Pulse draad Golf 4 op iso-stekker?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gebruikersavatar
remco
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 Okt 2003 07:47

Pulse draad Golf 4 op iso-stekker?

Berichtdoor remco » 24 Okt 2003 21:45

Hallo, wil morgen mijn nieuwe navigatie set monteren, maar zit de pulse-draad(voor de snelheid) op de iso-stekker??
En voor het achteruitrijsignaal waar moet ik dan zijn, of welke kleur draad?




Gebruikersavatar
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:05
Locatie: Netherlands

Berichtdoor checkin » 24 Okt 2003 21:52

Hallo Remco,

Golf 4 10/1997 ->
Puls : Draadkleur: blauw/wit. Bij Radio ISO - Stecker A, Pin 1.

Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 Sep 2003 18:57

Berichtdoor Han » 24 Okt 2003 21:56

Hier alvast het aansluitpunt voor de puls

Golf 4 10/1997 - Kabelfarbe: blau/weiß. Vorne links im Sicherungskasten. Alternative: Kabelfarbe: blau/weiß. Am Radio ISO - Stecker A, Pin 1.

Om het achteruitrij signaal aan te sluiten kan je het makkelijkste bij de achterlichten naar de kleur van de aansluitdraad kijken, zoek deze dan op in de kabelboom links of rechts.
Alleen is dit niet altijd de dezelfde kleur.
Zelf trek ik vaak een draad naar achter toe is bijna net zo snel als uitzoeken.
Veel succes met de inbouw.

Gebruikersavatar
ceesre
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 Okt 2003 16:11
Locatie: Prov.Utrecht

Berichtdoor ceesre » 25 Okt 2003 18:58

Rare vraag misschien.
Bij mij zit de achteruitdraad niet gemonteerd op de navigatie.
Wat mis ik nu op de navigatie??

Gebruikersavatar
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 Okt 2003 09:26
Locatie: Nederland

Berichtdoor Topsport » 25 Okt 2003 20:14

hallo,

als je de achteruitdraad niet aansluit en je zou een heel stuk achteruitrijden dan weet de navigatie even niet meer waar je bent,het systeem registreerd niet dat je achteruit gaat, hij corrigeert wel weer van zelf maar dat duurt een paar tellen.
als je hem wel aansluit en je rijd achteruit dan weet het systeem dat je achteruit gaat en heb je het 'probleem' niet.

Topsport

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 25 Okt 2003 23:37

Hallo,

Even een aanvulling op de reactie van Topsport.

Als je nooit achteruit rijdt, maakt het natuurlijk niet uit. Maar wie doet dat niet?
En als je dan 10 of 20 meter achteruit rijdt, denkt je Navi dat je die afstand vooruit gereden bent. Oftewel, je Navi kan daardoor in een stad denken dat je dan op een andere kruising zit dan je in werkelijkheid bent.
Dat moet gecorrigeerd worden met het GPS signaal, maar juist in een stad tussen gebouwen kan dat wel eens erg moeilijk zijn, met als gevolg dat je Navi de weg kwijt raakt.

Dat verhaal is niet alleen theorie, temeer daar bij een normale Navi de GPS alleen een secundaire rol speelt. Primair is "mapmatching" van de kaart-CD dmv. de tacho puls en de gyro.
En voorts duurt het opnieuw bepalen van de plaats dmv. de GPS signalen heel wat langer dan een paar tellen, dat kan makkelijk een minuutje, of zelfs wel een paar meer duren. Lees maar eens wat daarover op de site van Trimble, de leverancier van de meeste GPS antennes geschreven is.

Om een lang verhaal kort te houden: gewoon aansluiten dat achteruitsignaal.

Groet,
JW


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “V.A.G”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Onbekende zoekrobot en 0 gasten