Rns 510

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
lesley1989
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 dec 2012 16:58

Rns 510

Bericht door lesley1989 »

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb niet zo heel veel verstand van forums dus hoop dat ik het goed doe.

1: Mijn rns 510 werkt goed kan tot 2 gb sd kaart in, is het handig om hem te updaten weet niet welke versie ik nu heb.

2: Mijn rns map is zo oud dat hij heel veel straten niet kent in een dorp vlak bij me huis! Weet niet welke map/versie er nu opzit hoe kan ik dat zien en zijn nieuwe kaart update gratis te downloaden? Bij de dealer zeiden ze een cd kost 229 euro en dan is de kaart sowieso 1,5 jaar oud :crybaby:

3: Zie foto mijn telefoon heeft nog de ouderwets nokia houder. Officeel is de auto geleverd met de vw mdf2 deze rns 510 is er later ingezet! Als ik op Phone druk op me stuur of de rns510 of op dat nokia houdertje zie foto dan gebeurd er niks hoe krijg ik me telefoon erop aangesloten?

Btw foto is van internet dus deze radio die je ziet op de foto heb ik niet!

Mvg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: Rns 510

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Lesley,

Upgraden van het systeem kan waarschijnlijk wel, maar of het zin heeft is afhankelijk van welke versie je nu hebt. Nieuwe versie van de firmware zorgt er onder andere voor dat je de maximum snelheid van de huidige weg in beeld kunt zien. Als je dat nu nog niet kunt dan heb je een (erg) oude versie en zou ik een firmware upgrade aanraden.

Nieuwe kaarten voor de RNS-510 zijn niet gratis te downloaden. Het is helaas zo dat VW inderdaad veel geld vraagt voor vrij (erg...) oude kaarten voor de RNS-510. Nieuwe systemen van VW (de Discover range) komt wel met (iig) 3 jaar lang gratis kaart updates. Dus een update van jouw kaartmateriaal vraagt of geld óf een illegale download.

Aangezien je een houder hebt heb ik een twijfel of er wel een bluetooth module in jouw auto zit. De RNS-510 die ik had kwam wel met een bluetooth module en de Phone knop op de RNS werkte met die module. Dat jouw houder niet werkt kan zijn omdat ie er alleen maar in zit om de telefoon op te laden en vast te houden, en dat ie niet is aangesloten op de RNS. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Mocht je besluiten om je systeem te upgraden dan zou ik daarvoor contact zoeken met iemand die er verstand van heeft. Ik heb hiervoor veel contact met Emiel van Ham van Electronic4Cars. Hij is nu op vakantie maar volgens mij over twee weken weer terug.

Succes ermee.

Marnix

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lesley1989
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 dec 2012 16:58

Re: Rns 510

Bericht door lesley1989 »

Harstikke bedank voor het uitgebreide verhaal.

Nee mijn navi zeg niet hoe hard ik daar mag rijden!.

Als ik bv de knop Phone indruk op de rns gaat me geluid uit! en als ik het telefoon knopje op me stuur indrukt gaat ook het geluid uit.

Hoe kom ik erachter of er een bluetooth module inzit?

Ik zal contact opnemen met emiel van ham, maar is er simpel weg een firmware update te downloaden en zelf het systeem te upgraden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lesley1989
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 dec 2012 16:58

Re: Rns 510

Bericht door lesley1989 »

En wat kost het ongeveer om de radio dus het systeem te laten update(nieuwste fireware)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lesley1989
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 dec 2012 16:58

Re: Rns 510

Bericht door lesley1989 »

Ik lees als je radio voor 2009 is en dat is de mijne dan is de volgende dag je accu leeg als je hem geupdate heb. klopt dat?

En ik zag als je systeem houd ingedrukt dat je in speciale menu komt maar ik zie alleen dit op youtube hebben sommige veel meer opties bv dat ze versie van de radio kunnen zien hoezo zie ik maar 3 dingen zie foto

zie foto 2 die versie navi heb ik dus staat niet op hoe hard ik ergens mag!

Ik las ook als je bij fader instelling een auto interieur ziet dan heb je versie B en ik heb dat interieur als ik naar fader ga dus heb versie B kan dat kloppen dan?

Bedankt voor alle info
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Re: Rns 510

Bericht door Higgy »

Ik denk dat het advies van Marnix het best is: even geduld hebben en tzt naar Emiel gaan. Emiel is zeer goed thuis op dit systeem.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: Rns 510

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Het menu waar je het over hebt Lesley komt pas tevoorschijn NADAT je het menu wat jij toont hebt gezien. Daarvoor moet je dus nog langer de Setup knop ingedrukt houden. Overigens komt dit menu alleen tevoorschijn wanneer dit beschikbaar gemaakt is, en heeft dat menu niets met de versie van de firmware te maken.

Als jij inderdaad het interieur ziet wanneer je naar Balance/Fader gaat dan klopt het dat je al een (iets) nieuwere versie van de firmware hebt dan de echt basis versie van in het begin van de RNS-510. Een andere manier om dit te zien is waar de volume balk komt als je de unit harder of zachter zet. Volgens mij is dit bij nieuwere versies van de firmware aan de onderkant ipv bovenkant.
Hoeft niet meteen te betekenen dat je revisie B of verder van de hardware hebt, ook een A unit kan geupgrade worden zodat ie dat laat zien.

Het leeglopen van de accu is zeker een groot probleem geweest om niet correct geupgrade versies van de RNS-510. Dit heeft met de juiste versie van de firmware in combinatie met de versie van de hardware die je hebt. Emiel heeft daar een goed beeld van (welke versie van de firmware kan met werke versie van de unit), ik zou je dat niet zo kunnen vertellen.

Emiel is niet meer (erg) actief op dit forum maar reageert wel op mail en telefoon. Nog een weekje en je kunt hem iedere vraag stellen over de RNS die wij niet kunnen beantwoorden ;-).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lesley1989
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 dec 2012 16:58

Re: Rns 510

Bericht door lesley1989 »

Ja bij mij is ook volume aan de onderkant. Als je hem uitleest kan je dan wel zien welke versie rns ik heb a b c enz



Bedankt voor de ruime tekst aan antwoord

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: Rns 510

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Dat weet ik niet zeker, ik denk het wel. Als dat niet het geval is dan is het vrij makkelijk om de RNS uit het dashbord te schuiven en het versie nummer van de sticker te lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”