje plaatsen.
je kan een iso-stekker verlengkabel kopen en op die draden de draden pakken die je nodig hebt voor de navigatie,hoef je niet in de originele bedrading te knippen/solderen.
ps geschakelde plus zit niet in de iso-stekker, die moet je bij de zekeringskast pakken.

succes

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
P_E_E_W_E_E
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2004 22:32

Bericht door P_E_E_W_E_E »

Heb toch maar besloten om het professioneel in te laten bouwen. Ik denk dat de tijd die ik er mee kwijt ben niet in verhouding staat tot de kosten en de kwaliteit van iemand die dit doet voor zijn brood. :P Ik weet eigenlijk niet of ik hier mag zeggen wat de kosten zijn, maar als iemand interesse heeft dan kan ik de gegevens wel melden (wie, waar en hoeveel). 8)

Aanstaande woensdag gaat het gebeuren. Ik laat jullie mijn bevindingen weten. :wink:

Bedankt voor je reacties zover Topsport.

Grtz.
P_E_E_W_E_E
Audi A4 Avant 1.8T (2003)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 729
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 764
  • pioneer avic f20bt inbouwen???
    door tufferke » 25 okt 2014 16:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 460
  • Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
    door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies
    Reacties: 3
    Weergaves: 740
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1022
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 787
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2455

Terug naar “V.A.G”