Rns-e navigatie uitbreiden met een AMI-aansluiting

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Berendbotje
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2009 16:36

Rns-e navigatie uitbreiden met een AMI-aansluiting

Bericht door Berendbotje »

Weet iemand of de RNS_e systemen uit te breiden zijn met een slot-aansluiting in het handschoenenkastje (zoals de nieuwe A4 modellen met MMI in het hs-kastje al hebben) zodat er een AMI voor een Ipod of USB aangesloten kunnen worden?
Is het überhaupt mogelijk om een Ipod of MP3-speler aan te sluiten op de RNS-e, bv via de CD-wisselaar?
Ik heb op youtube wel iets gezien om te switchen tussen Ipod en CD-wisselaar (via een paar omslachtige handelingen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Re: Rns-e navigatie uitbreiden met een AMI-aansluiting

Bericht door emielvanham »

Berendbotje schreef:Weet iemand of de RNS_e systemen uit te breiden zijn met een slot-aansluiting in het handschoenenkastje (zoals de nieuwe A4 modellen met MMI in het hs-kastje al hebben) zodat er een AMI voor een Ipod of USB aangesloten kunnen worden?
Is het überhaupt mogelijk om een Ipod of MP3-speler aan te sluiten op de RNS-e, bv via de CD-wisselaar?
Ik heb op youtube wel iets gezien om te switchen tussen Ipod en CD-wisselaar (via een paar omslachtige handelingen)
De AMI interface is voor de MMi high systemen in A6/A8 etc.. er is wel een Ipod interface voor de RNS-e in maatje DIN voor in het handschoenenkastje. Let wel, ENKEL ipod aansluiting

Als je het in het echt wilt zien: heb een nieuwe liggen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Berendbotje
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2009 16:36

DIN-aansluiting

Bericht door Berendbotje »

Ik heb geen i-pod, maar een creative zen x fi (met mini USB) dus daar heb ik niet veel aan. Wat is overigens een DIN-aansluiting (enkel/ dubbel), wat kun je ermee en waar sluit je hem op aan in het HS-kastje?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Re: DIN-aansluiting

Bericht door emielvanham »

Berendbotje schreef:Ik heb geen i-pod, maar een creative zen x fi (met mini USB) dus daar heb ik niet veel aan. Wat is overigens een DIN-aansluiting (enkel/ dubbel), wat kun je ermee en waar sluit je hem op aan in het HS-kastje?
DIN formaat wil zeggen dat de ipod interface de maatvoering heeft van een standaard autoradio, in dit geval ook van de Audi wisselaar die als optie leverbaar is in het handschoenenkastje, derhalve zal daar dus de ipod interface gemonteerd kunnen worden.

Met USB kun je helemaal niets op een RNS-E, het enige wat je zou kunnen maken is een doodordinaire aux in op de middenconsole en dus met een 3.5mm plug je Creative aansluiten..

Voor de volledigheid; de RNS-E ondersteund GEEN track ID van externe bronnen als de wisselaar, ipod interface of aux in.. enkel tracknummers van 1 t/m 99 dit geld ook voor de USB interfaces die verkrijgbaar zijn!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Berendbotje
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2009 16:36

Bericht door Berendbotje »

Dank!
Ik had van de site van kufatec al het een en ander begrepen over limitering van de leesbaarheid vd nummers e.d..
Heeft iemand nog geprobeerd om een SD-kaartje van 4gb in te lezen op een RNS-e (gelezen op een ander topic)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

Berendbotje schreef:Dank!
Ik had van de site van kufatec al het een en ander begrepen over limitering van de leesbaarheid vd nummers e.d..
Heeft iemand nog geprobeerd om een SD-kaartje van 4gb in te lezen op een RNS-e (gelezen op een ander topic)?
4 GB kaartjes zou ik met de "Oude" RNS-E niet doen, gaat geheid fout! 2GB x 2 is het maximum.. let er ook op dat de bitrate van de verschillende nummers zoveel mogelijk gelijk is anders duurt het lang wanneer er een volgende nummer begint!

De nieuwe RNS-E met het highres scherm en snellere processor kan wel de 4GB kaartjes aan (toestel is nét uit) alsmede track id vanaf een ipod of MP3 wisselaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

update!!

Bericht door emielvanham »

Inmiddels is de nieuwe RNS-E MJ 2010 in A3 en TT trim leverbaar deze ondersteund wel een AMI interface zoals we kennen op de MMI systemen van de grote broeders A6/A8 etc..

Tevens is er dan ook track ID beschikbaar..

verder bied het toestel:

Supersnelle processor
High Res scherm (super mooi)
CD knop is vervangen voor MEDIA
SD kaartje van een groter caliber zijn nu ook mogelijk
Standaard SDS (spraaksturing)
Track ID van CD/AMI/SD

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • USB aansluiting op PC
    door catmen » 11 mei 2014 21:18 » in Garmin
    Reacties: 3
    Weergaves: 973
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 597
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
    door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1432
  • Discover Media MDI kabel Groen lighting aansluiting
    door caribman » 21 jun 2014 18:50 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2343
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1284
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1061
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 711

Terug naar “V.A.G”