Nieuwe BT Carkit voor VW

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
mmfb
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 aug 2008 20:48

Bericht door mmfb »

pics
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thunderflash
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2009 12:11

VW Bluetooth Touch Adapter 3C0051435TA

Bericht door Thunderflash »

Het afgelopen weekend via Ebay in Duitsland de VW Bluetooth Touch Adapter 3C0051435TA besteld. Vanwege een aanbieding in Duitsland kon ik er voor een geschikte prijs aankomen. :D
Gisteren aangesloten, plug & play, in m'n Passat, bj 2008. Alles werkt naar behoren, een goede, snelle en duidelijke verbinding. Ook wordt de gsm snel gevonden als ik weer in de auto stap.
Zoals iemand hierboven beschreef, kan ik wel het gesprek d.m.v. de rode hoorn beeindigen. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michelangelo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2009 04:21

Bericht door Michelangelo »

Heb hem ook werkend met de X1, was even rommelen, maar het ziet er keurig uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vertel liever meteen hoe ipv "even rommelen" waar zonder verdere uitleg niemand iets aan heeft.
Wat heb je gedaan om de stuurwielbediening mogelijk te maken? Zit de X1 dmv een CAN bus adapter aangesloten? Werkt de MFA? etc etc
Het is uiteindelijk een forum en alle lezers leren graag iets bij!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michelangelo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2009 04:21

Bericht door Michelangelo »

De fout die ik kennelijk maakte was eerst contact en dan de touch in de houder. Op de een of andere manier werd het notruff nummer automatisch gebeld (heb me dus 3x moeten verontschuldigen in mijn beste duits)

Ook had ik de touch wel in de bt lijst van de foon, die zag hij gewoon, maar niets geen connectie.

Vanochtend alle bt toewijzingen in de foon verwijderd. De cradle geplaatst, het contact erop en dan gaat alles als vanzelf ....

Canbus e.d. weet ik allemaal niets vanaf, de voorbereiding zat al in de auto ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zeef
Average Member
Average Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 aug 2007 13:49

Bericht door zeef »

Gerritje schreef:Vertel liever meteen hoe ipv "even rommelen" waar zonder verdere uitleg niemand iets aan heeft.
Wat heb je gedaan om de stuurwielbediening mogelijk te maken? Zit de X1 dmv een CAN bus adapter aangesloten? Werkt de MFA? etc etc
Het is uiteindelijk een forum en alle lezers leren graag iets bij!
In de houder cliecken, contact maken en het werkt. Even wachten tot 'ie intern verbinding maakt en dan pas pairen. Voor eigenaren : niet pairen met BTconnect maar met Touchadapter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michelangelo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2009 04:21

Bericht door Michelangelo »

Toch een klein puntje. Na beeindigen van het gesprek gooit de x1 de bluetooth uit (vreemd had ik met de parrot in andere auto nooit last van)

Ik heb wel een tooltje dat de BT restart maar de touch ziet de foon niet 'opnieuw' (ondanks dat ie op automatisch verbinden en voorkeur op mijn toestel staat) dus moet ik de knop rechtsboven handmatig (verbinden) gebruiken.

Zeef is/was dit ook jouw probleem met de X1 ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Juist vanwege dit en andere mogelijke problemen was mijn eerdere vraag of de X1 met een CAN bus adapter en welke is aangesloten.
Jouw eerdere opmerking "even rommelen" deed mij al vermoeden dat hier nauwelijks sprake kon zijn van een doordachte wijze van aansluiten

Een rommeltje dus, vrij geïnterpreteerd naar je eigen woorden :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michelangelo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2009 04:21

Bericht door Michelangelo »

De X1 zit in mijn borstzakje, ik volg je dus echt niet wat betreft x1 en CAN ....

Volgens mij is het verder duidelijk dat ik een originele af-fabriek carkit heb die reeds bij aflevering is ingebouwd. Zelf heb ik puur het touch opzetstuk n.a.v. jouw post gekocht (ik googelde op een cradle voor de X1 en kwam dit tegen)

We zitten dus op een verschillende frequentie ?? Wat voor info moet ik verder aanleveren om deze vraag te mogen stellen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik begreep uit het verhaal dat je hem werkend had met een (AVIC)-X1. Een navigatie van Pioneer. Vandaar mijn vraag over de CAN bus aansluiting :oops:
Aangezien het dus een navigatieforum is lijkt me dat het eerste waaraan wordt gedacht ipv aan zo'n stomme telefoon :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michelangelo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2009 04:21

Bericht door Michelangelo »

Hmmm ja nu snap ik dat het wat verwarrend overkwam. Sorry daarvoor dan. Je hebt zeker gelijk dat dit een navi forum is, echter in mijn beleving ging dit topic vooral over de touch en telefonie :wink:

Zeef sprak ook over een xperia (X1) in dit topic (i.c.m. de brakke bluetooth stack), dus vandaar dat ik zo doorging.

De BT problemen met deze telefoon zijn overigens bekend, maar ik had er echter nooit last (met de parrot dus) toch denk ik niet dat het aan het v.a.g systeem ligt, wat er dan nu wel anders is, probeer ik uit te vogelen. Ik heb geen andere telefoons ter beschikking om te proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Chris56
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 jun 2009 17:21

Bericht door Chris56 »

Hoi allemaal,

ik heb een touch adapter op een RNS-510 in een PassatCC. Werkt helemaal(?) goed alleen ik lees hier dat sommigen wel bediening hebben via het stuurwiel. Doe ik iets niet goed of werkt de adapter niet via het stuur van een Passat?

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Chris56 schreef:Hoi allemaal,

ik heb een touch adapter op een RNS-510 in een PassatCC. Werkt helemaal(?) goed alleen ik lees hier dat sommigen wel bediening hebben via het stuurwiel. Doe ik iets niet goed of werkt de adapter niet via het stuur van een Passat?

Bij voorbaat dank voor het antwoord.
Je zou moeten kunnen opnemen/ophangen van een telefoongesprek en het volume moeten kunnen regelen.
En evt. voice-dailing.

Je kunt niet door het menu bladderen van de touchadapter met behulp van je stuurwielbediening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Chris56
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 jun 2009 17:21

Bericht door Chris56 »

vwgolf schreef:Je zou moeten kunnen opnemen/ophangen van een telefoongesprek en het volume moeten kunnen regelen.
En evt. voice-dailing.

Je kunt niet door het menu bladderen van de touchadapter met behulp van je stuurwielbediening.
Ik kan helemaal niets via het stuur.
Als het niet kan is het jammer, want voor de rest ben ik zeer tevreden over de touch adapter.

Een klein minpuntje vind ik dat je geen snelkeuzenummers hebt, maar voor de rest..... prima!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michelangelo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2009 04:21

Bericht door Michelangelo »

Kopieer je belangrijkste nummers naar je sim en neem ze ook op met 1.naam 2. naam 3. naam, dan zijn het (ook) de bovenste in je telefoonlijst op de touch.

Snelkeuze manueel, maar werkt prima

Ondertussen rotzooi ik nog steeds met de bt verbinding. Enkele sinistere tools zoals bt restarters en togglers doen de truuk niet ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michelangelo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2009 04:21

Bericht door Michelangelo »

Heb me er overheen gezet en de v3 rom geinstalleerd (en dus de foon opnieuw) en die communiceert goed met het vag systeem.

Ik had ook eerst de touch en het uvw gebeuren in de bt lijst, wat misschien onderling ruzie maakte, maar de foon bleef dat nu eenmaal vragen.... Nu staat alleen de touch in de bt lijst van de foon.

Tsja, ik loop nu eenmaal niet vooraan met rom-updates e.d. (dont try to fix what isnt broken) maar in deze was het een noodzakelijke stap.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
larson123
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2009 13:11

vw touch adapter

Bericht door larson123 »

De klant heeft samen met ons de adapter verbonden .. dit werkt perfect.
Dus proberen te bellen naar iemand dat ging ook vlekkeloos het gesprek werd beëindigd.
Dus alles ging prima.
Voor de 2e keer nog een keer testen de verbinding kwam tot stand maar nu zit het probleem in het ophangen. Je kan op de rode knop blijven drukken op de touch adapter er gebeurt niets als je op de telefoon het gesprek beëindigd is de verbinding verbroken maar op de adapter blijft de minutenteller doorlopen. De enigste manier om dit te beëindigen en terug naar het hoofdmenu te gaan is door de auto uit te zetten sleutel uit contact en weer starten. dan doet de adapter het weer 1x goed tot het 2e gesprek eraan komt....

geprobeerd met Nokia 5800xpress music, nokia N85

iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ton76
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2009 16:30

Re: vw touch adapter

Bericht door Ton76 »

larson123 schreef:Voor de 2e keer nog een keer testen de verbinding kwam tot stand maar nu zit het probleem in het ophangen. Je kan op de rode knop blijven drukken op de touch adapter er gebeurt niets als je op de telefoon het gesprek beëindigd is de verbinding verbroken maar op de adapter blijft de minutenteller doorlopen. De enigste manier om dit te beëindigen en terug naar het hoofdmenu te gaan is door de auto uit te zetten sleutel uit contact en weer starten. dan doet de adapter het weer 1x goed tot het 2e gesprek eraan komt....

geprobeerd met Nokia 5800xpress music, nokia N85

iemand een idee?
Ik had hetzelfde probleem, zie ook blz. 1 van dit topic. Het ophangen d.m.v. de rode knop op het display van de touch adapter lukte mij ook niet... ah, sleutel uit contact halen heb ik nooit geprobeerd (is niet zo handig als je stuurbekrachtiging/rembekrachtiging en andere electronica niet meer werken met 95 km/u. ;) ). Wat ik in dat soort gevallen deed (om te voorkomen dat de voicemail van degene die je niet wilt bellen inmiddels vol staat met nietszeggende geluiden) was: gordel los, GSM uit broekzak halen, gesprek wegdrukken op telefoon, GSM terug in broekzak, gordel weer aan. Niet helemaal zoals het hoort. :shock:

Maar goed, dat was met een Samsung D900i. Ik had nog overwogen om terug naar factory default (van de touch adapter) te gaan, maar dat heb ik uiteindelijk niet meer gedaan...

Kort daarna had ik inmiddels een HTC (Touch Diamond 2), en hiermee kan ik wel gewoon "ophangen" (via de rode knop).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michelangelo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2009 04:21

Bericht door Michelangelo »

De X1 inmiddels verruilt voor een nokia 5800, qua telefoon een hele verademing overigens.

Echter deze communiceert ook niet goed met de VW touch, neemt telefoonboek niet over en drops connection random.

Laatste firmware op telefoon, ik stop maar met bellen in de auto, gek wordt je ervan op deze manier...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michelangelo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2009 04:21

Bericht door Michelangelo »

Wellicht staat het al ergens op de site, maar vermeld het toch ff:

Er is een verse update voor de nokia_5800 (V31) echter die krijg ik niet geinstalleerd, daar er een kleine changelog is verwacht ik er overigens niet heel veel van. Enig zoekwerk heeft wel een update voor de VW touch opgelevert, en die changelog spreekt wel van verbeterde BT stabiliteit. (SWV-120)

Je vind hem hier:

http://www.volkswagen-zubehoer.de/softw ... es000.html

De update is 5 minuutjes werk middels laptop met BT, moet hem nog testen (de connectiedrops), maar veel meer kan ik er toch niet aan doen. Telefoonboek wordt nu in elk geval wel geladen.... geeft hoop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
larson123
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2009 13:11

Bericht door larson123 »

Update is succesvol.

Ook bij nieuwe telefoons zoals nokia xpress musics, en N97 etc..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Zantbaal
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2009 21:09

Scherm kleur aanpassen Touch Adapter

Bericht door Zantbaal »

Ik ben in het bezit van zo'n Touch Adapter maar .....
Hoe krijg ik de kleuren van het touch screen aangepast.

Nu is het ontzettend lelijk, een groen streepje onder de knoppen.
Het ziet er niet uit !!!

Zeker niet in combinatie met een RNS-510

:twisted: :evil: :evil: :twisted: :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Chris56
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 jun 2009 17:21

Bericht door Chris56 »

Ik heb er ook een, maar volgens mij kun je de kleuren niet aanpassen.
Zo ja, ben ik ook zeer benieuwd hoe....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Patrick68
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2009 21:35

Passat CC met rns310 - VW Touch Adaptor en Nokia E75

Bericht door Patrick68 »

Hallo, Ik heb die software update (SW120) van de VW site afgehaald en mijn Touch Adaptor ge-update, maar jammer genoeg heeft het niet geholpen. Zoals al eerder beschreven de eerste keer na de update ging het prima, maar na 3 keer was het weer uien!! Ik ben niet te verstaan en de BT verbinding is helemaal RUK, ophangen via de rode knop gaat niet.. Laatste software op de E-75 heeft ook niet geholpen.. Iemand nog een ander idee? De adaptor word trouwens volgens mij gemaakt door Bury, maar de software voor de cc9060 die er erg op lijkt werkt niet met de Touch.... Ik weet het niet meer... Gebruik nu weer mijn oortje !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: Passat CC met rns310 - VW Touch Adaptor en Nokia E75

Bericht door vwgolf »

Patrick68 schreef:Hallo, Ik heb die software update (SW120) van de VW site afgehaald en mijn Touch Adaptor ge-update, maar jammer genoeg heeft het niet geholpen. Zoals al eerder beschreven de eerste keer na de update ging het prima, maar na 3 keer was het weer uien!! Ik ben niet te verstaan en de BT verbinding is helemaal RUK, ophangen via de rode knop gaat niet.. Laatste software op de E-75 heeft ook niet geholpen.. Iemand nog een ander idee? De adaptor word trouwens volgens mij gemaakt door Bury, maar de software voor de cc9060 die er erg op lijkt werkt niet met de Touch.... Ik weet het niet meer... Gebruik nu weer mijn oortje !!!
Heb je al een keer geprobeerd de bluetoothverbinding in de touchadapter + de telefoon te verwijderen en opnieuw verbinding te maken?
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 24 feb 2020 20:16 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 349
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 02 jun 2020 22:55 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 308
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 30 aug 2020 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 252
  • nieuwe kaarten 950.
    door japie57 » 20 mei 2015 18:25 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 945
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 726
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 15 jun 2019 11:09 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 644
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 31 aug 2019 11:29 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 460

Terug naar “V.A.G”