[VW Golf V] RNS 510 kaarten 2009?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Tekn0z
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2009 16:27

[VW Golf V] RNS 510 kaarten 2009?

Bericht door Tekn0z »

Hi,

Dit is mijn eerste bericht hier en kan e.a. wat ik zoek niet vinden. Ik heb een Golf V 2.0TDI Sportline aangekocht waar een RNS 510 inzit. Ik wil hier graag de nieuwste kaarten op hebben echter zijn de kaarten mij bij de dealer te duur.

Nu zie ik op eBay (heeft mijn collega ook gedaan voor zijn A3 Sportback uit 2008) verscheidende kaarten staan welke compatible zijn met mijn RNS 510. Echter is de taal Duits op de DVD hoes, maar OOK Engels. Kan ik zo'n kaart kopen en heb ik dan ook de NL stem over de boxen schallen ivm de aanwijzigingen vd Navi?

eBay

Bedankt,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De taal is een instelling die helemaal niets met de DVD heeft te maken. Dat is systeemsoftware.
DVD's van 2009 zijn net uit en of het echt goedkoper is via deze aanbieder kun je je afvragen.
Vooral als er geen opgave van verzendkosten naar Nederland bij staan kon je onaangenaam worden verrast

Denk erom dat het deze codenummers dienen te zijn:

West Europa --> 1T0 051 859 H
Oost Europa --> 1T0 051 859 J


Zo niet dan word je getild
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tekn0z
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2009 16:27

Bericht door Tekn0z »

Gerritje schreef:De taal is een instelling die helemaal niets met de DVD heeft te maken. Dat is systeemsoftware.
DVD's van 2009 zijn net uit en of het echt goedkoper is via deze aanbieder kun je je afvragen.
Vooral als er geen opgave van verzendkosten naar Nederland bij staan kon je onaangenaam worden verrast

Denk erom dat het deze codenummers dienen te zijn:

West Europa --> 1T0 051 859 H
Oost Europa --> 1T0 051 859 J


Zo niet dan word je getild
Bedankt voor de codenummers, deze zijn voor V5 2009 neem ik aan? Wat eBay betreft komt het wel goed, ik heb daar een scala aan handige programma's om toch goedkoop te kunnen bieden. Kijken of het wat oplevert. Verzendkosten naar NL hoeven niet duurder dan 5 EUR te zijn voor een DVD'tje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
pastv5
Average Member
Average Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:13

Bericht door pastv5 »

Ik heb een originele V5 vandaag binnen gekregen.

Weet iemand waar ik het cd label (datum kaart materiaal) kan vinden ?

Dan kan ik dat even posten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je stopt de DVD in je PC en leest de file DROM.TOC even uit en plaatst hem hier
Ben zeer benieuwd naar de inhoud
Vooral de derde regel van de gegevens: bij de V4 was dit db: EU(2007Q4)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
pastv5
Average Member
Average Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:13

Bericht door pastv5 »

Tsjonge jonge ....

CD_6835

2007 Q4

Werkelijk ongelooflijk dat ze dit sowieso op de markt durven brengen en er € 249 voor te vragen. Dit is toch je reinste bedrog ? Je kunt mij niet vertellen dat Navteq geen nieuwer materiaal kan leveren aan VW. Of zou dit vele goedkoper ingekocht worden omdat dit oude troep is ? In ieder geval worden VAG klanten aardig belazerd !

Ik blijf lekker met de "illegale Q4 2008 BMW" rondrijden iig

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als ik dit zo lees, lijkt de gepubliceerde versie eerder een "bugfix" voor de steeds terugkerende TMC problemen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

pastv5 schreef:Tsjonge jonge ....
CD_6835
2007 Q4
Zou je alsnog de hele CDROM.TOC even willen posten?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
pastv5
Average Member
Average Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:13

Bericht door pastv5 »

Continental Automotive GmbH
I MM R G SW NM DBP

Content

Volume: CD_6835
Date: 9.4.2009
db: EU(2007Q4)
Area: West Europe
Supplier: Navteq
Version: 505.20.746.4.84
Customer: 1627387333
Customer Info: VW
Features: V11
TPD: 2008110006
SVD:
TMC: nt_q407_74X
Phoneme: yes
DBAL: V5.15 V6.24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De Facto dezelfde content als bij V4 http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12792 :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij de versie V4 werd de klant nog gewoon het bos in gestuurd, met de V5 is het pure oplichting gezien de identieke database
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
pastv5
Average Member
Average Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:13

Bericht door pastv5 »

Helemaal mee eens, maar wat doe je eraan ? Brief naar PON/Wolfsburg ? Krijg je misschien een Tom Tom met map share voor erbij :oops:

Toch kan Wolfsburg dit niet maken en dit soort acties wekt alleen maar ergenis op en mensen gaan andere manieren (BMW MK4) bedenken om nieuwer kaartmateriaal te krijgen.

Mijn pa heeft een nieuwe Passat CC met RNS510 besteld maar ik heb gezegd dat ie de € 249 voor de DVD maar moet laten vervallen (laat ik natuurlijk wel effe SW1100 erop zetten :D )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Misschien tricky uit de mond van een moderator, maar dit soort stunts van VAG werkt het illegale gebeuren wel in de hand...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En ik heb zomaar het gevoel dat er van de zijde van VW geen enkel commentaar is te verwachten :cry:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tekn0z
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2009 16:27

Bericht door Tekn0z »

pastv5 schreef:Helemaal mee eens, maar wat doe je eraan ? Brief naar PON/Wolfsburg ? Krijg je misschien een Tom Tom met map share voor erbij :oops:

Toch kan Wolfsburg dit niet maken en dit soort acties wekt alleen maar ergenis op en mensen gaan andere manieren (BMW MK4) bedenken om nieuwer kaartmateriaal te krijgen.

Mijn pa heeft een nieuwe Passat CC met RNS510 besteld maar ik heb gezegd dat ie de € 249 voor de DVD maar moet laten vervallen (laat ik natuurlijk wel effe SW1100 erop zetten :D )
"effe SW1100" erop laten zetten? Ik heb gisteren mijn Golf opgehaald met de RNS 510 en ze keken me bij PON in Barneveld aan alsof ik van Mars kwam. Firmware? Kan je dat eten? Dat leken ze bijna te zeggen. En ze kunnen er niet achter komen welke versie vd RNS er in mijn Golf V uit 2004 zit een Versie A of B. Zucht.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ergens wel te billijken dat ze verbaasd zijn want origineel is het allemaal niet wat jij hebt.
In 2004 bestond de RNS510 nog helemaal niet en ik weet ook niet of het uitlezen bij zo'n retrofit installatie altijd even makkelijk is. Staat namelijk niet in hun programma

Desondanks is het inspelen van de 1100 software naar ik meen wel mogelijk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
pastv5
Average Member
Average Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:13

Bericht door pastv5 »

Tekn0z schreef:
pastv5 schreef:Helemaal mee eens, maar wat doe je eraan ? Brief naar PON/Wolfsburg ? Krijg je misschien een Tom Tom met map share voor erbij :oops:

Toch kan Wolfsburg dit niet maken en dit soort acties wekt alleen maar ergenis op en mensen gaan andere manieren (BMW MK4) bedenken om nieuwer kaartmateriaal te krijgen.

Mijn pa heeft een nieuwe Passat CC met RNS510 besteld maar ik heb gezegd dat ie de € 249 voor de DVD maar moet laten vervallen (laat ik natuurlijk wel effe SW1100 erop zetten :D )
"effe SW1100" erop laten zetten? Ik heb gisteren mijn Golf opgehaald met de RNS 510 en ze keken me bij PON in Barneveld aan alsof ik van Mars kwam. Firmware? Kan je dat eten? Dat leken ze bijna te zeggen. En ze kunnen er niet achter komen welke versie vd RNS er in mijn Golf V uit 2004 zit een Versie A of B. Zucht.....
Als je naar TONE gaat en daarna naar FADER en je ziet een interieurtje van een autootje heb je SW1100 en dus een B versie. Mocht je er niet uitkomen dan is het voor de dealer (en voor ieder ander helaas) 5 minuten werk om te kijken naar het onderdeel nummer (eindigend op A of B) Ik meen dat dmv de VAG kast dit ook kan worden uitgelezen ...Gerritje ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tekn0z
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2009 16:27

Bericht door Tekn0z »

Ja dat autotje heb ik wel, dat is in ieder geval goed nieuws. Heb gisteren wel besloten de RNS 510 weg te doen. Dit omdat het voor mij toch niet HET systeem is. Ik heb zelf meer aan een Pioneer radio i.c.m. mijn iPod en een setje goede speakers.

Dus mocht iemand een RNS 510 zoeken? Dan heb ik m inc code kaart uiteraard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
feddomw
Junior Member
Junior Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 okt 2007 16:27

Bericht door feddomw »

Ik spring even wat laat in, maar goed:
RNS-510 af-fabriek (want mijn Golf V GTI bij de fabriek afgehaald) met DVD-V3 geleverd gekregen. Mei 2008 afgeleverd.

Ik ga op vakantie, wil op zeker spelen en bij de dealer even V5 ophalen.... Nu lees ik dat V5 qua kaartmateriaal een kopie is van V4. En ik begreep toch ook al dat V4 een kopie is van V3.

Ik heb er dus helemaal niets aan (qua "frissere" kaarten) om V5 te kopen....? If lees ik nou toch verkeerd? Als ik mijn V3 DVD in de PC stop en zoals bovenstaand de info zou checken, dan is mijn kaart dus ook Q42007?

Met andere woorden, er is in iedere geval geen enkele manier om legaal en "netjes" aan nieuwere kaarten te komen dan laatste kwartaal 2007. Echt absurd.

Ik moet zeggen dat de hele ondersteuning vanuit VW/Pon/de Dealer bedroevend slecht is. Vandaag bij CarTronic een nieuwe Bluetooth module laten inbouwen (2 minuten werk, had ik ook zelf gekund merkte ik) omdat ik helemaal klaar was met het feit dat de dealer bleef zeggen dat ik toch echt aan Nokia gebonden was met de Bluetooth module. "Helaas meneer": u heeft een Premium kit "in uw RNS510" en dus zal u geen iPhone kunnen gebruiken. Want geen rSAP ondersteuning op de "RNS510". IK: "is er geen andere bluetooth module mogelijk dan?". Nee, kan niet. En men kon ook het blijven uitvallen van de RNS510 ook niet oplossen. Software update wilde ze niet aan, dan moest de auto maar blijven staan en zouden ze gaan kijken waarom hij niet werkte.

Cartronic gebeld, Skoda bluetooth module "ingebouwd" voor me, alles werkt perfect, stuurbediening, telefoonboek laden, alles. En hij heeft voor mij even mijn software ge-update naar de meest recente versie, het "uitval" probleem lijkt verholpen. Skins van de interface ook voor me snel van Sports naar Highline gezet, dat kon de dealer namelijk ook niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ga op vakantie, wil op zeker spelen en bij de dealer even V5 ophalen.... Nu lees ik dat V5 qua kaartmateriaal een kopie is van V4. En ik begreep toch ook al dat V4 een kopie is van V3.

Ik heb er dus helemaal niets aan (qua "frissere" kaarten) om V5 te kopen....? If lees ik nou toch verkeerd? Als ik mijn V3 DVD in de PC stop en zoals bovenstaand de info zou checken, dan is mijn kaart dus ook Q42007?
Verkeerd begrepen
De V3 is een postcode-bug-fix van de V2 met een database van Q1-2007
De V5 is een bugfix van de V4 met een database van Q4-2007

Alles wat VW tot nu toe heeft geleverd was zwaar overjarig
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
feddomw
Junior Member
Junior Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 okt 2007 16:27

Bericht door feddomw »

Duidelijk. En onvergeeflijk van VW (eigenlijk van de dealers/Pon) zeker gezien de slechte service die geleverd wordt. V3 was er al een tijdje toen ik mijn auto kocht, en die kaart was dezelfde als V2. Dus in 2 jaar tijd, en drie releases a €250 per stuk verder, zijn we een halfjaar in kaartmateriaal verder en loopt men nog steeds hpeloos achter. Zo werk je natuurlijk illegaliteit in de hand.

Een tunnel bij mij in de buurt die er al was toen ik mijn auto kocht, bestaat niet in mijn navi. Ik had nu 2 dvds en €500 verder kunnen zijn en nog steeds zou mijn navi deze niet herkennen?!?!

Ik houd op met zeuren. Ik vind het ongehoord dat een bedrijf met mooie producten niet in staat is zoiets goed te regelen. En dus ook after-sales niet goed geregeld heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

feddomw schreef:Zo werk je natuurlijk illegaliteit in de hand.
Tja, als er toch geen actuele informatie (kaartmateriaal) verkrijgbaar is heb je ook weinig aan een illegale versie.......
Dan heb je een illegale oude database.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
pastv5
Average Member
Average Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:13

Bericht door pastv5 »

Dat is niet helemaal waar. :?: Van horen zeggen :?: heb ik vernomen dat er een omgebouwde Q4 2008 van de BMW DVD navi in omloop is die ook zou werken in een RNS510.

Daar staat dus wel vrij recent kaartmateriaal. Maar nogmaals het is een gerucht ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb je dit verhaal http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=13586 al gelezen?
Afblijven dus van die "geruchten DVD" :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

Gerritje schreef:De taal is een instelling die helemaal niets met de DVD heeft te maken. Dat is systeemsoftware.
DVD's van 2009 zijn net uit en of het echt goedkoper is via deze aanbieder kun je je afvragen.
Vooral als er geen opgave van verzendkosten naar Nederland bij staan kon je onaangenaam worden verrast

Denk erom dat het deze codenummers dienen te zijn:

West Europa --> 1T0 051 859 H
Oost Europa --> 1T0 051 859 J


Zo niet dan word je getild
Gerrit, taal staat weldegelijk op de NAV DVD!! toestel vraagt om de navischijf als de taal veranderd moet worden..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 559
  • RNS510 in vw Golf 6
    door FantheMan » 17 okt 2019 07:41 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 538
  • Golf 5 navigatie aux
    door Stef » 04 jun 2014 20:41 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 834
  • Navigatie voor mijn VW Golf 5
    door Marcianox » 04 mei 2015 12:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 622
  • Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
    door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies
    Reacties: 3
    Weergaves: 739
  • kaarten ver.975.xxx
    door japie57 » 20 aug 2016 12:01 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 825
  • kaarten.
    door japie57 » 08 jun 2018 15:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 925

Terug naar “V.A.G”