Seat Mediasysteem reageert beperkt.

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gebruikersavatar
RonaldvH
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:17

Seat Mediasysteem reageert beperkt.

Bericht door RonaldvH »

Beste Forumleden,
Sinds een aantal maanden reageert het Seat Mediasysteem (gelijk aan RNS510, zonder SD, ingebouwd in Seat Altea XL 1.4 TSi Businessline 01-1999) niet, of met een grote vertraging. Als eerste schakelt het systeem niet meer in/uit als de sleutel in of uit het contactslot wordt gehaald, de volumebediening op het stuur wordt niet op gereageerd, zodra ik achteruit rij wordt het volume van de audiobron niet gedimd, de navigatie start wel, echter wordt de reis niet door het systeem aangevangen en worden dus ook geen commando's gegeven (ook de navigatie op het MFD doet het dan niet). Soms wordt het systeem "wakker" en doet alles het weer, soms voor langere periode, soms maar heel even. Al met al vervelend.

Ik heb het systeem al éénmaal in gereset naar fabrieksinstellingen echter zonder resultaat. Naast het Mediasysteem zit ook het Seat Bluetooth systeem in de auto ingebouwd, zodra er een telefoon binnen bereik is, kan deze volledig bedient worden via het stuur, op het volume na. Soms heb ik het idee dat dit systeem de boosdoener is, echter ook zonder telefoonverbinding doen de problemen zich voor.

Heeft iemand enig idee wat hier aan te doen is?
Alvast mijn dank voor de reacties!!

Ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: Seat Mediasysteem reageert beperkt.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar je zou kunnen kijken of de connectoren aan de achterkant van het systeem goed bevestigd zitten. Het kan zijn dat die slecht contact maken waardoor je een storende werking hebt.

Mocht je meer informatie willen zou je met Emiel van Ham van Electronic4Cars contact kunnen opnemen.

Suc6!

Marnix

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: Seat Mediasysteem reageert beperkt.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Hoi Ronald,

Al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Cheers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • touchscreen reageert niet
    door cees2102 » 25 okt 2015 09:55 » in Alpine
    Reacties: 3
    Weergaves: 1502
  • Nuvi 760 reageert traag
    door Nieuwelingetje » 24 aug 2014 11:01 » in Garmin
    Reacties: 10
    Weergaves: 929

Terug naar “V.A.G”