de MFD1 herkent geen CD meer in het menu

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gebruikersavatar
Edwinvanz
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2021 08:32

de MFD1 herkent geen CD meer in het menu

Bericht door Edwinvanz »

Goedemorgen,

Lekker aan de koffie en mezelf maar eens voorstellen,

Edwin uit Almere en enige tijd geleden een Skoda superb 2.8 aangeschaft.

Hierin zat al een MFD1 en nu ben ik aan het proberen een bluetooth module aan te sluiten.
Al veel gelezen maar nog niet echt iets specifieks gevonden.
Misschien dat iemand me verder op weg kan helpen met een juiste link of informatie.

Ik heb dus een Bluetoothmodule aangeschaft, hierop is de CD-R, CD-L en GND aangesloten. Hiernaast heb ik de 12+ naast CD-R ingestoken voor geschakelde + (en het werkt want ik kan verbinden, en vebrinding verbreekt bij sleutels uit contact), de 12- heb ik op de GND bijgestoken.

Maar nu herkent de MFD1 geen CD meer in het menu (cdwisselaar had alle pins bezet).

Nu heb ik het gevoel, en aangegeven op ander forum, dat de MFD1 bepaalde signalen verwacht over Data-in en Data-out en/of clock. Dit zijn pins die dus leeg zijn bij de BT module. Daarnaast is continu + ook leeg.

Zou het mogelijk zijn om Data-in en Data-out door te lussen om de BT-module werkend te krijgen?
Of een mogelijkheid om de draden van de BT module bij de CD-wisselaar toe te voegen? Zodat CD geselecteerd kan worden en wellicht de audio via de BT module toch doorgestuurd kan worden? (gezien een verbinding tot stand brengen zeker lukt, dit kan ik zien doordat mijn telefoon verbinding maakt bij contact aan en verbinding verbreekt bij sleutels uit contact.
Afbeelding

Mocht het niet mogelijk zijn om de BT-module op huidige situatie aan te sluiten, zou er dan een andere manier zijn om deze module wel werkend te krijgen? Door bijvoorbeeld bepaalde draden samen te voegen?

Ondertussen met nog veel meer bezig aan de auto, maar zal het beperken tot de MFD1 :D

Groet,
Edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: de MFD1 herkent geen CD meer in het menu

Bericht door wmp »

Edwinvanz schreef: 08 jan 2021 09:04 ...

Ik heb dus een Bluetoothmodule aangeschaft, hierop is de CD-R, CD-L en GND aangesloten. Hiernaast heb ik de 12+ naast CD-R ingestoken voor geschakelde + (en het werkt want ik kan verbinden, en vebrinding verbreekt bij sleutels uit contact), de 12- heb ik op de GND bijgestoken.

Maar nu herkent de MFD1 geen CD meer in het menu (cdwisselaar had alle pins bezet).

...
Als ik het goed begrijp, heb je dus de massa van de bluetooth aangesloten op de massa van het geluidsgedeelte van je radio.
Weet niet of dit een goed idee is, mogelijk loopt die massa toch via een ander circuit en zit hier de bron van je probleem :speechless_:

Overigens: als de radio een remote-voeding uitgang heeft voor bijvoorbeeld een versterker, kan je overwegen je bluetooth module daar op aan te sluiten. In dat geval zal de module alleen ingeschakeld worden als ook werkelijk de radio ingeschakeld is. :idea:

Voordeel daarvan is dat wanneer je rijdt zonder radio, je telefoon gewoon onafhankelijk blijft werken en niet in de achtergrond zich verbonden heeft met de bluetoothmodule en daar alle signalen naar aan het toe zenden is, terwijl de radio deze niet kan weergeven aan jou als bestuurder. Pas zodra je de radio inschakelt, gaat je telefoon zich verbinden met de radio.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen kaarten meer na nieuwsbrief tip
    door JuliavanRob » 15 jul 2016 16:22 » in Garmin
    Reacties: 7
    Weergaves: 781
  • geen MapShare updates meer?
    door cortrans » 01 mei 2022 11:45 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 259
  • help ! geen sateliet meer op swiss naigatie
    door willem53 » 08 mar 2016 19:16 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 415
  • Geen updates meer voor ingebouwde VDO-Dayton systemen
    door Marc Veen » 27 sep 2014 11:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 25802
  • Mfd1
    door Gearbox » 04 dec 2017 11:12 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 412
  • MFD2 herkent 2014 CD's niet
    door Rob Z » 07 sep 2015 17:07 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 532
  • MFD1 navigatiesysteem geeft verkeerde positie aan.
    door DeeDee » 17 feb 2015 13:48 » in V.A.G
    Reacties: 7
    Weergaves: 1905

Terug naar “V.A.G”