Hulp nodig bij inbouwen NAVPLUS in TT

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Oosy2701
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2013 09:31

Hulp nodig bij inbouwen NAVPLUS in TT

Bericht door Oosy2701 »

Beste Allemaal,

Na wat over dit forum te hebben gezworven toch maar eens aangemeld.

Ik heb recent een Audi TT uit 2006 gekocht (mk2), 3.2 v6 in proline uitvoering (auto is in 2008 ingevoerd vanuit DLD). Heerlijk apparaat maar is alleen nog uitgevoerd met de standaard pijlen navigatie (is wel 2DIN). Daar moest dus nog een Nav Plus in.

Nu heb ik op ebay een bonafide Nav Plus gekocht met type 8JO 035 192. Aangezien deze al uit een TT kwam, ga ik er gemakshalve vanuit dat dit gaat passen...(of is dit fout 1? :clap: ).

Nu wil ik hem dus gaan laten inbouwen maar de Audi dealer doet moeilijk over dat ik wel bewijs moet hebben dat ie niet gestolen is......hmmm vrij lastig als je hem via ebay hebt gekocht. Maar goed ik begrijp het punt, en werk zelf ook leiver neit mee aan heling dus heb ik even wat foto's gevraagd waar het apparaat ingebouwd is te zien. Ook het type/serienummer van de NAV-Plus alsook het chassisnummer van de auto opgevraagd. Ook de prijs was niet misselijk maar toch wil Audi mij, ook met deze info niet helpen. :twisted:

Ik zoek dus iemand die dit kan, ook ivm codes inlezen etc.

Daarnaast heb ik gehoord dat bij de duitse uitvoeringen er wel eens Bose in kan zitten, maar dit niet op de speakers staat. Ik vind het geluid al erg goed (op cd niet op radio overigens) dus het zou idd best eens kunnen dat dit er is zit. Maar dit moet dus nog even onderzocht worden. Ook heb ik een vreemd soort telefoonmodule achteraan op de middelconsole, maar geen telefoon....ziet er een beetje gek uit maar zou dat kunnen inhouden dat er een bluetooth module al in de auto zit?

Anyway, ikzelf ben totaal A-technisch en zoek dus goede hulp. Het is een dure auto die ik van mijn eigen gespaarde knaken heb gekocht, en ben er dus wel erg zuinig op. Dus als jullie prutsers kennen waarvoor ik moet oppassen dan hoor ik dat ook graag.....

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp, ik hoop dat ik eruit kom.

gr Erik

p.s. ik ben zelf controller en dus niet echt technisch. Ik kan jullie dan ook niet helpen met technische input, maar als jullie een financieel vraagje hebben dan hoor ik het wel. (kan ik toch nog wat terug doen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Hulp nodig bij inbouwen NAVPLUS in TT

Bericht door Janloco »

Ik ga er even van uit dat je verhaal klopt, over de aanschaf van het spul. De dealer moet dan heel eenvoudig kunnen nagaan a.d.h. het chassisnummer van de auto, of de auto waaruit je het systeem hebt gekocht, gestolen is.
Als ik jou was zou ik mijn licht eens op gaan steken bij een andere dealer van het Vag concern. Mogelijk dat die je wel wil helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oosy2701
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2013 09:31

Re: Hulp nodig bij inbouwen NAVPLUS in TT

Bericht door Oosy2701 »

Ja dat dacht ik dus ook. Maakt het uit of de navi (en dus de auto) uit belgie komen?
Ben eerlijk gezegd nu alweer klaar met die audi dealers.... Ik heb hiervoor een S4 gehad daar hebben ze ook niet altijd even goed geholpen.

Ik zag op het forum dat Haagie nogal actief if hiermee, komt deze nog wel eens langs op dit forum?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Re: Hulp nodig bij inbouwen NAVPLUS in TT

Bericht door hapee50 »

Als het om VAG-producten gaat is Emiel van Ham (op dit forum emielvanham) de aangewezen persoon. Ik zou hem eens contacten: http://www.electronic4cars.nl/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oosy2701
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2013 09:31

Re: Hulp nodig bij inbouwen NAVPLUS in TT

Bericht door Oosy2701 »

Nou het spul zit erin. Audiwereld in Utrecht heeft het erin gezet voor 25 eurie. Gelijk nog even met VAGcom alle talen goed gezet. Daarna even naar Audi geweest voor de code want die had ik niet (49 euro). Daar doen ze in principe niet moeilijk (had het chassisnummer van de TT waar de Nav-Plus uitkwam) blijkt nu, maar ze willen wel even een officiële registratie, dus kopietje ID was wel nodig.. Vind het dus wel goed dat ze proberen het dievengilde het niet te makkelijk te maken.

Heb ik alleen de 2013 update dvd in de oude radio laten zitten...... => nieuw draadje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Update Discover Pro hulp nodig aub
    door m535i » 15 jun 2017 14:25 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 2809
  • Hulp bij ontdekken map update
    door Maxb » 08 jan 2017 12:45 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 559
  • RNS510 firmware update hulp
    door martijn2308 » 19 nov 2015 09:39 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1444
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 576
  • Zenec 2010 hulp gezocht
    door Geijsel » 22 jan 2018 14:41 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 496
  • Dringend hulp gezocht Opel CD 500 MY2009/2010 Beneluxversie 2014/2015
    door Paultje Poets 1979 » 06 feb 2016 22:01 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 576
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 760

Terug naar “V.A.G”