Source wissel rns510 met MF stuur?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
rayms3100
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2005 21:14

Source wissel rns510 met MF stuur?

Bericht door rayms3100 »

Beste forummers

Na een aantal jaar niet actief kijken op dit forum ( zie gebruikersnaam ) ben ik op dit moment
In het bezit van een vw golf met rns510 en voorzien van een multi functie stuurwiel.

Om het dievengilde op een klein afstandje te houden voorzien van een Navilock.

Omdat ik deze er bij korte stukjes niet af wil halen de volgende vraag.

Kun je met een MF stuur wisselen tussen bv radio en cd?
Ook zou ik graag de Voice command gebruiken voor navigatie.

Ook het connecten met m'n iPhone 4 lukt niet.

Inmiddels veel over gelezen maar weinig makkelijke oplossingen...

Wie weet wat er kan en niet kan?

Bedankt

Ray

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

Re: Source wissel rns510 met MF stuur?

Bericht door TangoBravo »

Als je de auto in bezit hebt dan zul je vast wel geprobeerd hebben om te wisselel tussen radio en cd via het stuurwiel :D
Lukt mij in ieder geval niet.

Je schrijft niet hoe oud de Golf en de RNS510 zijn. Voor zover ik weet kan de VW pas sinds de recente bouwjaren met de iPhone koppelen. Dat doet de RNS510 overigens niet zelf, dat is een taak van de separaat in de auto aan te schaffen telefoonmodule, die vanaf VW nu in twee uitvoeringen wordt geleverd, een "gewone" en een "premium". Vooral de laatste schijnt in oudere bouwjaren niet te koppelen, dat heb ik niet uit eigen ervaring (bouwjaar 2011) maar "van horen zeggen".
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rayms3100
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2005 21:14

Re: Source wissel rns510 met MF stuur?

Bericht door rayms3100 »

Heb ik er inderdaad niet bij gezet.

Het is een Golf V 1.4tsi gt sport business uit 2008. Hier zit de meest luxe carkit in. Dus geen losse steuntjes e.d.
Rns510 wordt in dit type standaard geleverd af fabriek.

Wie heeft er tips....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

Re: Source wissel rns510 met MF stuur?

Bericht door TangoBravo »

Dat is dus de premium carkit. Een perfecte carkit, die werkt met het rSAP protocol. Het voordeel daarvan is dat het de sim van je mobieltje kopieert, en dat daarna je mobieltje vrijwel nonactief is. De carkit neemt dan het zenden en ontvangen voor zijn rekening, met een sterkere zender dan je mobieltje, en bovendien met een buitenantenne. (Dus een veel betere ontvangst, met je mobieltje in de auto heb je altijd last van de stalen kooi om je heen).

Het nadeel is dat je mobieltje daarop voorbereid moet zijn, dus het moet rSAP hebben. Kijk op de Duitse site van Wikipedia en je ziet welke dat allemaal kunnen. http://de.wikipedia.org/wiki/SIM_Access_Profile.

Op de Duitse site van Volkswagen melden ze welke mobieltjes door Volkswagen getest zijn en er mee kunnen samenwerken:
http://www.volkswagen.de/de/servicezube ... liste.html

En je begrijpt het wellicht al, Apple heeft zich totaal niets aangetrokken van dit (door Nokia ontwikkelde) protocol... en heeft dus geen rSAP. Er schijnen overigens via een jailbreak wel mogelijkheden te zijn, maar daar heb ik geen ervaringen mee.
http://www.jens-david-consulting.com/en ... pserver-en

In de recente versies van de premium carkit hebben ze een 'noodverbandje' aangelegd. Dan kan hij wel samenwerken met de iPhone, waarbij je de dure premium carkit degradeert tot een eenvoudige bluetooth carkit. Het hele rSAP gebeuren blijft dan non-actief. Maar voor zover ik dat weet is dat pas vanaf bouwjaar 2010 of 2011.

De minst ingrijpende oplossing die ik gevonden heb, en waarvan ik heb gehoord dat ook anderen dat toepassen, is door gebruik te gaan maken van een duosim-kaart, en in de auto een klein, (wellicht Nokia) telefoontje te leggen dat wel koppelt met je carkit. Ik gebruik dat alleen voor langere ritten, bijvoorbeeld in het buitenland, omdat mijn carkit wel met de iPhone koppelt, en dat gebruik ik dan meestal bij korte ritjes. Alleen merk ik dan wel een mindere ontvangst.

Ik heb daarvoor een Nokia X3-02 aangeschaft, en een autolader zodat ik de accu van de telefoon op peil kan houden. Zodra ik in de auto stap zet ik de iPhone op flight mode, en de Nokia heb ik normaal op flight mode staan, en die zet ik dan op ontvangst. Duurt al met al nog geen 30 seconden.

Nokia beweert dat de X3-02 en verschillende van hun andere toestellen niet goed samenwerken met de microsim (die je immers als duosim moet kopen omdat die in de iPhone past), gelukkig klopt dat niet.Ik heb verschillende Nokia's met de microsim getest, o.a. de E71, de E7-00, en de X3-02, en ze werken allemaal correct. Het enige wat je dus moet kopen is een duosim, ik hoop dat jouw provider die heeft (KPN in ieder geval wel) en een mobieltje.
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS510 in vw Golf 6
    door FantheMan » 17 okt 2019 07:41 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 538
  • RNS510 GTI V vervangen
    door vtrik » 14 jun 2019 16:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 462
  • Navigatie rns510 look
    door Schreur » 18 mei 2017 13:15 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1555
  • synchronizer RNS510
    door neusie578 » 25 nov 2014 23:22 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 526
  • RNS510 nog steeds zo diefstalgevoelig?
    door martijn2308 » 10 aug 2015 21:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 744
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 538
  • Stoffige RNS510 update
    door rjdewit » 06 jan 2020 20:56 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 706

Terug naar “V.A.G”