MFD tachosignaal??

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
jeffrey1884
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2004 21:09

MFD tachosignaal??

Bericht door jeffrey1884 »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb al aardig lopen spitten en kan nog steeds geen antwoord krijgen op mijn vraag.
Ik heb een MFD gekocht en aangesloten code erin en draaien maar. Gps onvangst is ok en heeft geen probleem gegeven. Maar nu doet het volgende zich voor, het tacho signaal uit mijn auto(skoda fabia) naar mijn radio blijkt niet goed of zelfs niet te werken. Ik heb de draad door gemeten en vind hier een spanning op. De gala functie werkt ook. Dus zou je zeggen dat het vanuit de auto werkt toch??? Uit de 26-polige stekker komen twee draden in mijn geval geplaatst op DFA_L en op DFA_R. Deze zouden normaal op je tacho signaal van de auto gemonteerd worden.

Mij vraag klopt dit?? Als deze draden zijn aangesloten en wacht op verbinding met satelliet, geef ik een route in. Nu start ik met rijden en zie dat het pijltje niet verplaatst als zijnde de straat uitrijden. Hij wordt wel gecorrigeerd door de gps.

Ik heb ook al geprobeerd het signaal te simuleren en dat werkt gewoon hij pijltje loopt dan de kaart uit!

Wie kan mij helpen met dit euvel??? :roll: :oops:
ZoekZoek. Met een navigatiesysteem is het gesneden koek!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo jeffrey 1884

welkom op dit forum

heb jij dit item al gelezen :?: viewtopic.php?t=1610

daar is het een en ander geschreven over een MFD systeem in een skoda superb, en anders zal BMIS wel reageren die is volgens mij aardig bekent met dit systeem.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey1884
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2004 21:09

Bericht door jeffrey1884 »

jah heb ik gelezen maar kom niet verder!!!

alvast bedankt!!!
ZoekZoek. Met een navigatiesysteem is het gesneden koek!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

MFD

Bericht door BMIS »

Hallo,ik heb het een en ander al via de telefoon uit gelegd,laat even weten of het systeem nu wel goed werkt.

Mvg Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey1884
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2004 21:09

Bericht door jeffrey1884 »

Ja, het is gelukt!!!

Het probleem zat m in de instelling van de bandenmaat en het pulsgetal. Deze kwamen niet overeen met de auto die ik heb. Het enige wat ik nu nog moet doen is de juiste precieze maat instellen en het goede puls getal. even opmeten dus. Heb ook nog het een en ander van de website afgehaald die jij mij opgaf ( www.passatplus.de )
Cees weet jij hoe ik aan het juiste puls getal kom?? Kan je dat ergens van internet halen???
Graag een reactie van iemand die dit weet!!

Onwijs bedankt!!!
ZoekZoek. Met een navigatiesysteem is het gesneden koek!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Bericht door BMIS »

Hallo,geef je bandenmaat maar,en dan zoek ik het wegdraaigetal er voor je bij.

Mvg Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
manne en span
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2004 17:52

Bericht door manne en span »

hallo,
het systeem stelt zelf het getal voor de bandenomtrek vast!!
het pulsgetal in een vag auto moet(wanneer de beide draden uit de 26 polige stekker aan de speedpulsedraad zijn aangsloten) op 8 zijn ingesteld.
wannneer je nu de bandenomtrek invoert (bv 1970) en je rijdt 50 km met het systeem,kijk dan nog maar eens in het menu.
het systeem heeft het getal voor de bandenmaat zelf ingesteld,de ingevoerde 1970 is veranderd.
het invoeren van dit getal is dus niet noodzakelijk!
als het speedpulsegetal maar op 8 staat.
grtn,manne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”