PLAATSING PIONEER AVIC 85DAV

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
LUNDJE
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2003 19:31

PLAATSING PIONEER AVIC 85DAV

Bericht door LUNDJE »

Beste mensen heb vandaag een avic 85 dav gekocht, en zou de vraag willen stellen of het moeilijk is dit in te bouwen in een nieuw model audi A4
Weet iemand mij te vertellen of er een cambus systeem aanwezeig is, in deze wagen, of weet iemand mij te vertellen waar ik de inpuls van kan nemen??

zijn er nog inbouw tips die ik kan gebruiken, alvast bedankt

Robbie Smeets
:?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Volgens mij maakt Audi ook in het nieuwe model nog geen gebruik van een bus systeem.

De puls zal zondermeer aanwezig zijn, en net zo als in het model vanaf 1995 van het motormanagement af te tappen zijn. Daar zat die in de motorruimte aan het schutbord, bestuurderskant. Daar onmiddelijk onder de voorruit bij het waterreservoir in de relais kast c.q. motormanagement op de licht beige stekker, wit/blauwe kabel. Of achter de radio in de ISO-stekker, standaardpin 1.

Nu is dus het mooie, reeds het 1995 model had hem al op de Iso stekker van de radio zitten.
Dit is een gereserveerde positie van deze soort stekkers, dus al heeft het nieuwe model een bus systeem, aansluiten zo zonder problemen moeten kunnen op basis van deze stekker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hallo Robbie,

Ik heb dit topic naar Audi verplaatst omdat het toch meer een audi vraag is.

Wat betreft je vraag over de puls draad die heb ik bij de importeur voor je gesteld heb dus nog wat geduld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hier het antwoord van Audi.
Een beetje flauw maar wel snel(binnen 1 uur).
Geachte heer ..............,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Tot onze spijt kunnen wij met de gegeven informatie geen uitspraken doen
over de exacte technische uitvoering van de A4 van uw cliënt.
Met betrekking tot het inbouwen van zijn navigatiesysteem raden wij uw
cliënt echter aan om het inbouwen te laten uitvoeren door een Audi dealer.
De Audi dealer heeft de meest recente technische informatie over de auto en
kan zorgen dat de inbouw plaats vind zonder gevolgen voor de eventuele
fabrieksgarantie.
Mocht uw cliënt de inbouw toch zelf willen uitvoeren dan raden wij hem aan
om voor technische informatie over de auto de website https://erwin.audi.de
te raadplegen. Deze site geeft tegen betaling elektrische schema's en
werkplaatsinformatie van Audi. Daarbij willen wij er echter op wijzen dat
het zelf inbouwen als gevolg kan hebben dat de fabrieksgarantie op de auto
vervalt, en dat Audi niet aansprakelijk is voor eventuele gevolgschade als
gevolg van het verkeerd aansluiten van de installatie.

Met vriendelijke groeten,

Audi Klantenservice

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LUNDJE
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2003 19:31

Bericht door LUNDJE »

Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie reactie's buiten gewoon knap de respons.
Ik treed u bij om te zeggen dat het een beetje flauw is van audi om zo te reageren. Ben vandaag bij mijn audidealer geweest, maar daar durven ze er niet aan te beginnen. mooi he van mister audi een auto van een ton maar ze durven er niet aan te werken.
Het moet dan maar gebeuren bij een navigatie shop.
Wat mag ik hier voor betalen als het vakkundig gebeurt?????
Heeft iemand een goed adres????
Kent iemand de firma GOOSSENS
LEEMSTRAAT
DEURNE???
wat is jullie ervaring???

Vriendelijke groeten
Robbie Smeets

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

Bericht door admin »

hum....

dit ga ik even aankijken, nog niet echt een beleid in.

De vraag om ervaring betreffende inbouwstations is een reële vraag.
Daarop reageren ook.

Mocht iemand echter de behoefte voelen om een bepaalde persoon of bedrijf helemaal af te kraken, bedenk wel, fouten worden overal gemaakt, en hoewel kritiek rustig gegeven mag worden, het meest welkom is opbouwende kritiek.

Dus...mocht je werkelijk hele slechte ervaringen hebben betreffende welke inbouwstation dan ook, bedenk dan voor jezelf of je dit niet beter via private mail box doet. Beargumenteer deze dan ook.

Bedenk tevens dat betreffende firma waarschijnlijk niet eens op de hoogte is van het bestaan van deze site met dit forum, dus niet in staat is om een weerwoord te geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LUNDJE
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2003 19:31

Bericht door LUNDJE »

beste administrator,

Heb ik even niet bij stil gestaan, goed opgemerkt van jullie.
Het is niet mijn bedoeling mensen tegen elkaar in het harnas te jagen.
Ik maakte enkel de bedenking dat een slechte zoveel vraagt als een goede installateur, ik wilde enkel de kopzorgen van de slechte besparen.

groetjes een newbi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

Bericht door admin »

Geen probleem LUNDJE,

het was slechts een woord vooraf, tevens wil ik niet dat dit topic verzand in een discussie topic of bedrijf xxx goed/slecht is.

Derhalve stel ik het volgende voor :

- Is dit bedrijf bekend bij iemand, kun je de ervaringen met inachtneming van bovenstaande gewoon posten
- Mocht iemand een ander inbouwstation weten in die omgeving, en denken dat topicstarter daarmee geholpen is, post dit dan.


Tevens zal ik eens even kijken of we via een iets alternatievere manier de informatie kunnen achterhalen, gaat wel goed komen, geen zorgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Hier staat iets over inbouwen in Audi's, met ook iets over de nieuwe audi's.

Is echter wel in het Duits, tevens blijk de Audi wel degelijk een Can-Bus te hebben, dus die brief van de klantenservice van Audi is ook wel degelijk serieus te nemen.

Blijft echter vaag dat zelfs de dealer.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LUNDJE
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2003 19:31

Bericht door LUNDJE »

satellite,
http://www.car-audio.nl/ dit is het bedrijf waar ik het over had, denk wel dat ik daar goed zit ze staan op google nr1 dus dat is een bedrijf dat volgens mij toch wel mee

groetjes robbie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Satellite doet weinig inhoudelijk reageren, voornamelijk beheer.

Evengoed wil ik wel reageren met de opmerking dat wanneer een site op nr.1 staat bij google, dit niet persé een goed bedrijf is.

Per slot van rekening staat deze site nr.3 bij google wanneer je bijvoorbeeld op 'becker navigatie test' zoekt...(en dan zoek je nog internationaal ook)

Maar ik vind het er wel solide uitzien, omtrend hun prijs zou je eens moeten bellen?
Wellicht dat een aantal mobiele inbouwers op dit forum je (per Private Mail?) een aanbieding kunnen doen? Of anders een prijsindicatie wat zoiets zou mogen kosten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Audi A4 model vanaf 2001-

Bericht door BMIS »

In moderne voertuigen komen steeds vaker "digitale" signalen voor in plaats van 'gewone' analoge signalen. Bij analoge signalen is er voor elk signaal een aparte draad nodig.
Bij een digitaal netwerk (CAN-BUS) kunnen er diverse signalen in de vorm van code's over de zelfde draad lopen.

Dit even om aan te geven hoe de werking van een CAN OF VAN netwerk in elkaar steekt.

Deze audi heeft dus een digitale besturing en ook nog de pech dat het niet duidelijk of er ook nog een analoog signaal aanwezig is. Dit is een kwestie van meten, maar dan heb je wel speciale meet-apparatuur nodig en een beetje kennis van electronica is natuurlijk ook handig.

Mocht er (na meting) geen analoog signaal zijn dan heb je een CAN-BUS interface nodig.

Ik heb begrepen dat de eigenaar van de audi een inbouwbedrijf zoekt in Zuid-Nederland. Mocht hij er belang bij hebben kan ik hem in die regio wel aan een adres helpen.

Wat betreft de kennis van de dealers over auto's met CAN/VAN - BUS systeem: we moeten allemaal wennen en proberen om bij te blijven.

Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

Bericht door admin »

Goed,

om even terug te komen op mijn bericht van 22/09/2003;

van mijn contact persoon bij Audi (....zeer diep zelfs bij Audi) krijg ik het volgende te horen:

- Zonder problemen kan hij mij de volledige electrische layout geven van willekeurige Audi, alsmede gegevens over proms etc.
- Zonder meer raad hij af om ook maar iets te doen aan Audi's die met een netwerk-systeem (zoals de Can-Bus) te gaan knutselen, er zijn reeds gevallen bekend van 'knallende Aribags', rot schakelende automaten etc. Dit systeem is gewoon gevoelig voor de signalen, en een klein foutje in de signaal code's kan gewoon een verkeerd onderdeel activeren.

Zijn advies was welgemeend, als de dealer de job niet accepteerd, hetgeen hij eveneens een opmerkelijk gegeven vond daar de dealer over een speciaal programma schijnt te beschikken, het beste is om altijd een externe pulsgever te gebruiken, al is dit alleen al om het simpele feit dat het navigatiesysteem dan een mooie schone zuivere puls krijgt en slechts voor de + en de - polen (dus stroom) afhankelijk is van het voertuig.

In een dergelijk geval maakt het inbouwstation ook minder uit, zolang ze capabel genoeg zijn fatsoenlijk een pulsgever te monteren en het systeem te installeren zonder krassen te maken op het dashboard, is het feitelijk goed.

Daar ik niet wil dat wij straks aansprakelijk zijn omdat we een schema verstrekken, met weliswaar de juiste gegevens (immers, komt echt uit Audi zelf), waarbij de monteur tijdens het monteren opeens 3 airbags laat ploffen, stel ik voor dit te laten voor wat het is en echt gewoon een externe pulsgever te installeren. Dit apparaatje steld niets voor, en is met een beetje zoekwerk voor een 'habbekrats' te verkrijgen.

Maar goed, ik laat de keuze verder aan topic-starter over, blijft natuurlijk de vraag staan over inbouwstations, echter ik zie dat BMIS daarin desgevraagd terzijde wil staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Nestor A6
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2003 02:15

plaatsing pioneer avic

Bericht door Nestor A6 »

Hallo Lundje,

Tuurlijk zit een canbus in een nieuw model A4. Ik weet het 100% zeker.
Canbus kwam voor het eerst in een Audi in 1999. Als ik jou was zou ik dat pioneer ding weggooien(verkopen) en een origineel Audi Navi Plus inbouwen. Verwacht geen hulp van een Audi dealer, dat krijg je niet voor elkaar.
Volgens hun kon een Navi+ niet ingebouwd worden omdat mijn auto niet er voorbereid was. Onzin. Ik heb alles wat Audi in huis heeft in mijn A6 ingebouwd en ben ik ook kort geleden bij dealer geweest om dat te laten zien. "KAN NIET" accepteer ik niet voor een antwoord. Gellof me alles kan. Als je toch dat pioneer ding er in wilt hebben en aansluiten dan oet je GALA signal pakken. Dat is bij Audi speed-signal. Om je Navi nauwkeurig te laten rekenen zou je ook ABS signal moeten pakken.

Groetjes,
Nestor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 760
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2579
  • pioneer kaartsoftware avic 800 dvd
    door bing0000 » 28 aug 2014 20:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 500
  • Pioneer avic F930BT
    door paccard » 19 aug 2014 14:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1433
  • Pioneer AVIC-X1 kapot
    door KiaSorento » 12 jun 2014 12:23 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 948
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1061
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 851

Terug naar “V.A.G”