RNS 310 of RNS 315?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
dhelios
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2011 21:26

RNS 310 of RNS 315?

Bericht door dhelios »

Hoi!

Ik heb in november een nieuwe VW Polo Bluemotion besteld bij VW A-Point Amsterdam met het Executive Plus pakket. Volgens de verkoper zit hier de RNS 310 bij inbegrepen. Echter, ik lees op verschillende plekken dat de RNS 310 niet meer geplaatst wordt, maar dat deze vervangen is door de RNS 315. Klopt dit?

Mijn auto is in productie gegaan in week 4:
Hierbij kan ik u informeren dat uw Volkswagen Polo staat ingepland om te worden gebouwd in week 4.
Hoe zit het nou? Krijg ik alsnog een verouderd RNS 310 systeem, of alsnog een RNS 315?

Thanks! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je krijgt een RNS310
Volgens laatste informatie krijgt de Polo een RNS315 vanaf KW22 2011
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dhelios
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2011 21:26

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door dhelios »

Aha. Jammer maar helaas!

Ik heb bij het pakket ook telefoonvoorbereiding genomen. Is het verstandig om de touchadapter van VW te nemen? Ik heb een iPhone 4. Ik lees op dit fora zoveel verschillende dingen dat ik de bomen door het bos niet meer zie. Ook dingen met Fiscon, Mobridge en ontzettend veel over http://www.electronic4cars.nl/ in Brabant.

Wat is wijsheid?

Bedankt voor je tijd! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kan ik je niet verder over adviseren
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dhelios
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2011 21:26

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door dhelios »

Jammer! In ieder geval bedankt voor je tijd Gerritje!

Iemand anders? :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door Higgy »

Ehhh, ja, maar die voelde je al aankomen: www.electronic4cars.nl
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dhelios
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2011 21:26

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door dhelios »

En wat moet ik dan hebben? Heb ik dan geen Touchadapter van VW meer nodig maar werkt alles via de RNS 310? :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Via de RNS310 werkt er helemaal nulkommanada
Je hebt altijd een aparte BT voorziening nodig en de gegeven link is één van de bedrijven waar je waarschijnlijk goed terecht kunt. Het grootste probleem zit in je iPhone. Kan die overweg met de diverse adapters?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door vwgolf »

dhelios schreef:En wat moet ik dan hebben? Heb ik dan geen Touchadapter van VW meer nodig maar werkt alles via de RNS 310? :)
Vanaf productieweek 45 2010 is het ook bij de Polo mogelijk de telefoon te bedienen via de RNS310.
Er moet alleen nog een pairingadapter gemonteerd worden (geen touchadapter monteren dit geeft problemen vanaf productieweek 45 2010).
Zie de volgende link voor de pairingadapter en meer info:

http://www.volkswagen-zubehoer.de/filea ... 100910.pdf

Werkt ook met de iPhone 4.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dhelios
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2011 21:26

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door dhelios »

@ Gerritje; tot nu toe nog geen enkel probleem gehad om te pairen met verschillende bluetooth adapters!

@ vwgolf; is dit nou 1 product? Ik doe mijn best om het te lezen, maar mijn Duits is ook niet echt optimaal, helaas. Als ik goed lees is dit de Telefoonvoorbereiding Plus? (lomp vertaald gewoon!). Ik heb al de Telefoonvoorbereiding, is de "plus" zijnde dan de adapter? VW probeert mij deze te verkopen: http://www.volkswagen.nl/volkswagen-rij ... lf-vi.html. Past gemakkelijk in de houder, kan eruit, doet het met iPhone. Maar volgens jou geeft deze dus problemen vanaf W45. Jemig! Weten zij dit niet dan?

Ik zou het wel gaaf vinden als het lukt om alles via het scherm te kunnen bedienen, icm mijn multifunctionele stuurwiel en het zelfs kunnen zien op mijn boordcomputer. We zijn er bijna gok ik, als je me met het laatste loodje kunt helpen ben ik super blij! :) scheelt waarschijnlijk een heleboel geld en irritatie! Uiteraard moet ik eerst erachter zien te komen of mijn auto wel daadwerkelijk na W45 geproduceerd is, maar dat kan ik pas doen zodra ik het chassisnr laat controleren.

Super Gerritje en vwgolf! Behulpzaam! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door vwgolf »

In de Polo zit vanaf 45 2010 de telefoonvoorbereiding plus, er zal alleen nog een pairingadapter gemonteerd moeten worden om de bluetooth functie te laten werken. Bij de Polo Bluemotion is het niet mogelijk informatie van de telefoon te zien in de baordcomputer. Met de stuurwiel bediening kan alleen een gesprek worden opgenomen + ophangen en het volume regelen van het telefoongesprek, uiteraard kan ook de radio worden bediend worden wat betreft volume en enz.
Als de auto week 4 wordt gebouwd zoals je eerder aangaf dan is dit na 45 2010 dus geen probleem.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
speedy2000
Average Member
Average Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 jul 2007 20:58

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door speedy2000 »

als je de telefooncentrale omcodeeerd,
heb je helemaal geen adapter meer nodig bij de nieuwere rns310

je kan hem dan gewoon bedienen via de rns310
mits deze na kw45 2010 geproduceerd is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dhelios
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2011 21:26

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door dhelios »

@ vwgolf; welke onderdelen heb ik nodig? 3C0.051.435.PA of de 3C0.051.435.CA? en kan het dan zo zijn dat de Telefoonvoorbereiding Plus "houder" helemaal wordt weggewerkt? Dus als het goed is kan ik dus met een van deze twee onderdelen mijn telefoon besturen vanaf de RNS 310. Punt, uit? Geen gedoe met een Touch adapter dus?

@ speedy2000; zou je het iets duidelijker kunnen uitleggen? wat moet ik precies allemaal doen? en als ik jou goed begrijp heb ik helemaal geen adapter(s) nodig als ik het "omcodeer"?

Tnx allemaal! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door vwgolf »

Onderdeelnummers kan allebei, de PA is alleen een pairingadapter met de CA kun je ook de iPhone opladen.
De PA is wat goedkoper als de CA.
De houder kan niet weg gewerkt worden zonder groot gat in het dashboard.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dhelios
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2011 21:26

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door dhelios »

Dankje vwgolf! Dus als http://www.electronic4cars.nl/ deze ook verkoopt kan hij deze voor me inbouwen en klaar! :) alles via RNS 310 en geen gedoe met Touch Adapter die ik eruit moet halen, of gestolen wordt oid. Nice!

Neem aan dat de 3C0.051.435.PA ergens weggewerkt kan worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door vwgolf »

Inbouwen is niet nodig, is een kwestie van klik werk (Plug and Play), kan iedereen zelf doen.
Ook de PA kan niet weg gewerkt worden zonder gat in het dashboard achter te laten.
Er zit namelijk op het dashboard een steun waar de adapter PA opgeklikt wordt.
Als deze steun weg gewerkt wordt achter het dashboard blijft er op de plaats van de steun een gat over.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dhelios
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2011 21:26

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door dhelios »

Okidoki, dankjewel! Probleem is natuurlijk dat als ik ooit van een telefoon wissel dat ik dan een nieuwe adapter moet kopen als ik de speciale voor de iPhone 4 koop. Verder is de bediening en functionaliteit zowel voor de PA en de CA gelijk? Enige verschil is dat mijn telefoon opgeladen wordt?

En weet je misschien wat speedy2000 bedoelde met "omcoderen"?

Nogmaals bedankt, super!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dhelios
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2011 21:26

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door dhelios »

*kick*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat vertelde hij precies zoals het moet:
als je de telefooncentrale omcodeeerd, heb je helemaal geen adapter meer nodig bij de nieuwere rns310
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door vwgolf »

dhelios schreef:Okidoki, dankjewel! Probleem is natuurlijk dat als ik ooit van een telefoon wissel dat ik dan een nieuwe adapter moet kopen als ik de speciale voor de iPhone 4 koop. Verder is de bediening en functionaliteit zowel voor de PA en de CA gelijk? Enige verschil is dat mijn telefoon opgeladen wordt?

En weet je misschien wat speedy2000 bedoelde met "omcoderen"?

Nogmaals bedankt, super!
Bediening en functionaliteit zijn hetzelfde behalve dat de CA ook oplaadt.

Omcoderen kan met diagnoseapparatuur van de dealer of met VCDS (Vag-Com).
Werkt iets anders dan bij auto's voor modeljaar 2011 maar is wel mogelijk, toevallig vandaag nog getest.
Na het omcoderen is er geen PA of CA adapter nodig mits de auto is voorzien van stuurwielbediening.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dhelios
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2011 21:26

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door dhelios »

Hmmm.. omcoderen klinkt wel aantrekkelijk. Verwacht niet dat de dealer dit voor mij zal doen. Is dit mogelijk om bij jou te doen vwgolf? Uiteraard tegen betaling! :)

Dit kreeg ik nog van de dealer als reactie op mijn vraag:
dhelios schreef:Zou je mij kunnen vertellen wat de exacte productieweek is van mijn Polo Bluemotion aan de hand van het chassisnr (volgens mij?). Ik zou dit graag willen weten ivm de Touch Adapter die niet werkt icm een Polo die na week 45 is geproduceerd. Volgens een update email van jullie uit zou de auto in week 4 geproduceerd worden, maar ik zou graag zeker willen weten op welke datum de auto geproduceerd is. Zou je dit voor mij kunnen nakijken?
Reactie:
Dealer schreef:Alle Polo Bluemotions die wij momenteel afleveren zijn voorzien de nieuwe telefoonvoorbereiding, dit betekend concreet dat de telefoon niet meer bediend hoeft te worden vanaf een touchadapter, maar via het Touchscreen van de RNS310. Voor het maken van een verbinding is hier echter nog wel een bluetooth adapter voor nodig! Ik zal de bestelde Touch adapter inwisselen voor de bluetooth adapter zodat uw telefoon direct operationeel is tijdens de aflevering (mits deze niet inmiddels in backorder staat).
Wel grappig dat hij het over de "bestelde" Touchscreen heeft, terwijl ik deze nooit heb besteld. Ben benieuwd hoe dat afloopt :)

Bedankt Gerritje btw, sorry voor het ongemak!

Hoor graag van je vwgolf! :) scheelt mij gedoe en iig ook nog wat kosten! + dat ik stuurbediening heb! :) auto is dus btw dus sowieso van week 4 2011!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wel grappig dat hij het over de "bestelde" Touchscreen heeft, terwijl ik deze nooit heb besteld. Ben benieuwd hoe dat afloopt
Nog grappiger is dat hij dat helemaal niet schrijft want als je goed leest staat er Touch Adapter
Op die manier is er volop ruimte voor vergissingen en onbegrip :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door vwgolf »

@dhelios zie prive beicht.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Blauwe Tand
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:19

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door Blauwe Tand »

Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn Polo BM met RNS 310 en executive Plus pakket. Aanmelden, bedienen enz. van mijn IPhone is geen enkel probleem. Geen extra hulpmiddelen nodig dus. Ik zou gewoon afwachten wat je krijgt en daarna passende maatregelen nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dhelios
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2011 21:26

Re: RNS 310 of RNS 315?

Bericht door dhelios »

Hoe bedoel je zonder extra hulpmiddelen? Dat klinkt alsof de RNS 310 al standaard bluetooh heeft ingebouwd? :o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”